Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2900
Hei lurer bare på om det går ann og røyke coca blader eller noe lignende? Har noen få gramm som jeg har lyst og gjøre noe med...
Sist endret av Rubs93; 13. september 2010 kl. 19:33.
vet ikke åssen det er med røyking, men mener at det er fullt mulig og tygge, blir sikkert ikke like intens effekt som å snorte pulver, men tror da du skal få en rus.. tror jeg har sett på dokumentar ett sted colabønder i bolivia som tygger på bladene mens de hamstrer inn til produksjon av ferdig vare.. men dette vet du sikkert bedre enn meg =)
Skulle du oppnåd en merkbar rus ved å røyke coca blader påstår jeg at du måtte ha røyket store mengder. Du ville mest sannsynlig fått drit vondt i lungene om du ikke hadde tørket bladene først hehe. Anbefaler og tygge dem, så spise restene etterpå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Kokablader skal tygges, ikke røykes. Det må forøvrig nevnes at kokablader er noe helt annet enn kokain - effekten av de to kan på ikke sammenlignes. Koka er en viktig del av kulturen til flere folk i Andesfjellene, både i Bolivia, Peru, Ecuador og Colombia, og har vært brukt som et mildt stimuli i i alle fall hundrevis av år. Som det står på en t-skjorte jeg har fra Bolivia: "La hoja de coca no es droga" - kokabladet er ikke et rusmiddel.

Rens sju-åtte blader (trekk ut "stilken" i midten), brett de sammen, tygg på dem et par ganger, og la de ligge i kinnet. Effekten kommer etter litt. Det er ingen rus, men en oppkvikkende effekt - fin å ha hvis du skal gå lange dagsmasjer i høyfjellet. Noe ala en sterk kaffekopp, bare med lengre varighet. Fyll så på med flere blader for å opprettholde effekten - det er vanlig å se innfødte med to bulende kinn fulle av kokablader. Man skal ikke spise bladene. Bruk gjerne litt aske sammen med de første bladene, for å raskere frigjøre alkaloidene.

Du trenger for så vidt mer enn noen få gram for å få særlig utbytte av det - bladene selges i bærenett, og det med god grunn. De er ikke alltid veldig potente. Har du bare litt, ville jeg vurdert å laget te av dem, det er også vanlig, og et kjent remedie mot høydesjuke.
Sist endret av aybara; 28. september 2010 kl. 00:02.
Må bare si at det KAN sammenlignes da det er akkurat det samme rusmidlet i coca-blader som det er i kokain-pulver. Det ikke noe sterk kaffekopp nei. Koffein varer i alt fra 2-12 timer så ser ikke helt hvor du får tidsbegrepet fra. Kokain varer i 30min-3timer fra min egen erfaring og andres. Det vil si at coca tyggere må øke dosen oftere. Om det virkelig er slik du sier, at det er omtrent samme rus. Jeg synes ikke coca-tygging eller "overdrevent-kaffedrikking" er noe sikkert eller "bra" oppkvikkende-middel i det hele tatt. Begge rusmidlene kan gjøre deg veldig avhengig. Jeg går tilbake til det jeg begynte med, med å si at jeg tørr å påstå at samme % av kokain i kokain-pulver og coca-blader gjør deg like ruset om du inntokk begge oralt og om pulveret fungerte på samme måte som bladene i ditt fordøyelsesystem, akkurat de samme kjemiske forbindelsene.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Joda, kokain kommer fra kokabladet, men effekten du får av å tygge bladet og å sniffe det hvite pulveret er like fullt ganske annerledes. Nå har ikke jeg erfaring med kokain, men har tygget mange kokablader, og vet utmerket godt hvilken effekt de har, og finner det merkelig at du (som åpenbart ikke vet hvordan kokablad virker) skal mene noe helt annet. Det er naturligvis ikke det samme som kaffe, men det kan absolutt sammelignes.

Det er jo en grunn til at det er den foredlede kokainen, og ikke kokablader som smugles i store mengder ut fra kontinentet... Men om du vil ta med en pose kokablader på fest, så gjerne for meg.

Det heter forresten koka, ikke coca. Det er engelsk.

Bøndene dyrker forøvrig ikke cola, som DC89 later til å mene. De dyrker koka. Kola er et tre som vokser i Afrikas regnskoger, hvis koffeinholdige nøtter - kolanøtter - fyller mange av de samme rollene som kokabladet gjør i Sør-Amerika.
Sist endret av aybara; 29. september 2010 kl. 01:01.
Trådstarter
45 3
Veit at der ikke er noen spessiell effekt av å tygge "koka" blader... Har prøvd det sjøl når jeg va i sør-amerika. Btw beklager for at eg skreiv feil... skal ikke skje igjen!
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Må bare si at det KAN sammenlignes da det er akkurat det samme rusmidlet i coca-blader som det er i kokain-pulver. Det ikke noe sterk kaffekopp nei. Koffein varer i alt fra 2-12 timer så ser ikke helt hvor du får tidsbegrepet fra. Kokain varer i 30min-3timer fra min egen erfaring og andres. Det vil si at coca tyggere må øke dosen oftere. Om det virkelig er slik du sier, at det er omtrent samme rus. Jeg synes ikke coca-tygging eller "overdrevent-kaffedrikking" er noe sikkert eller "bra" oppkvikkende-middel i det hele tatt. Begge rusmidlene kan gjøre deg veldig avhengig. Jeg går tilbake til det jeg begynte med, med å si at jeg tørr å påstå at samme % av kokain i kokain-pulver og coca-blader gjør deg like ruset om du inntokk begge oralt og om pulveret fungerte på samme måte som bladene i ditt fordøyelsesystem, akkurat de samme kjemiske forbindelsene.
Vis hele sitatet...
Kan ikke sammenlignes for 5 flate øre! Det trengs mange, mange kilo blader til for å lage veldig lite cocaine.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg går tilbake til det jeg begynte med, med å si at jeg tørr å påstå at samme % av kokain i kokain-pulver og coca-blader gjør deg like ruset om du inntokk begge oralt og om pulveret fungerte på samme måte som bladene i ditt fordøyelsesystem, akkurat de samme kjemiske forbindelsene.
Vis hele sitatet...
Dette viser berre at du tydelegvis ikkje veit kva du snakkar om. Kokablar er naturlege frå kokatrea, medan kokain... vel, det er ikkje mykje naturleg verande igjen der.

Eitt tonn kokablar trengs for å lage eitt kilo kokain, og det er ikkje lite drit dei har oppi. Det er mange videoar på youtube om korleis ein lagar kokain. Her er ein av dei: http://www.youtube.com/watch?v=UclSEhNdUK8
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Bodde selv et halvt år i Bolivia hos en familie med kokabønner og jobbet med kokafagforeningen i området. Så koka er noe jeg kan litt om. Nei. bladene røykes ikke. Det er mulig men du vil ikke oppleve noen nevneverdig effekt av bladene da det som tidligere nevnt er et meget mildt stimulant. Hvis du vil ha nytte av kokabladene vil jeg anbefale deg å koke en kopp te av dem. sammen med et kanelrør hvis du har det tilgjengelig. Det smaker godt og hjelper litt mot hodepine, trøtthet og mageproblemer. (Dog i ganske så liten grad). Tygge dem vet jeg ikke hvor mye jeg vil anbefale da dette gjerne er en litt vanesak og folk opplever det som å smake høy første gangen. Hvis du vil tygge alikevell gir aybara god forklaring på hvordan du skal gjøre det. Bare husk å ikke svelg for mye av vesken du får i munnen (litt som snus).

Hvis det er en kraftig rus må du nok finne deg noe annet. Teoretisk sett skal det være mulig å få kokaineffekten av kokabladene. men du må konsumere umenneskelige mengder. Og det er en avansert kjemisk prosess for fremsstillingen av kokain.

Forøvrig må jeg spørre om hvordan du har fått fatt i kokablader i norge. Det er ikke akkurat slik at det florerer av planten