Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3303
Min venninne har vært ute på tokt igjen.. Nærmere bestemt billigkjeden H&M!

De har ´alarm sensorer´ i prøverommene, og det varsles om at sensoren registrerer dersom alarmen blir fjernet..

Jeg har søkt på Checkpoint, og andre sider på nettet, søkt på ´fitting room alarm sensor´ og alle mulige kombinasjoner, men finner ingenting om disse! Er det virkelig alarmsensorer, så er de utrolig dårlig markedsført!

Er det mulig de små boksene, som er festet i en ledning, og både klikker svakt og blinker med et rødt lite lys, særlig når man løfter hånden foran dem, i virkeligheten er bevegelsessensorer og ikke noe annet??

Kan ikke tenke meg en vanlig golf ball alarm har noe mulighet til å sende beskjed til noen som helst sensor i prøverommet.. HMMMMMMM.

Synes den ligner mistenkelig på denne: http://www.hisupplier.com/product-185830-Alarm-Sensor/


PS. Venninnen min har fjernet flere alarmer i prøverommene på forskjellige butikker (men ikke stjålet noe altså, bare fjernet dem) for så å forlate butikkene, og ingenting skjer.. Sensoren skulle da ha fanget opp tyveriforsøket, og vaktene skulle vært på henne. Så teorien er testet i praksis.

FAKE??
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sensoren du lenker til er for å registrere bevegelse / varme og slettes ikke til å beskytte klær av det jeg kan se på bildet. Sensorer som er på klær ser litt ut som klyper som sitter fast i plagget.
Ja, men det står klistremerke på speilet om at sensoren på veggen registrerer om tagen på klærne fjernes. Klistremerke som peker på den lille boksen, som jeg tror bare er en bevegelsessensor.

Ganske teit, men lurer kanskje tenåringer.

Noen som kan oppklare mine mistanker?
Sist endret av Frognerfitte; 9. april 2010 kl. 00:32.
Haha, "venninden min" "kompisen min" Klasikker det der Får du ett bra kick av å stjele klær? ;p

Aldri hørt om noen sånne sensorer, du sier jo selv at du allerede har testet det i praksis og at det ikke er sånn??
Haha. Ja, har testet det, men ikke alltid vaktene har tid/gidder å springe etter folk hver gang de stjeler heller.

Kan jo alltids late som jeg har flere personligheter (dissociative identity disorder), det regnes ikke som kriminelt om man er gal i gjerningsøyeblikket, eller hva. Enklere å skylde på oppfinnsom venninne, og tror kanskje det går mot forumreglene å skryte av at man bryter loven. Som jeg forøvrig ikke gjør altså.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Magneter av neodynium er vel brukt til å skru av slike brikker. De faller visst bare rett av plagget... Har pålitelige kilder på akkurat dette :P
Jeg snakker ikke om brikkene, f.h.s. men sensor som sitter fast på veggen inne i prøverommene

En boks som blinker, og som det advares mot med hensyn til å ta av alarmen på et plagg.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Den saken du har bilde av er en bevegelsessensor som brukes etter stengetid. De enhetene som har kontakt med brikkene som sitter på klærne er nok gjemt i veggene eller et annet lurt sted.

De brikkene på klærne har en liten sender som gir signal fra seg når kretsen blir brutt/sluttet da splinten dras ut.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Den saken du har bilde av er en bevegelsessensor som brukes etter stengetid. De enhetene som har kontakt med brikkene som sitter på klærne er nok gjemt i veggene eller et annet lurt sted.

De brikkene på klærne har en liten sender som gir signal fra seg når kretsen blir brutt/sluttet da splinten dras ut.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Er det krets inne i golf tags, eller noen type tags som er på markedet i Norge? Har jeg feil? Jeg vet spider tags i USA har slike kretser, men da tror jeg alarmlyden kommer fra selve tagen.

Jeg trodde de eneste tagsene som sendte signaler var RFID, er det i EAS (regner med det er de som er der) også, og blir det virkelig fanget opp dersom kretsen brytes?

Hvorfor står det ikke noe om dette på nettet?

De bruker radio frekvens, jeg har ikke funnet noe data på at frekvensen blir brutt når pin-en fjernes?

Trodde det var RFID som var de eneste som kunne avmagnetiseres/magnetiseres.

Dersom splinten dras ut og kretsen blir brutt, ville alle tagsene bli ødelagt når de fjernes ved kjøp i kassa? Eller er det kun om man bruker makt for å ødelegge dem at de gir fra seg signal?

EVT.

Jeg står fortsatt fast på at de ikke gir fra seg noe signal.. Men har hørt mange myter om dette.

P.S. Jeg har dessuten hørt at for å deaktivere EAS tags som på dem i H&M, så må man bruke en mye sterkere frekvens enn den i antennene ved inngangen. Det skulle da virke som om denne kretsen ikke er ment å skulle brytes.
I mangel av tekniske løsninger for å detektere at sensorer blir fjernet i prøverom, er det enkelte butikkeiere som benytter skjult videokamera i prøverommene.

Det er jo ikke lov. Men hvis det er lett å stjele i en butikk uten at noen merker det, så er det vel lett å sette opp et skjult kamera også...

Så lenge videobildene ikke blir brukt til direkte konfrontasjon eller bevis, er det ingen som merker at de blir filmet heller.

Og det er utrolig hvor mye rart folk gjør i prøverom. Jeg anbefaler de som bruker prøverom til å vurdere muligheten for at noen følger med på kamera. En vakker dag ligger filmen på Youtube.