Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 13611
Lest ein del på detta forumet og fant noen linkar osv.

Uanz

Fant ut at detta vil eg prøva på. Så eg lure på om noe her så vett om det finnes noen forlatte bygningar, tunnellar eller noe aent skoy i Haugesund eller omegn? Vet det er et system med noen tunnellar under Haugesund. Noen så vett om det finnes ein plass å komma seg inn der uten å trenga ein nøkkel, slå ned et schvært gitter eller slikt? Vet om fem innganger. Kaien, rådhuset, sjugehuset, flotmyr og ein plass ikkje longt fra fengselet.

Nåken så har nån tips?
Hvis du vet hvor Lotheparken er, så er det en stor dør der. En dag jeg og en kompis var i parken og så, så stod døren på vidt gap. Inne var det mørk, og det var lagret masse jern ting. Det var lamper i taket, men vi så ikke hvor langt inn / ned det gikk. Du kunne jo kansje sjekket der?
Var forresten noen kompiser av meg som klarte å komme seg opp på et hotel i byn. Husker ikke hva det heter nå, men når de gikk gjennom resepsjonen tror jeg det var, så spørte de om de bodde der, og da fyrte han ene "I`m sorry?", og latet som om han var utenlandsk (Han kommer faktisk fra Ireland, så det gikk bra). Og de kom seg opp på taket, som er nokså høgt. Så det er vel muligheter i Haugesund også.
Sitat av b1rken
Hvis du vet hvor Lotheparken er, så er det en stor dør der. En dag jeg og en kompis var i parken og så, så stod døren på vidt gap. Inne var det mørk, og det var lagret masse jern ting. Det var lamper i taket, men vi så ikke hvor langt inn / ned det gikk. Du kunne jo kansje sjekket der?
Vis hele sitatet...
Det står bare noen stoler og border der nede.. så kommer du til en dør som er låst, ikke så veldig langt ned, men innforbi den døra er det et bomberom, der er jujutsu-/vektløfterklubben elns.

Sitat av b1rken
Var forresten noen kompiser av meg som klarte å komme seg opp på et hotel i byn. Husker ikke hva det heter nå, men når de gikk gjennom resepsjonen tror jeg det var, så spørte de om de bodde der, og da fyrte han ene "I`m sorry?", og latet som om han var utenlandsk (Han kommer faktisk fra Ireland, så det gikk bra). Og de kom seg opp på taket, som er nokså høgt. Så det er vel muligheter i Haugesund også.
Vis hele sitatet...
Det var oppe på SAGA hotel (det er jeg som er den "kompisen")
Si meg, er ikke halve gleden med infiltrasjon å finne ut løsninger og lokasjoner selv?
Sitat av b1rken
Hvis du vet hvor Lotheparken er, så er det en stor dør der. En dag jeg og en kompis var i parken og så, så stod døren på vidt gap. Inne var det mørk, og det var lagret masse jern ting. Det var lamper i taket, men vi så ikke hvor langt inn / ned det gikk. Du kunne jo kansje sjekket der?
Var forresten noen kompiser av meg som klarte å komme seg opp på et hotel i byn. Husker ikke hva det heter nå, men når de gikk gjennom resepsjonen tror jeg det var, så spørte de om de bodde der, og da fyrte han ene "I`m sorry?", og latet som om han var utenlandsk (Han kommer faktisk fra Ireland, så det gikk bra). Og de kom seg opp på taket, som er nokså høgt. Så det er vel muligheter i Haugesund også.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så veldig stort å gå inn på et hotel.Jeg og en kompis gikk ut på en veranda med svømmebasenger (på hotelet her i Tønsberg) og sånt som var stengt for vinter. Så kom det en vakt og så at vi ikke kunne være der. Det er ikek akkuratt noe stort.
Sitat av Vadder
Det er vel ikke så veldig stort å gå inn på et hotel.Jeg og en kompis gikk ut på en veranda med svømmebasenger (på hotelet her i Tønsberg) og sånt som var stengt for vinter. Så kom det en vakt og så at vi ikke kunne være der. Det er ikek akkuratt noe stort.
Vis hele sitatet...
Vi gikk opp i 7. etasje og klatra ut en vindu :P så vi gikk ikke bare inn på hotellet da..

Bilder her

Ganske fin utsikt
Det er også noen huler i fjellet på bakarøynå, men tror de er murt igjen, går kanskje å slå ned murveggen med slegge elns, det så ut som det gikk ganske langt inn
Eller kansje det ikke hadde vært så lurt?
Må vel finnes andre steder å infiltrere i Haugesund utenom disse gangene som går inn i fjellveggen?
Rabinowits huset er jo et het tips.
der er det faktisk ganske stilig, men pass deg for dører som det ikke er rom bak...de er jævli skummle.
-papa
Rabinowits huset? hvor er det?
Passe seg for dører det ikke er rom bak? og det betyr? -
Har du vært der inne paparoach? Hvordan kom du deg inn hvis du har vært der. Og som mcsnack sa, hva mente du med de dørene?
Du kan jo klatre opp Karmøy broa.. Det er en stige der som går fra bakken der sjøen på "Haugesund-siden" og helt opp til toppen..
Hææ seriøst, dere bor i haugesund og vet ikke hvor rabinowitx huset er ?
vell, det ligger i strandgaten et hus oppforbi Banken Nattklubb.

Og ja jeg har vært der inne, det er temmelig sykt bygg.
Det jeg mente med de dørene, er at det er dører i det huset som er i 2,3 etasje som bare går rett utforbi husveggen, dvs, gå rdu ut av den, så detter du ned i bakgården, eller rett i en vegg.
Noen som vet om noen koselige sjhapper og Infiltrere, noen som er litt lette :P
hadde verrt greit med litt extra lommepenger eller noen form for godis ? noen tips
Sist endret av Slafsen; 3. juni 2005 kl. 16:31.
Kan du forklare litt hvordan du kom deg inn ?

Infiltrering er ikke stjeling slafsen :P
Tror du har misforstått litt av poenget jeg. Det du beskriver er jo tyveri / ran :P
Klatret opp stilaset under risøybrua igår...

Bilder her!
Sist endret av eXeFic; 4. juni 2005 kl. 20:44.
oi dæven.. infiltrasjon i haugesund jo ... ta meg med da.. det høres jo drit fett ut..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ka dokke ska surra rundt for under byen da hehe :P men ka me nå under sildajazzen da? sett opp et telt å sell nåke skrot, ingen ser forskjell på dokke å alle utlendingane så selge, sett teltet opp foran døra nere på kaien å bryt dokke inn i klart dagslys! litt bråk hvis dokke må ødelegga noe hørre ingen under alt d støyet... bare et tips
▼ ... over en måned senere ... ▼
Eg og ein kompis va og oppe onda Risøybruno. Me satt dritings å dingla me beino der oppe å
lurte på om me sko hoppa.. gla at me blei paranoide og stakk "før purken kom".
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av eXeFic
Du kan jo klatre opp Karmøy broa.. Det er en stige der som går fra bakken der sjøen på "Haugesund-siden" og helt opp til toppen..
Vis hele sitatet...
Karmøy broa?? Ny bro på gang eller?
Ny bro? Akkuratt som om du ikke har kalt den for Haugesundsbroa?
Karmsundsbroa heter den, så er det oppklart. (Viste dere foresten at det er ulovlig med all klartring, hopping og stuping på/fra broa? Hehe, det er et skilt som står ved begge ender av broa.)
▼ ... noen uker senere ... ▼
nei faen. Å jeg som hadde tenkt å stupe der først i mårra
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som vet om huler på karmøy/avaldsnes området??
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp denne gamle tråden jeg for å se om noen har funnet noe vet om noen fler steder der det går ann å komme seg inn i.
Har foresten hørt att det går tuneller fra kaien og helt opp til flotmyr/haraldsvang..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av HerBackleS
Drar opp denne gamle tråden jeg for å se om noen har funnet noe vet om noen fler steder der det går ann å komme seg inn i.
Har foresten hørt att det går tuneller fra kaien og helt opp til flotmyr/haraldsvang..
Vis hele sitatet...
http://ue.norhack.net

Er litt av hvert å finne på Hasseløy (Bakarøynå) hvertfall. Hvis du drar ut på tur så kan jeg godt hoste bilder på ue.norhack.net.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen kan jo prøve seg på tunellene fra Kårstø til Fosen som går videre til Karmøy (Gass-tunellene) haha, dette virket litt spennende, skal følge med på tråden.. Og skrik ut om noen finner en bra plass ;D
Sist endret av Bartman2k; 1. august 2007 kl. 02:35.
Det er jo sånn tysker bonker på Steinsfjellet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tar pp tråden og håper det kan bli litt mer interesse.

i lothe parken er det ngang, og viss jeg ikke hsuker helt feil så er det et tunell nett som gpr fra lthe parken, til haraldsvang, der med kafeen, ingang i den deren runde ''scenen'' huske ikke hva den hetter.
Og helt ned til byen i parken som ligger nord for haraldsgaten, ved siden av kirkegården.
Tror det hadde vært bedre å starte ny tråd jeg. Og ikke starte opp igjen en tråd som har vært død.

Gjennoppliving=hekseri=brenning på torget
hehe, javel, skal jeg huske.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det e jo ein del bunkersersar oppe i skåredalen inne i skogane der. vett ikkje om det e noen "huler" men d ska ver bunkersar der
Skal hvertfall ikke sett Død Snø før du bryter deg in i en tysk bunker
Sist endret av Petruz; 2. februar 2009 kl. 03:38.
Er noe rundt i skåredalen ja, ikkje vert og sett dem selv da men.
Noen som ve tom noe i Tysvær? :P
Sist endret av Skall35; 3. februar 2009 kl. 11:32.
Du kan jo også se om det ikke er noe geocaching på gang i Haugesund:

http://www.gcinfo.no/
går en løpegrav fra Vardafjellet halvveis ned til høyblokkene. finnes også en gang som går ca 30 meter inn til et lite rom i Vardafjellet. du finner inngangen ca 100-150 meter øst fra toppen av fjellet. ligger skjult bak en gran. Vet om flere tyske bunkerser på karmøy. finnes også flere lagerhaller i fjellet i djupadalen. Noen som vet om en ulåst inngang til bomberommene under haraldsgata?
Det går tunneler fra kaien og oppover i byen.
Den som er lengst sør, går opp til handelsbanken har jeg hørt fra en venn. Inngangen til denne er nå bygget igjen.
Den som er nord vet jeg ikke, men d er bare en hengelås på en port som holder folk sperret. Litt kongevann hvor hengelåsen sitter så vil du nok komme inn.

Det går også en tunnel med kloakrør fra nedsiden av kvalasenteret ved bleikemyr. Denne går helt til sjøen ved killingøy (kommer ut en garasje port her) Tunnelen er stor med asfaltert vei som er ca 2 meter bred. Røret går på siden.
Dette sier også en vennen min.
▼ ... noen uker senere ... ▼
det går enn tunel fra kaien og opp til djupadalen også. Ellers finnes det endel bunkere oppå haugen der med rimi kvala. Og ute på forte på tittelsnes er det noen lange. og ute i kvalsvik er det også noen lange ganger som går rundt om. vet ikke om disse er lukket enda. Men for en 10 år tid siden så var dem vertfall oppe :P hehe
Tunnelen fra kaien til djupadalen er jeg usikker på om finnes, lurer ivertfall på hvor den inngangen er?

Og fortet på Tittelsnes har jeg ikke hørt om, men det er en gammel tysker festningen på innkjørselen til Hagland (Hvor ResQ sikkerhetssenter ligger) Kjør ca 4 km, da kommer du til en liten sidevei hvor det står "Ravnafloke", her ligger det også utleiehytter for tyskere (Tror de kalles "Havhytter") Det er ike mulig å kjøre inn, pga port, men en liten spasertur på ca 5 min.

Denne festningen har ganske mange gammle bunkere, og området rundt er egentlig bygd om til en paintbal bane. også mange av bunkerene er med i paintbal banen.
For informasjon: http://www.ravnafloke.com/
Den som går fra djupadalen og ned til kaien går ut under ene bryggen har jeg blitt fortalt. er vist blitt brukt til og føre vann ned til sjøen i stede for i elva.
Sitat av Bartman2k Vis innlegg
Noen kan jo prøve seg på tunellene fra Kårstø til Fosen som går videre til Karmøy (Gass-tunellene) haha, dette virket litt spennende, skal følge med på tråden.. Og skrik ut om noen finner en bra plass ;D
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe spennende inni...
Er det disse tunellene jeg da har hørt om?

Har hørt at det skal gå tunell fra haugesund(eller norheim?) til karmøy, men ikke helt hvor disse går.
de finnes noen forlatte lager hus på bakerøyna, og noen i haugesund by, ved sykkel butikken ved brona til risøy.
Sitat av ozelot Vis innlegg
Er det disse tunellene jeg da har hørt om?

Har hørt at det skal gå tunell fra haugesund(eller norheim?) til karmøy, men ikke helt hvor disse går.
Vis hele sitatet...
Det går en tunnell fra Kvalavåg på Karmøy til Fosen, en fra Fosen til Gismarvik i Tysvær og en fra Gismarvik til Kårstø. Tunnellene er på rundt 3-4km lange hver.

Dette er forsåvidt allmenn informasjon, går ikke noe annet enn gassrør inni disse. Er akkurat plass til å kjøre en bil inni i bredden.
Sist endret av awt; 13. mars 2009 kl. 10:29.
Er de åpne og lovlig å gå igjennom også?
Nei, de er ganske godt sperret, både med bommer og porter.

Som sagt, så er de jo ikke så spennende inni, en lang nedoverbakke etterfulgt av en lang oppoverbakke.
Alt for å komme utenom bomringen
Tror nok ikke du sparer så mye på det.

Det er ikke mulig å kjøre inn i tunnellen på Karmøy og Kårstø, så det er kun den mellomste tunnellen som kan kjøres inn i fra begge retninger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
kan det være i nærheten av gassrørene de nye veiene skal bygges? f.eks fosen -> Gismarvik ?