Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2014
Hva faen gjør jeg nå ? jeg ble frastjelt tlf`en på togen i kveld, har tracking system på den men virker som de har slått det av. har valgt den muligheten som sier steng tlf osv...

men er det noen måte jeg kan spore denne opp?
Sikkerhetsklarert
Hvilken trackin app har du? Har selv wavesecure, og der har man ganske god kontroll over telefonen via web. Så lenge den kan motta datatrafikk/og eller/sms.
Pjukern: Det er innebygget sporing på den, så du går til HTC Sense for å spore den.

TS: Da er det litt dumt at det var skrudd av. Jeg tror nok ikke det er noen måte du kan spore den opp selv på.

Du kan jo ta en tur bort til politistasjonen?
du har jo reiseforsikring? kjipt å miste kontakter og mobilen, men du burde vel få igjen på forsikringen? kan jeg spørre om hvor mobilen lå da du sovnet?
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
kjipt å miste kontakter
Vis hele sitatet...
Akkurat der har Android en stor fordel. Om kontaktene var lagret som Google kontakter, så blir de gjenopprettet når man logger inn på en annen Android telefon, med.Google kontoen sin
Bare å ta seg en tur bort på politistasjonen med IMEI nr og derfra kan de spore telefonen. Så lenge den er slått på. Så er det bare å anmelde det og få igjen på forsikringen! Hvis du har reiseforsikring da.


Hadde en Desire Z som ble frastjålet, logget inn på HTC Sense for å spore den opp, men den tjenesten er ikke aktivert i norge enda. (tror jeg)
Om du sperret den via nett så skal den vell bli sperret neste gang de slår den på?
Kan du ikke skrive en melding på skjermen via nett som ikke går bort? (Vet ikke om det funker på HTC med funker på iPhone). Dær du skriver at de får 1000 Kr om de leverer telefonen tilbake for og så anmelde de?