Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2151
Hei, bor for tiden i telt (helt frivilig) og ønsker ikke å leie leilighet eller få kommunal bostøtte da det blir så lite penger igjen. Trives med å bo i telt da jeg er friluftsmann, iallfall relativt sett til en dyr leiebolig, og med rette utstyr går det fint om vinteren. Kjempe komfortabelt selv på minus 10, frøs faktisk mer da jeg bodde i leilighet og ikke hadde råd til oppvarming. Men så var det dette med postkasse. Det perfekte sted måtte være et sted der mange narkomane bor etc, og ingen bryr seg om en ny postkasse kommer opp. Eller et sted der det står mange utendørs postkasser. Noen tips om dette?
Ønsker ikke å abonnere på en postkasse hos posten da det er så dyrt, og jeg mister litt av gleden av det å føle at man bor helt gratis.
Ps. Kommer ikke til å delta om en diskusjon om rettigheter fra NAV etc (kjenner til alt der), eller synsing fra folk om hvorfor jeg velger å bo i telt. Det er litt midlertidig og, da jeg regner med å komme ut i jobb etterhvert.
Sist endret av Eirik11; 21. desember 2017 kl. 13:48.
Schleppegrells Gate 3 ved Birkelunden kan funke. Husker når jeg bodde der. Var ganske shabby oppgang. 2-3 postkasser som bare stod løst på gulvet og et halv-herpa postkassestativ. Er dog 3-4 år siden så mulig ting har endra seg, men tviler på det om det er samme karen som fortsatt eier den bygården.
Well rent teoretisk så kan du sette opp postkasse hvor som helst, så lenge du har tillatelse fra grunneier
Hvis du har en fast teltplass, og har grunneiers tillatelse hvis den er privat, så kan du sette opp postkasse i/ved krysset offentlig/privat veg ved avkjøringen til teltplassen.
En kompis hadde postkasse i bakgården over gata på grønland, han "glemte" å flytte den når han fikk ny adresse, var aldri noen spørsmål og posten kom alltid frem
De som ikke har fast bolig kjøper en postboks. Det koster typ 1290kr og er for 12mnd. Da får du all adressert post og slipper å føle deg luguber.
Jeg vet ikke hvordan der er i Oslo, men på Sørlandet der jeg bor er det mange plasser så bare har gater uten noen husnr i gatene, da satt jeg opp en ekstra postkasse med annet navn jeg fant på for å kunne motta post fra Nederland og andre ting jeg ikke ville skulle stå i mitt navn. Og det gikk helt fint