Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3478
Ja,enda en spilleautomat-topic.
Men dette er ikke å lure en spilleautomat.
Dette handler om å åpne spilleautomater.
En ting jeg vært nysgjerrig på i en stund.
ok,så på en spilleautomat er det (vanligvis) 1 eller 2 hengsler.
Som går rundt maskinen og har en hengelås.
Det jeg lurer på er hvordan er den beste måten å åpne den,eller å brekke den opp?
Hvor er det svakeste punktet?
Hva burde man bruke?
Vil bare ha seriøse svar.....
Kan jo bruke en liten og sterk baufil eller denne:http://www.dremeleurope.com/dremeloc...D8?&ccat_id=24

Tar maks 40sek å kutte låsen. Få noen andre til å distrahere dama bak kassa. Ha på deg noe til å dekke for ansiktet.
Sist endret av krembanan; 26. mai 2005 kl. 22:41.
Tørr jeg foreslå løsbart og solbriller?
Beste løsningen er nok den dremel saken. Tar sikkert litt tid og stå og kutte med baufil og om du hadde kommet labbende inn med en massiv tang så hadde sikkert det virket litte granne mistenksomt svakeste punktet må jo være låsen , bøylen på låsen.
H&A
Trådstarter
3 0
Bøylen på låsen forklar litt nærmere.
Hvis du forestiller deg en hengelås, så skal det vel ikke så mye fantasi for å finne ut hva "bøylen" er.

http://www.securmark.no/webedit_images/1827_normal.jpg
Sist endret av Croyfer; 27. mai 2005 kl. 18:32.
Sitat av krembanan
Kan jo bruke en liten og sterk baufil eller denne:http://www.dremeleurope.com/dremeloc...D8?&ccat_id=24

Tar maks 40sek å kutte låsen. Få noen andre til å distrahere dama bak kassa. Ha på deg noe til å dekke for ansiktet.
Vis hele sitatet...
hvor lang tid hadde du tenkt å bruke på med en dremel? haha. har noen sett ei kuttskive før?


edit: 40 sek? bullshit! har du noen gang brukt en dremel? på 40 sek tar du bøylen med ei kuttskive. dremel er et slipeverktøy, kan kutte med den også, men den har sine begrensninger. er det skikkelig stål i den låsen, som det er på FG-godkjente låset, biter hverken dremel elle baufil..
Sist endret av snø; 27. mai 2005 kl. 19:10.
Disse låsene er spesielle, da de er langt mer avlange og kanskje litt tynnere enn typiske tykke hengelåser. Har du med en lang avbitertang i jakka, og får en kompis til å "dekke for deg" så skal det ikke være et særlig stort problem å fikse den. Kjenner noen som har brekka en automat på den måten,
Sitat av Loeve
Disse låsene er spesielle, da de er langt mer avlange og kanskje litt tynnere enn typiske tykke hengelåser. Har du med en lang avbitertang i jakka, og får en kompis til å "dekke for deg" så skal det ikke være et særlig stort problem å fikse den. Kjenner noen som har brekka en automat på den måten,
Vis hele sitatet...
et bilde av en slik avbiter tang du snakker om,og hvor får man tak i det? blir jævla vrient for en person og dekke både kameraet og deg samtidig,kanskje få enda en til å prate med personalet hvis det er butikk det er snakk om.

Sitat av snø
hvor lang tid hadde du tenkt å bruke på med en dremel? haha. har noen sett ei kuttskive før?


edit: 40 sek? bullshit! har du noen gang brukt en dremel? på 40 sek tar du bøylen med ei kuttskive. dremel er et slipeverktøy, kan kutte med den også, men den har sine begrensninger. er det skikkelig stål i den låsen, som det er på FG-godkjente låset, biter hverken dremel elle baufil..
Vis hele sitatet...
hmm,kan kanskje bråke litt også? ingen som har prøvd ut dette før?
Fant ikke noen bilder sånn umiddelbart, men man får kjøpt slike på Jernia, Clas Ohlson og Biltema. Slike lange tenger som industriarbeidere klipper kjetting og sånt med.

Kameraet bør ikke være et særlig stort problem så lenge du ikke ofte går med samme klær, ansiktet skal ikke være så lett å tyde hvis det går kjapt.
Du kan bli bøtelagt for å gå rundt med en avbitertang!!

Det som kan gå er å bruke en hammer, til å slå opp hengelåsen, eller en minislegge, hvis låsen er for kraftig. Vil oxo minne deg på at det ikke er helt lovlig.....allikevel, lykke til!
Men det bråker noe utrolig. Med en avbitertang blir det bare et ganske høyt klikk, noe man ikke hører inne på et travelt senter uansett.
etter du har fått av hele den hengelåsdriten er det ikke også et slags nøkkel hull for å åpne der cæsha ligger?

slå meg hvis jeg tar feil
Sist endret av krembanan; 29. mai 2005 kl. 22:42.
Sitat av Leroy
Du kan bli bøtelagt for å gå rundt med en avbitertang!!
Vis hele sitatet...
Jaha?
Kilder til denne påstanden ?
du kan bruke spray som er så kald at låsen knekker/knuser. Husker jeg så dette på film. Finnes dette?
Sitat av krembanan
du kan bruke spray som er så kald at låsen knekker/knuser. Husker jeg så dette på film. Finnes dette?
Vis hele sitatet...

Det finnes noe slikt ja.. Men det funker neppe på hengelåsene
Sitat av Pumpkin
Det finnes noe slikt ja.. Men det funker neppe på hengelåsene
Vis hele sitatet...
Har du prøvd ut?
Ideen fra slike filmer er at man fryser låsen med nitrogen, og så knuser den som glass.


Det tar masse nitrogen før man fryser en lås!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Vanlig isspray funker ikke da det ikke blir veldig kaldt. Vis en bruker nitrogen vil nok metallet rundt låsen bli så kaldt at en kan få forfrysning ved kontakt så jeg tror neppe det er en god ide. Men hansker finnes jo :P
Sitat av tep0sen
Vanlig isspray funker ikke da det ikke blir veldig kaldt. Vis en bruker nitrogen vil nok metallet rundt låsen bli så kaldt at en kan få forfrysning ved kontakt så jeg tror neppe det er en god ide. Men hansker finnes jo :P
Vis hele sitatet...
Dette må prøves. Hvor kan man få tak i nitrogen? Er det brannfarlig/eksplosivt?
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
flytende nitrogen holder en temperatur på rundt -196°C så får du den til å brenne er du faenmeg en gud
Når det gjelder eksplosivitet tror jeg nok også det er dårlig med det (kommer dog litt ann på forholdene)...
Sitat av Bill_Gates
flytende nitrogen holder en temperatur på rundt -196°C så får du den til å brenne er du faenmeg en gud
Når det gjelder eksplosivitet tror jeg nok også det er dårlig med det (kommer dog litt ann på forholdene)...
Vis hele sitatet...
okay,hehe
▼ ... noen uker senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
litt gamel trå, men men..
ta en liten titt på pyroforummet , å søk på termitt.
arti krutt som kan brenne bort låsen.
Sitat av Leroy
Du kan bli bøtelagt for å gå rundt med en avbitertang!!

Det som kan gå er å bruke en hammer, til å slå opp hengelåsen, eller en minislegge, hvis låsen er for kraftig. Vil oxo minne deg på at det ikke er helt lovlig.....allikevel, lykke til!
Vis hele sitatet...
Tror han vet at det ikke er lovlig, men det bråker vel litt med hammer og slegge da?
Når jeg gikk mekken på vidregående dreiv vi å surra med en "kjetting-tant" dvs, en tang med lange armer som klaret å klippe over f.eks kjetting. Vet sånne er brukt en del til å klippe over sykkel-låser. En slik tror jeg ville ta en slik hengelås, men det ville være vanskelig å bruke uten at noen så de knapt halvmeter lange armene på tangen.