Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1508
Hei Folkens!

Her om dagen når jeg skulle til å se litt på mobilen min så oppdaget jeg noe som plaget meg en del. Mobilen begynte å lagge noe her sykt.
Det tok ca. 5 sek før ting begynte å reagere, så lagga det videre.

Mobilen er 2 uker gammel, og har behandlet den veldig bra. Av apps så har jeg bare lastet ned 2 spill,AppMate og Zedge (for wallpapers).

Til slutt fikk jeg nok og bestemte meg for å formatere den til fabrikkstandard, men når jeg fikk gjort det så lagget det også en lite periode.
Lagger fortsatt litt av og til.


Noen som vet hva det kan være ?

Takk på forhånd :-)
Innstillinger -> Applikasjoner -> Utvikling -> Slå på "USB debugging".

Lag og høyt strømforbruk er borte.
Har du installert den siste OTA-oppdateringen? Søk etter oppdateringer ihvertfall, den skulle visst hjelpe på lag. Ellers så kan det jo godt hende at USB Debugging-trikset som Deathglider nevner fungerer. Jeg prøvde litt frem og tilbake i begynnelsen, men min Desire HD er like smud med som uten debug aktivert. Den kunne lagge til tider før oppdateringen, nå lagger den aldri
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY Vis innlegg
Har du installert den siste OTA-oppdateringen? Søk etter oppdateringer ihvertfall, den skulle visst hjelpe på lag. Ellers så kan det jo godt hende at USB Debugging-trikset som Deathglider nevner fungerer. Jeg prøvde litt frem og tilbake i begynnelsen, men min Desire HD er like smud med som uten debug aktivert. Den kunne lagge til tider før oppdateringen, nå lagger den aldri
Vis hele sitatet...


Hmm, har søkt etter oppdateringer, men den finner ingen :/ Har slått på USB Debuggingen nå så får se hva som skjer Takk for de raske svarene
Det kan hende flashinga av den nyeste OTA-oppdateringa gikk til skogen. Sjekk hvilke applikasjoner som bruker mest strøm, dersom Android system er høyt oppe på lista trekker den 70% cpu hele tida.
Last ned advanced task killer. Fungerte for meg, men min begynte kun å lagge kun jeg jeg hatte veldig mange apps kjørende på en gang.
Task killers skal ikke brukes på Froyo da dette kun trekker mer strøm enn det den sparer.

En idle task på Froyo bruker ikke CPU eller strøm, når du dreper den vil den starte opp igjen når det er behov for det, og starte oppgaven på nytt trekker mer strøm enn å gjenoppta gammel state.