Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3724
Hei
Dama har snart bursdag og lurer på å kjøpe en ny iPhone 4. Problemet er bare at jeg vet ikke hvilket abonnement hun har. Prøvde å spørre meg litt diskret fram, men hun visste det ikke selv engang

Så finnes det noen steder man kan finne ut av dette?
F.eks vil det være mulig å si at jeg skal kjøpe en telefon i gave ved en slik Telenor butikk og de kan fortelle hvordan type abonnement hun har?
iPhone 4 kommer uten abbonement hvis du vil
Kan du ikke dra til en telekiosk etc. å spørre rett ut? Er vel ikke noe konfidensielt det vel?
Trenger ikke vite dette.

Selger den uten abonnement på Apple Store
Nath's Avatar
Trådstarter
2fast2Furious: Var noe av det samme jeg lurte på, men vet ikke helt hvordan de er med å gi ut opplysninger.

Kjøper ikke uten abonnement.
Greia er jo mobilen blir billigere ved visse abonnementer. 5k for iphone er vel ikke akkurat hva jeg hadde i tankene.
Men hvis du kjøper Iphonen uten abn. så kan du vel bare sette inn det gamle sim-kortet i Iphonen?
Du (eller hun) må jo vite om hun har kontantkort, regning i posten eller fyller på internett.
Sitat av Nath Vis innlegg
Greia er jo mobilen blir billigere ved visse abonnementer. 5k for iphone er vel ikke akkurat hva jeg hadde i tankene.
Vis hele sitatet...
Men om det er hun som tar seg av regninga si så er det jo hun som må betale resten av mobilen. Blir gjerne en del avhengig av hvilket abonnement man tar.
Om du kjøper et abonnement med binding(subsidiert mobiltelefon) så får hun bindingstid, og garantert en fast månedsavgift. Om du får 2400,- i avslag på iPhonen, må hun antakeligvis betale 200,- ekstra i måneden i 12 måneder.

Per definisjon skal ikke en forhandler opplyse deg om hvilket abonnement hun har med mindre hun møter opp selv med gyldig legitimasjon, eller om du har med en fullmakt. Dette blir dog sett gjennom fingrene på.
Du kan derimot ikke binde opp hennes abonnement uten at hun selv signerer - alternativt kan du binde opp ditt eget abonnement(eller lage et nytt et, om totalprisen blir lavere enn hva iPhone koster uten binding).