Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1391
har en tlf som er reg på meg(kun tlf ikke sim)viss jeg klarer å få tak i en annen sitt sim kort er det da mulig av politiet å finne mitt navn via sim kortet ?
Telefonens IMEI er mulig å spore ja.

Og du kan jo veldig greit trianguleres.
Den der tror jeg tar kaka i dårlig forklaring. Prøv en gang til, så skal jeg nok klare å hjelpe deg.
Tror han sier dete:
-Jeg bruker en TELEFON som er registrert på MEG (Altså personen som skriver tråden)
-JEG (Personen som startet tråden, eier av telefonen) bruker en annen person (Dette er ikke trådstarter) sitt SIM.

Han lurer på dette:
-Kan politiet finne ut at jeg "INSERT TRÅDSTARTER NAVN HER" bruker telefonen?
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Ikke relevant for tråden, MEN:
Jeg er enig her.

EDIT: Den siste linja burde vært:
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det me den siste linja Beklager.

Men On-Topic:
Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer men i dag så er det jo slik at telefonene sendere mye info over tlf nettet, vi har feks. 3g.
Så vil tro om det er en telefon som er registret på deg (Kan ikke huske jeg registrerte telefonen min på meg bortsett fra på forsikreing, men dette kan vel være nok)

Hvem vet hva onkel politi og mobilselskapene har kontroll på!
Men ja, det kan de gjøre.
Operatøren får nemlig opp hvilket nummer / simkort som benyttes av hvilket IMEI.
Nesten som hvilken IP som benyttes av hvilken MAC-adresse...

Og jeg er helt enig med deg når det gjelder dynamite. Fy!
Er han personen som du bruker sim kortet fra tilbakestående? Hvis ja, så kan du bruke , hvis nei så har han nok sperra simkortet og dermed så kan du ikke bruke det. Er vel logisk det?
Teknisk sett er det ihvertfall ikke noe problem. Både telefon og SIM kort har en unik identifikator, og det skal bare to raske oppslag i disse tabellene til for å finne deg.

Lokalisering av telefonen er vanskeligere, er nok vanskelig å få nøyaktigheten noe særlig bedre enn 50-100 meter selv på 3G nettet.

Lurer dog litt på i hvor stor grad de faktisk gjør disse oppslagene, med litt innsats her så burde de jo kunne oppklare mesteparten av mobiltelefon tyveriene i Norge og det gjør de vitterlig ikke...