Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514717
På Lier nedlagte psykiatrisk senter, pleier det noen ganger og være narkomane folk. Men jeg blir gjerne med på en utflykt, er bare 5 km fra meg

Moren & Faren min var før ambulanse kjørere, og hun fortalte meg at en gang måtte de ut og leite etter en fyr som hadde rømt fra det psykiatriske senteret, og han hengte seg oppe i skogen.
Sist endret av #Conex; 3. august 2006 kl. 14:23.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av xero_killer
Bor i lier så har vært der endel ganger.. ikke så skummelt som dere vil ha det til... Lobotomeringa skjedde for veldig lenge siden litt lenger unda og nå finnes det ingen mordere å slikt på lier sykehus.. bare vanlige pasienter... men på dikemark finnes det gærninger der.. men kan gi ett tips, på rom G11 på lier er det der de aller værtse ble oppbevart intil de ble flyttet til dikemark..
Vis hele sitatet...


Var jo avdeling B som var værst, del B-31. Det er jo tredje etage på B-bygge.
Sitat av Pumpkin
Var jo avdeling B som var værst, del B-31. Det er jo tredje etage på B-bygge.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det ja, for G er enda i drift. Får inn saker derifra ganske ofte på Helpdesken :P

/Offtopic: Avd G er da forsåvidt Akuttenheten.. Tilfelle noen lurte..
Sist endret av Fukaniso; 3. august 2006 kl. 14:47.
Sitat av Nimrad
Så spennende ut, synd det er så lang unna. Noen som vet om noe lignende i Rogaland et sted?
Vis hele sitatet...
Dale i Sandnes. Ser ut som et slott. Ikke noe hyggelig sted.
Fet post : D Jeg er klar for noen bilder thou :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Heh, ser ut som alle @ freakforum har sjekka ut de bildene jeg la ut Om noen har en plass jeg kan uppe, så kan legge de ut så resten får sett
Sitat av Pumpkin
Heh, ser ut som alle @ freakforum har sjekka ut de bildene jeg la ut Om noen har en plass jeg kan uppe, så kan legge de ut så resten får sett
Vis hele sitatet...
http://www.stigern.net/upload/index.php
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Her har dere bildene
takker... ganske spooky : O
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Var ganske så spooky når vi var der, men det var på dagtid.. Så kan tenke meg det er 10 x værre når det er mørkt ;D
Så veldig skummelt ut der ja. Kunne sikkert blitt laget en god skrekk film derfra :P
Jeg kan love dere det er scary der om natten, første gang jeg var der. Vi tørte så vitt og snike oss inn, men da var vi selvfølgelig med noen kjæringer da. Og de skriker jo for ingen ting, faen skulle tro jeg måtte amputere armen min etter og ha vært der med de. De klemte ekstra hardt når vi var i kjelleren.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av #Conex
Jeg kan love dere det er scary der om natten, første gang jeg var der. Vi tørte så vitt og snike oss inn, men da var vi selvfølgelig med noen kjæringer da. Og de skriker jo for ingen ting, faen skulle tro jeg måtte amputere armen min etter og ha vært der med de. De klemte ekstra hardt når vi var i kjelleren.
Vis hele sitatet...
Haha, akkurat sånn som jeg sier i førsteposten
Vi var i tredje etagen, jeg å kompisen min ville jo gå i enden, men nei da! Jentene fikk jo panikk. "VI HØRTE NOE OSV!!!".. Så dro meg i full fart ned trappa mens jeg tok bilde, da var det nok Lier for den gang
Sitat av Pumpkin
Haha, akkurat sånn som jeg sier i førsteposten
Vi var i tredje etagen, jeg å kompisen min ville jo gå i enden, men nei da! Jentene fikk jo panikk. "VI HØRTE NOE OSV!!!".. Så dro meg i full fart ned trappa mens jeg tok bilde, da var det nok Lier for den gang
Vis hele sitatet...
Har ei venninne som vist nok tok bilde av et spøkelse der med mobil kameraet sitt, hun er så sikker på at det var et spøkelse. Skal se om jeg kan få tak bildet, jeg begynte bare og le. Fordi det er liksom noe som står i dør åpningen og dekker for litt av lyset inn.
sounds to freaky.. hadde aldri turt å besøkt plassen
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av #Conex
Har ei venninne som vist nok tok bilde av et spøkelse der med mobil kameraet sitt, hun er så sikker på at det var et spøkelse. Skal se om jeg kan få tak bildet, jeg begynte bare og le. Fordi det er liksom noe som står i dør åpningen og dekker for litt av lyset inn.
Vis hele sitatet...

Haha, samma med han kompisen min det der. Han holder på med spiritisme osv, skikkelig overtroisk! Så ille at han nekta meg å snu når vi skulle dra til oslo, pga det betydde bad luck


Men iaff, han tok et bilde, han er 110% sikker på at det er noe unormal på bilde.. Jeg har ikke sett det enda, men skal høre med han om han gidder å sende det!


btw, du btz .. Du BØR oppsøke plassene der, det gir seriøst KICK ;D
Sist endret av Pumpkin; 4. august 2006 kl. 01:13.
Sitat av Pumpkin
Haha, samma med han kompisen min det der. Han holder på med spiritisme osv, skikkelig overtroisk! Så ille at han nekta meg å snu når vi skulle dra til oslo, pga det betydde bad luck


Men iaff, han tok et bilde, han er 110% sikker på at det er noe unormal på bilde.. Jeg har ikke sett det enda, men skal høre med han om han gidder å sende det!


btw, du btz .. Du BØR oppsøke plassene der, det gir seriøst KICK ;D
Vis hele sitatet...
Spiritisme ja, da burde du vise han Penn & Teller sinn episode, hvor de bullshitter spiritisme greiene. Er ganske morsomt.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Hehe, url ?


Men iaff.. Hadde vært litt kult å prøvd noe spiritisme inn på Lier elns, alt av scery shit blir jo 10 dobbla ;D
Sitat av Pumpkin
Hehe, url ?


Men iaff.. Hadde vært litt kult å prøvd noe spiritisme inn på Lier elns, alt av scery shit blir jo 10 dobbla ;D
Vis hele sitatet...
Du finner en torrent på det, alle 3 sesongene. Er vært å laste ned
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Hmm .. Se hva jeg finner da

Ingen andre som vet om filmer\bilder osv av andre historier som lier\dikemark ? Galehus osv, det som er spennende da ;D
Hvis noen vet av noen nedlagte mentalsykeshus i Trondheimsområdet, er dere hjertlig velkomne til å si ifra.
Fant noen bilder her:
http://www.banox.net/lier/
http://home.powertech.no/pusejent/lier/

Litt facinerende og scary egentlig ;P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
http://www.banox.net/lier/IMG_1568.JPG <- Der har vi et eksempel på "liksomblod"..

Det var jo faen meg RYDDIG iforhold til når jeg var der i helga
z0mg! Jeg vet iallfall om steder jeg IKKE skal oppsøke nå :P

Bra tråd, interessant (og spooky) å lese
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visfilm.cgi?filmid=3

Det der skal vist være en ganske så bra film jeg ble tipsa om =)
http://www.banox.net/lier/IMG_1554.JPG <- Bare jeg som ser de spøkelsesaktige menneskelige skikkelsene på bildet?!:P

Har helt sjukt lyst å stikke innom der, men er ikke ofte man er i Oslo området, ettersom man bor i Nord-Norge:S Virker tøft, og ikke minst creepy..!
Flere bilder/filmer?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Btw, ingen som vet om noe lignende i trondheim ? Trenger ikke være mentalsykehus osv.. Kan være andre kjente bygg som er nedlagt med en spooky historie
Kanskje ikke så spooky, men jeg vet det er en del gamle tunnell systemer i trondheim.
Vet ikke hvor lette disse er å infiltrere, men tror det kunne vært en spennende UE og kommet seg under byen feks.

Prøv å søk litt på google om tunnelsystemer i trondheim, eller noe annet som kan finne det.

PS: Tror ikke det er så lenge siden det var en dud som dævva fordi han var inni noe hulesystem oppi der, var noe giftige gasser som hadde danna seg osv, så be careful...


Hadde ikke så mye med lier å gjøre men :P

edit: post om UE i trondheim her.
Sist endret av Lasse; 4. august 2006 kl. 09:41.
Sikkerhetsklarert
Sitat av eXilim
http://www.banox.net/lier/IMG_1554.JPG <- Bare jeg som ser de spøkelsesaktige menneskelige skikkelsene på bildet?!:P

Har helt sjukt lyst å stikke innom der, men er ikke ofte man er i Oslo området, ettersom man bor i Nord-Norge:S Virker tøft, og ikke minst creepy..!
Flere bilder/filmer?
Vis hele sitatet...
Han som går bak der med lommelykta er nok ikke no spøkelse..
For de som er interessert i Psykiatrihistorie, sjekk ut Gaustad Sykehus Museum på onsdager. Der kan du finne mye spennende..

http://www.aus.no/modules/module_123...iDisplayType=2
http://asker-skiklubb.no/orientering/kart/img/oversikt_dikemark.jpg

Dikmark område
Planlagt tur til Dikemark i dag, 050806.
Noen som henger seg på?

Sitat av Bjølg
Hvis noen vet av noen nedlagte mentalsykeshus i Trondheimsområdet, er dere hjertlig velkomne til å si ifra.
Vis hele sitatet...
Snakket nettopp med min bestemor, og hun forteller at det er et asyl som het "Reitegjerdet Sykehus" i trøndelag.

Desverre finner jeg svært lite info om dette på google , men finner ut såpass at det ble lagt ned på 1980 tallet. se hva du får til av info osv her, vil gjerne høre om du finner noe spennende
Sist endret av sofapute; 5. august 2006 kl. 14:07. Grunn: fant ut av det
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sofapute
Snakket nettopp med min bestemor, og hun forteller at det er et asyl som het "Reitegjerdet Sykehus" i trøndelag.
Vis hele sitatet...

Det er desverre fortsatt i drift
Til de som ikke ser ansiktet i filmen så spill av i VLC i sakte film fra 02:17 - 02:22.
Se mitt i døråpningen. Det er ikke et lite ansikt, dekker liksom for hele døra.. Mye lettere å se det i sakte film
Sitat av sofapute
Planlagt tur til Dikemark i dag, 050806.
Noen som henger seg på?



Snakket nettopp med min bestemor, og hun forteller at det er et asyl som het "Reitegjerdet Sykehus" i trøndelag.

Desverre finner jeg svært lite info om dette på google , men finner ut såpass at det ble lagt ned på 1980 tallet. se hva du får til av info osv her, vil gjerne høre om du finner noe spennende
Vis hele sitatet...
"Reitgjerdet" har byttet navn til Brøset Psykriatiske sykehus og er, som Pumpkin sa, dessverre fortsatt i drift.
okai .
men da er det jo greit.
fikk bare greie på dette isammenheng med spørsmål om Dikemark og Lier
broeseth? det er jo der jeg gaar til behandling (engelsk tastatur...)
Bor i Lier selv...har hvert på det gamle sykehuset der et par ganger.....

har en ganske artig historie og fortelle faktisk...vi hadde avtalt med noen i klassen at vi skulle møtes utafår der... dette var rund 6 7 tiden...litt små mørkt ute.....tror vi var ca 8-9 stykker som skulle ditt..6 av folka hadde aldri hvert der før......bare hørt om det.....

Nå kommer det som er bra:

jeg og 2 andre kamerater avtalte at vi skulle stikke ditt og være der ca20 min før de andre.....vi hadde jo hvert der før så....viste hvor alt var osv.....vi stod ca 10min utenfor til vi så de andre kom i svingen..litt nede i veien...hadde planlagt at vi skulle skremme dem litt (til dere som har hvert der så kan dere tenke hvor jævlig det er) vi gjemte oss i et rom i 1 etg....så kom resten og ja stod der i et par min til de begynte så småt og gå mot døra der.....husker han ene som kom var liv redd....så begynte de og gå litt rundt i ca 5min...vi gjemte oss bak en eller annen greie husker ikke hva det var....men uansett da...så når de kom in i det ene rommet så "hoppa jeg og han ene kammeraten min ut" mens han andre skreik.....

og det endte med at han ene vi skremte besvimte...og at han ene kameraten min fikk et slag i trynet.

men kan jo legge til at jeg var ikke noen tøffing første gang jeg var der...så følte meg litt slem etter på
Sist endret av Monzter; 6. august 2006 kl. 06:21.
Noen som kan arabisk og oversette hva som står i dette bildet: http://www.banox.net/lier/IMG_1565.JPG
Jeg kan lese litt, og klarer å lese att ordene jesus og muhammad står der på arabiskt, men er usikker på hva som står der og hvem som ka ha skrevet dette. Skal lese litt mer om historien til dette sykehuset, kanskje det ikke var bare kristne som oppholdt seg her? Eller er det kanskje en av dere som dro dit og skrev det?
Sist endret av cspace; 6. august 2006 kl. 15:06.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Monzter : Det der var bare utrolig slemt :P
Men skal vi samles en dag utenfor Lier?, så kan vi utforske stedet og se hva vi finner. Det passer for meg når som helst, ettersom jeg bor i Lier.
Sitat av cspace
Noen som kan arabisk og oversette hva som står i dette bildet: http://www.banox.net/lier/IMG_1565.JPG
Jeg kan lese litt, og klarer å lese att ordene jesus og muhammad står der på arabiskt, men er usikker på hva som står der og hvem som ka ha skrevet dette. Skal lese litt mer om historien til dette sykehuset, kanskje det ikke var bare kristne som oppholdt seg her? Eller er det kanskje en av dere som dro dit og skrev det?
Vis hele sitatet...
jeg kan lite arabisk, men jeg klarer og se at det står "666" nederst, så det tyder på noe med djevelen også... noen gærninger som har laget dette i ettertid. sikkert noe spiritisme e.l

Sitat av #Conex
Men skal vi samles en dag utenfor Lier?, så kan vi utforske stedet og se hva vi finner. Det passer for meg når som helst, ettersom jeg bor i Lier.
Vis hele sitatet...
ja jeg kunne tenkt meg og være med på dette
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sofapute
jeg kan lite arabisk, men jeg klarer og se at det står "666" nederst, så det tyder på noe med djevelen også... noen gærninger som har laget dette i ettertid. sikkert noe spiritisme e.
Vis hele sitatet...

Ser ut som en del av et mattestykke nederst :P kvadratrot eller hva det tegne er ? :P
På det bildet står det: "Allah er stor, større enn djevelen og din mor" Det nederste er et mattestykke som skal symbolisere hvor liten djevelen er i forhold til Allah!
okai. ikke dårlig tack skal ni ha
Sitat av Pumpkin
Hehe, url ?


Men iaff.. Hadde vært litt kult å prøvd noe spiritisme inn på Lier elns, alt av scery shit blir jo 10 dobbla ;D
Vis hele sitatet...
http://video.google.com/videoplay?do...&q=penn+teller

Denne kanskje?
sinnsykt fett på sånne plasser, der jeg bor er det et 15 år gammelt bygg, skulle være et hotel, men kommunen fikk ikke råd når dem kom halvveis, sinnsykt, sykt å være nede i kjelleren og sånn.
Sitat av helgefar
Vis hele sitatet...
Jepp det er nok den, Spiritisme er BULLSHIT.
Sitat av kazzy
sinnsykt fett på sånne plasser, der jeg bor er det et 15 år gammelt bygg, skulle være et hotel, men kommunen fikk ikke råd når dem kom halvveis, sinnsykt, sykt å være nede i kjelleren og sånn.
Vis hele sitatet...
høres interessant ut.
hvor i BØ er dette? og hvilken BØ? Telemark,nordland?
Sitat av eXilim
http://www.banox.net/lier/IMG_1554.JPG <- Bare jeg som ser de spøkelsesaktige menneskelige skikkelsene på bildet?!:P

Har helt sjukt lyst å stikke innom der, men er ikke ofte man er i Oslo området, ettersom man bor i Nord-Norge:S Virker tøft, og ikke minst creepy..!
Flere bilder/filmer?
Vis hele sitatet...
Oppforbi han mannen inn i det andre rommet? JA...