Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 31314
Okei. Marie Currie var navnet
Tror jeg..
Pierre var ihvertfall navnet på mannen.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Curie med kun 1 R, ellers korrekt. Iallefall var dette hennes navn i Frankrike.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie
Beklager feilen.. Mente bestemt det var med to:S Så leif kan man ta.
Under Stavanger er det flere tuneller og katakomber, jeg hørte også engang att det var store lagre og haller under domkirken.

Noen som vet hvor inngangene er i Stavanger?
Sitat av nihao
Under Stavanger er det flere tuneller og katakomber, jeg hørte også engang att det var store lagre og haller under domkirken.

Noen som vet hvor inngangene er i Stavanger?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så innmari mye under domkirken du. Litt kloak kanskje, med det er vel det. Men jeg lurer innmari på hvor de ståldørene i de trappene opp til Våland (m politistasjonen) leder hen...
▼ ... noen uker senere ... ▼
ang. area 51 og nevada ørkenen i usa: Hadde vært dritdigg å dratt dit, ja. Men det er et lite problem. Det der nemlig like strengt vakthold der, som i Det Hvite Hus. Rundt (så godt som) hele horisonten til area 51 går det et gjerde, og på det henger det beskjeder om at alle som går innenfor gjerdet vil bli skutt UTEN forvarsel. Jeg har skrevet et prosjekt om UFOer, og der var det en god del om area 51, hvis noen er intressert, kan jeg legge det ut (hele greia eller kun area 51).
TEHB: Yes please.
TEHb: du har kanskje ikke fått med deg at Area51 er nedlagt? det er ikke like mye trafikk der som det var før.. vel, stort sett ikke noe trafikk.. men, så var det bare om du er særlig interessert i å komme deg inn dit.. stedet er dynket med kjemiske stoffer etter utallige tester som ble utført.. alt dette har forsåvidt vært på Discovery.. kikk litt innom der neste gang A-51 står på programmet

Har forsåvidt skrevet prosjekt om A-51 selv også.. men det er lenge siden.. da det fremdeles var aktivitet der.. men, jeg foreslår også å lete etter litt informasjon om det mindre kjente S-4 som ligger i Utah-fjellene, masse interessant
area 51 er flyttet til en annen dal, ikke langt unna. Mesteparten av forskninga blir fortsatt gjort av regjeringa, men private selskaper har tatt over en del... F.eks. Bell og Boeing... Når jeg kommer hjem legger jeg ut. Skal jeg legge ut en ny tråd, eller skal jeg bare legge det her? Polmen: Jeg PM deg når jeg har gjordt det
I følge en dokumentar på discovery for et par år siden ble så å si hele a-51 flyttet til en rakett base i ohio, og en annen ukjent base. Alt dette skjedde iløpet av en hektisk natt med masse luft trafikk til og fra plassen. Deretter ble det som stod igjen brennt...
*fjernet*
Useriøs post.. heh
Hmm. Mo i Rana, har et utolig nettverk av slike tuneller, disse er riktignok bomberom, men enkelte av disse er enorme, og har tunneler mellom seg. Kan muligens prøve å ordne bilder.
Jeg var nettop på en klassetur til en av trafos stasjonene i Oslo. Denne lå nede ved akerbrygge, og der gikk det en tunell under hav nivå fram til skøyen, er et godt stykke. Guiden vår mente Oslo var full av sånne ganger.. Tror ikke det er mulig å komme inn i de da, siden det er ganske god sikkerhet siden det er snakk om mye strøm som er der
Sitat av paparoach
Haugesund , har faktisk underjordiske ganger som strekker seg over store deler av byen.
En av diss går fra rådhusplassen ned til kaien (ganske stor høydeforskjell d er, så jeg lurer litt på hvordan det er der).
Det går også en under hele handlegaten (les: haraldsgaten).

Kanskje jeg skal prøve å komme meg ned dit og ta litt bilder.
Vis hele sitatet...

Vet du hvor inngangene er? Hadde vore fett å tatt seg en tur der ja
hørtes ganske intresant ut ja. Hvordan vet du om disse og hva ble de brukt til?
Sitat av Destroyy
leste et eller annet sted (var det vg? ) om et anlegg til USA ute i ørkenen , hadde sikkert vært artig å snoka litt der, var et sted de dumpet miljøavfall eller noe, vis jeg ikke husker feil
Vis hele sitatet...
Litt sent svar menneh..de skulle lagre radioaktivt avfall i de fjella, det lå bare 15 mil unna Las Vegas elns..derfor kom det litt protester..
Nå her jeg lagt ut ufoprosjektet mitt... Husker at det var noen i denne threaden her som var interresert, siden det står en del om area 51 der... Det ligger i en egen thread i samfunn & politikk, threaden heter ufo...
Jeg vet om noen store anlegg under oslo, noen tomme andre brukes til kloakk. Plan og byggnings avdelingen i rådhuset har trolig tegninger av disse. Skummelt i slike kloakk tunneler, hadde en kompis som jobbet for et privat kloakk-renoverings firma. Han druknet nesten i et baseng av kloakk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er en forlatt t-bane stasjon i oslo, under jorden. husker ikke helt hvor den er, men man må gå i tunnelene for å komme dit.
Jeg veit om 2 t-banestasjoner, husker bare hvor den ene ligger, tror de fleste som tar tbanen til majorstua har sett den, ligger kanskje 30 sek før man kommer ut av tunellen og inn på majorstua, her har jeg hørt man kan gå ganske langt. Så har du en til, men husker faen meg hvor det ligger! :P
regner med det skulle være: "men husker faen meg _ikke_ hvor det ligger! :P"" ?
det er en del ganger under haugesund tror jeg også, hvertfall det jeg har hørt.
Hvis dette er under en storby, er det ikke da _stor_ fare for terroraksjon. Et par dynamitt ramser nede der så faller jo hele greia.
Sist endret av Sabbi; 15. juni 2005 kl. 00:12.
Mulig dette er litt off-topic, men noen som vet hvordan det er med gamle festningsanlegg rundt om i norge?Finnes det en website med oversikt om hva som er i bruk og evnt. kart over områdene?Har blant annet en mistanke om at det kan være mye festlig under bl.a. Christianfjeld festning i elverum men litt hemninger i tilfelle det dukker opp noen G.I.'s med Mp5 og hunder
Haakonsvern.
Men med tanke på at det er Nordens største marinebase tror jeg nok det skal godt gjøre å komme seg inn noen plass
til dere som snakka om Half Life: når jeg så det bildet minna det meg veldig om half life å, men så huska jeg et bilde jeg hadde fått en gang som virka mistenkelig likt det ene på sia... et såkalt HL3 bilde.... ble egentlig litt kvalm av dem som lagde det "HL3"
ble sur jeg nå
:P:P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av InTrance
Haakonsvern.
Men med tanke på at det er Nordens største marinebase tror jeg nok det skal godt gjøre å komme seg inn noen plass
Vis hele sitatet...
Uhm, nei.
Enhver som har bodd i nærheten kan fortelle deg at gjerdene har mer hull enn en sveitsisk ost, og at det har vært utallige uvedkomne inne på den basen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Under deler av Nordmarka finner man også kunstige hulesystemer, en av inngangene
finner du på Ringerike, på veien mellom Åsa og Sundvollen, her ligger en stor (og
godt bevoktet) dør i fjellsiden. Vet ikke hvor stort det er, men faren til en venn av
meg jobber der, og selv om han ikke får lov til å snakke om noe av hva som er der,
har han i det minste sagt at det er store greier under der.
Et begrep av størelsen får man hvis man tar en kikk på et Nordmarkskart, og
finner et punkt ca. midtveis på veien Åsa-Sundvollen, og så tar en kikk på Gyrihaugen
hvor det er plassert et digert radaranlegg og masse lufteluker som er knyttet opp mot
dette fjellanlegget.
Tror også at jeg har oppdaget en annen inngang, ligger skjult inne i skaugen på vestsida
av Heggelivann, her er det ingen stier, men jeg fant tilfeldigvis en betongdør midt i fjellsida
der, innenfor lyste det gjennom en sprekk i døra, og det kunne høres kraftige maskinlyder.
Ingen god måte å komme hit på, som sagt var det ingen sti hit, og utgangen så ganske
gjengrodd ut, men noen må ha vært på andre siden av døra og skiftet lyspære i blant,
så det tyder på en annen inngang, i såfall så kan det stemme at dette anlegget er ganske
stort.

- Natteravn
nice Slike ting er noe av det diggeste som finnes. Ikke fordi det er så spennende, men det er altid gøy med hemmeligheter. Det burde jo undersøkes da? Det er nok ikke mer enn agregat eller noe lignende, men man skal ikke være der, det er ulovelig, da blir det jo hundre ganger mer spennende
Sitat av BuzzR
Jeg veit om 2 t-banestasjoner, husker bare hvor den ene ligger, tror de fleste som tar tbanen til majorstua har sett den, ligger kanskje 30 sek før man kommer ut av tunellen og inn på majorstua, her har jeg hørt man kan gå ganske langt. Så har du en til, men husker faen meg hvor det ligger! :P
Vis hele sitatet...
Valkyrien. Nå brukes det som reklame banner for Imsdal. Stasjonen ble for liten og lå for nære Majorstuen, derfor ble den lagt ned.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Link
Valkyrien. Nå brukes det som reklame banner for Imsdal. Stasjonen ble for liten og lå for nære Majorstuen, derfor ble den lagt ned.
Vis hele sitatet...

Stasjonen heter Valkyrie Plass, og skulle egentlig aldri ha eksistert
Da de laget den første tunellen fra Majorstuen (siden det er stasjonen vi snakker om) var planene at "Homansbyen Stasjon" skulle bygges et stykke lenger ned. De var derimot "noe uheldige" og som et resultat av primitive byggeteknikker raste det et stort gapende hull midt i gata ved Valkyrie Plass, bare ca 200 meter fra Majorstuen. Etter mye om og men ble det til at de bygget en stasjon for å fylle hullet
Denne fikk pga "terrenget" en trang trapp med et 90graders hjørne som en og annen mor med barnevogn har hatt problemer med å forsere.
Siden den allikevel ikke skulle ligge der ble det aldri til at denne ble bygget ut da sporveien bygget om sine stasjoner til å ta tog med fler enn to vogner.
Sporveien har på senere tid kommet på at denne kan bli brukt til reklame for f eks TVNorge og som sagt Imsdal.

Den andre stasjonen er Volvat og lå opprinnelig som første holdeplass etter Majorstuen i vestgående retning på Røabanen. Denne ble nedlagt i 1995.

Så ennå mer

Det eksisterer nemlig ENNÅ en "nedlagt stasjon" i Oslo.
Her handler det derimot om en plass som er betydelig vanskeligere å ta seg til. Et stykke etter Skøyen der toget i dag går inn i Oslotunnellen (Nasjonalteateret for så å dukke ut i "underetasjen" på Oslo S) er det bygget en stasjon som skulle fått navnet "Elisenberg".
Her ble fjellet sprengt ut, et par installasjoner lagt inn, skilter trykket opp, men så fant Jernbaneverket plutselig ut at en stasjon her bare ville bety redusert kapasitet i tunellen pga flere stopp (Oslotunellen var allerede for liten den dagen den ble åpnet, men først nå har man gjort noe med det). Det eksisterer derfor ingen inngang hit, og det har heller aldri stoppet noen tog her.
Etter sigende brukes dette hulrommet i dag som lager (likt det sporveien gjorde med Valkyrie Plass.. en stund lå det bare en masse skrot der).
Sist endret av bakkus; 29. juli 2005 kl. 00:13.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spennende lesing dette her gitt!

Spesielt om plasser i Oslo. Lurer på å dra på oppdagelsesferd snart
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Dark: der inne på Valkyrie Plass har jeg faktisk sett folk et par ganger.
Har hendt to ganger når jeg har vært på Majorstua at jeg har sett folk som løper alt det de kan rett etter et østgående tog for å komme inn til perrongen før neste tog kommer bakfra.

Dette anbefales _ikke_ under den tid det er trafikk på sporet, da signalsystemet tillater at vognene bare ligger et få titall meter fra hverandre, og på akkurat dette stedet går tunnellen i kurve slik at føreren ikke nødvendigvis ser deg før du er rett foran toget, pluss at den ytterste delen av tunnellen er fra rundt WW_1_ og dermed ikke er bygget ifølge standarder om evakuering og slikt. Det er med andre ord IKKE plass til å hive seg til siden om toget skulle komme.
Jeg har snakket med folk som har jobbet der inne, og det skal finnes ganger som går under byen derifra.. Det er ikke noe stress og komme seg inn etter 12 om natta.
Var i en borg/slott i Skottland. Der fortalte de om at de hadde tykkt av hemmlige ganger som var bygget inn murene. Førte til hemmlige rom etc. Fungerte også som rommningsveier.
Så inn i en. Var helt sykt bygget. Laaaaaange ganger innover.

Hadde også slikt i en konsentrasjonsleir jeg besøkte i Tjsekkia. Endeløse ganger.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Man har jo alltids den gamle inngangen som nå har blitt "korket igjen" med en pølsekiosk :P
Om man ser på den kiosken legger man merke til at den har to "inngangsdører" og ekstremt forseggjorte vegger som slutter halvveis

Men fint lite stress å ta seg inn dit etter at banen har sluttet å gå ja.
er det noen som har en genial måte å komme inn et sted hvor alle dører er murt igjen?
noen av dørene har små firkanta åpninger som er omtrent 15 cm brede, og 15 cm høye. betongen har en tykkelse på omtrent 20-30 cm. vi har hatt flere ideer men har ikke kommet opp med noen som er gode nok ennå. det er viktig at denne metoden ikke lager noe spesielt med støy.
vil helst ikke si hvor dette stedet er.
zeronz, dere kan jo enten bare begynne å hakke. Eller så står det veldig mange fine oppskrifter på diverse sprengladninger og sånn på pyroforumet.

Men uten noe serlig støy tror jeg ikke dere klarer å komme dere inn :s
Thermites kan vel brukes til å få opp det meste. Søk på pyro-forumet.
MEn en ting ang. Valkyrie Plass. Har ikke det sinnsyke kontoret som overvåker ekeberg tunellen og en hel haug andre tuneller og veier kameraer i de fleste av t-banetunellene?
Sitat av zeronz
er det noen som har en genial måte å komme inn et sted hvor alle dører er murt igjen?
noen av dørene har små firkanta åpninger som er omtrent 15 cm brede, og 15 cm høye. betongen har en tykkelse på omtrent 20-30 cm. vi har hatt flere ideer men har ikke kommet opp med noen som er gode nok ennå. det er viktig at denne metoden ikke lager noe spesielt med støy.
vil helst ikke si hvor dette stedet er.
Vis hele sitatet...
Vist du får rygga en bil opp til en av dørene kan du kanskje få slept muren/døra over ende. Sett filmen SWAT? :P

Siden der er sånne firkanta åpninger der så får du tak i et kraftig metall rør eller lignende, som er tynnere og lengre enn hullet. Stikk røret inn og legg det på tvers, så fester du fast kjetting i røret og bilen. Sikkert lurt å hakke der muren er festa.. burde kanskje la seg gjøre vist muren er ca like liten som en dør
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av nihao
Under Stavanger er det flere tuneller og katakomber, jeg hørte også engang att det var store lagre og haller under domkirken.

Noen som vet hvor inngangene er i Stavanger?
Vis hele sitatet...
Stavanger har tre kloakktunneler som er kjørbare med traktor. Den lengste går fra Grannes ved NRK-bygget via Madlakrossen til idrettsbanen på Lassa, videre under Eiganes kolonihage til Stavanger konserthus i Bjergsted.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Las litt i denne gamle tråden, og kom på en ting. Har dere hørt om Fjellhaller? Detter er gedigne haller inni fjell, som hæren bruker til opplagring. Var en kompis av meg som var inne i en slik da han var i militæret. Utenpå ser det ut som en vanlig garasje som står inntil en fjellvegg, men går man inn kommer man inn i en hall som er ufattelig stor. Han sa at amerikanerne hadde den hallen som lager, det var Humvee og helikopter så langt man kunne se, stablet i etasjer oppåhverandre!
Sitat av Ashaman
Las litt i denne gamle tråden, og kom på en ting. Har dere hørt om Fjellhaller? Detter er gedigne haller inni fjell, som hæren bruker til opplagring. Var en kompis av meg som var inne i en slik da han var i militæret. Utenpå ser det ut som en vanlig garasje som står inntil en fjellvegg, men går man inn kommer man inn i en hall som er ufattelig stor. Han sa at amerikanerne hadde den hallen som lager, det var Humvee og helikopter så langt man kunne se, stablet i etasjer oppåhverandre!
Vis hele sitatet...
Må vel ha vært i et NATO lager det da, der går man ikke inn uten å ha tillatelser.
Da ryker du på samme smellen som en junkie som en gang gjorde brekk på et kontor i The Embassy of the US of America i Oslo....
Jeg kan se for meg at han dreit i buksa da døra ble sparket opp av 2 uniformerte US Marines som pekte på han med skarpe våpen.

Ambasaden, og enkelte andre områder som forskjellige land råder over, er definert som det landets grunn og deres lover gjelder da for de områdene. Du kan selv tenke deg hvordan du vil bli "motatt" dersom du skulle blitt påtruffet inne på et amerikansk militær lager.

God natt
Sitat av Zoidman
Stavanger har tre kloakktunneler som er kjørbare med traktor.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke jeg vil vite hvordan du fant ut det!

Sputch: 30cm armert betong? hadde det vært en lastebil kunne jeg ha skjønt det! En kjenning av meg rev ut en 30cm tykk murbit. han måtte bruke kraftige kjettinger og en 10tonns hjullaster, og han måtte rykke den ut selv om han på forhånd hadde svekket muren veldig med en kraftig boremaskin
Dette virker jo sjukt kuult ut da paparoach: viste ikkje at dei hadde det i haugesund.trodde det bare var i større byer
Som flere har nevnt tidligere, dette er utrolig interessant. Lurer på hvor man kan skaffe mer informasjon om norske tuneller og fjell-haller (Feil stavet?)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå tror jeg at jeg har funnet en inngang til katakombene i haugesund, som ikk krever at en må bryte seg gjennom noe lås.
Hvis noen er hypp på å bli med og sjekke dette ut, si fra. dette kan bli meget bra =)
-papa
kom igjen folkens. vi bør kartlegge hele norges underworld. har forresten vært på besøk i hatteland gruppen sine fjellhaller i nedre vats. stilig! de lagrer data for store selskaper der inne visstnok.

edit: de hadde forresten en helt sinnsyk vannkjøling som tok vann inn fra fjorden.
Sitat av paparoach
Nå tror jeg at jeg har funnet en inngang til katakombene i haugesund, som ikk krever at en må bryte seg gjennom noe lås.
Hvis noen er hypp på å bli med og sjekke dette ut, si fra. dette kan bli meget bra =)
-papa
Vis hele sitatet...
Hvor?

Hadde vært fett å ta en tur der