Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 17099
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Det ligger et forlatt hus på veien mellom Nes og Brumunddal. Når du kjører mot Stavsjø, ligger det et rødt hus på høyre side et stykke forbi pistolklubben. Var innom der i sommer, og det står igjen en del møbler og porselen der. Ellers er det noen forlatte hus rundtomkring på bygda der.
Jeg holder meg unna trehus om dagen.
Ustabile byggninger.
Holder meg til bunkere/huler gruver osv,,,,,,,
Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
på hedmarkstoppen, litt nord for stavsberg barneskole er det noe militærgreier i skogen. tror det er flere "innganger" og sånne ting, men jeg husker hvertfall bare èn sikkert. det er et overgangsfelt(?) øst for skolen som fortsetter som en sti nordover, langs noen hus du får på venstre side og en slags teit rundkjøring på høyre side, når du kommer opp til kanten av skogen er det bare å lete rundt inni der. husker ikke helt hvor den er, eller hvor stort det er inne der.

også var det jo "gamlegamlekoigen" som hadde location mere inni byen, men alt der er revet.
Vis hele sitatet...
Var en tur innom der i går på vei hjem igjen fra byen.
Men det eneste vi fant var dette lille trehuset som selvfølgelig var låst pluss et par hytter i svært dårlig tilstand.

http://i254.photobucket.com/albums/hh99/Excursion86/DSC06205.jpg

http://i254.photobucket.com/albums/hh99/Excursion86/DSC06204.jpg

http://i254.photobucket.com/albums/hh99/Excursion86/DSC06230.jpg

Men kanskje det er noe skjult under der.
Jeg vet at i Nord Norge så er det en del slike underjordiske anlegg som har innganger som kun er et lite hus på bakkenivå men med noe veldig stort under.

I skogen så fant vi kun skog + skog = skog.
http://i254.photobucket.com/albums/hh99/Excursion86/DSC06228.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er vel en bunker med en ny og en gammel del ganske nære Hamar sentrum, på den nye delen var det markert sivilforsvaret, men dette skiltet er nå vekk. Har hørt at det er vakthold der.Det befinner seg en bygning over bunkeren med en stor antenne.
Rundt Uelandsgate 45.
Den er nok i drift.
Har en del bilder av den.
Som du kanskje har sett før.

Det er nok ingen bunker, men heller et lite fjellanlegg.
På cirka 3etg vis jeg ikke tar helt feil.
Men siden man må kjøre innpå et området hvor det er en privat bolig.
Med folk som tydeligvis har store fritidsproblemmer siden de er hjemme 24/7.
Så er det begrenset hvor mye jeg har vært rundt der.
Har lagt ut et par bilder av det på tråden min nå vis det er det samme anlegget vi snakker om.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Den er nok i drift.
Har en del bilder av den.
Som du kanskje har sett før.

Det er nok ingen bunker, men heller et lite fjellanlegg.
På cirka 3etg vis jeg ikke tar helt feil.
Men siden man må kjøre innpå et området hvor det er en privat bolig.
Med folk som tydeligvis har store fritidsproblemmer siden de er hjemme 24/7.
Så er det begrenset hvor mye jeg har vært rundt der.
Har lagt ut et par bilder av det på tråden min nå vis det er det samme anlegget vi snakker om.
Vis hele sitatet...
mm, er det samme vi snakker om. Har prøvd å finne luftelukene uten hell. Den gamle delen hadde vært artig å komme seg inn i.
Skal legge ut par bilder av den i tråden min etter på, så får vi se om vi snakker om det samme fjell anlegget.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
noen som vet om noe som er verdt å titte på i Gjøvik området?
Vi er 3 kompiser som har lyst å prøve noe nytt, og funnet ut at UE kan være noe for oss ^^
Sitat av Gig Vis innlegg
noen som vet om noe som er verdt å titte på i Gjøvik området?
Vi er 3 kompiser som har lyst å prøve noe nytt, og funnet ut at UE kan være noe for oss ^^
Vis hele sitatet...
Hva med Dette? Forsåvidt hele området der.
Sitat av Freaken Vis innlegg
Det ligger et forlatt hus på veien mellom Nes og Brumunddal. Når du kjører mot Stavsjø, ligger det et rødt hus på høyre side et stykke forbi pistolklubben. Var innom der i sommer, og det står igjen en del møbler og porselen der. Ellers er det noen forlatte hus rundtomkring på bygda der.
Vis hele sitatet...
Så har du vært innom det? Ser det huset hver dag på vei til VGS i brumunddal, siden jeg bor på nes. Ettersom det jeg har sett så kan det ikke være mulig ut å gå inn det huset da, taket ser jo ut som det har falt helt ned? Btw, vet du om flere steder rundt på nes det kan være forlatte hus?
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Hva med Dette? Forsåvidt hele området der.
Vis hele sitatet...
Den store byggningen blir brukt av den lokale bonden.
Å han er ikke akkurat glad for besøk rundt der, det fikk i hværfall jeg oppleve.
Det er en eller to traktorer + en lastebil som er plassert i det bygget.

De andre byggene består jo av et lite mur hus som er under oppbyggningen med et kontor fullt av gamle papirer og slikt.

Å du har også et trehus til som er i dårlig stand som sikkert ble brukt som lager.
Også har du selve trehuset hvor de drev med slik bearbeiding av tømmer osv....
Der er det skarpe sag blad både oppe og nede, så der inne må man være svært forsiktig med hvor man plasserer føttene.

Jeg må dra tilbake til USA en dag og ha en ren urban utforsknings tur.
Det er så mye der ute som det er verdt og ta en titt på når det gjelder UE.
http://blogs.denverpost.com/captured...-detroit/2672/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det er ihværfall ikke militært lenger nå.
Stod kun en camping vogn å en bil med AA(Halden) skilter der nå
Vis hele sitatet...
Gammel tråd men...
60.623945,11.254227 - er det der det er?
Det er akkurat der ja Daruu.
Da skal jeg ta en tur dit å se en dag, selv om det kanskje ikke er noe særlig å se. Ligger bare ett par minutter unna der jeg bor.

Hørt noe rykter om at det ligger ett bunkerannlegg i Åsbygda ett sted, hvor det blant annet sto/står endel master og det skulle visstnok være endel noe militær aktivitet der for inntil få år siden.
Skal høre litt mere rundt det fra han jeg hørte det av.
Sitat av daruu Vis innlegg
Da skal jeg ta en tur dit å se en dag, selv om det kanskje ikke er noe særlig å se. Ligger bare ett par minutter unna der jeg bor.

Hørt noe rykter om at det ligger ett bunkerannlegg i Åsbygda ett sted, hvor det blant annet sto/står endel master og det skulle visstnok være endel noe militær aktivitet der for inntil få år siden.
Skal høre litt mere rundt det fra han jeg hørte det av.
Vis hele sitatet...
Har faktisk hørt noen rykter om dette jeg også. Si i fra om du får vite noe mer.
____________________
Til dere som er ifra Hamar-området. I Aslak Bolts gate rett ved siden av rundkjøringen som ligger ovenfor Maxi Storsenter, så er det et stort brunt hus som ligger helt ved veien. Noen som har utforsket dette? Husker at dette huset har stått tomt helt siden jeg var en liten guttunge, og jeg synes det er merkelig at ingen har bodd der. Før kunne man se hele huset ordentlig ifra veien, men nå blir det stadig dekket av trær i hagen som dekker i hvert fall foran de store glassvinduene som peker ut mot veien.
Sist endret av Matoub; 1. februar 2012 kl. 01:20.
Sitat av daruu Vis innlegg
Da skal jeg ta en tur dit å se en dag, selv om det kanskje ikke er noe særlig å se. Ligger bare ett par minutter unna der jeg bor.

Hørt noe rykter om at det ligger ett bunkerannlegg i Åsbygda ett sted, hvor det blant annet sto/står endel master og det skulle visstnok være endel noe militær aktivitet der for inntil få år siden.
Skal høre litt mere rundt det fra han jeg hørte det av.
Vis hele sitatet...
Interesant nytt, hvor i Åsbygda ligger dette?

Om noen først tar turen er jo gamle betongfabrikken noe å sjekke ut, blir brukt som oppsamlingsplass for bilvrak av en lokal, også ligger det vel noen ruiner igjen etter en torvfabrikk mellom Åsbygda sentrum og Gjetholmsjøen.
Sitat av Matoub Vis innlegg
Til dere som er ifra Hamar-området. I Aslak Bolts gate rett ved siden av rundkjøringen som ligger ovenfor Maxi Storsenter, så er det et stort brunt hus som ligger helt ved veien. Noen som har utforsket dette? Husker at dette huset har stått tomt helt siden jeg var en liten guttunge, og jeg synes det er merkelig at ingen har bodd der. Før kunne man se hele huset ordentlig ifra veien, men nå blir det stadig dekket av trær i hagen som dekker i hvert fall foran de store glassvinduene som peker ut mot veien.
Vis hele sitatet...
Eieren av dette huset bor faktisk i Ottestad eller så var det Ridabu.
Huset er ikke forlatt og er i svært god stand. Eieren betaler de kommunale avgiftene vært år.

Jeg forstår ikke helt "greia" med det huset der, men jeg tror at eieren har et slikt svært spesielt forhold til det. Siden han nekter og selge det, å det blir bare stående der. Det er jo faktisk et veldig flott hus som lett ville gå for 3 millioner +....
____________________
Ok, kjekt å vite. Ja, huset kunne ha gått for en del penger, siden det er som du påpeker både i god stand også har det en bra beliggenhet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av daruu Vis innlegg
Hørt noe rykter om at det ligger ett bunkerannlegg i Åsbygda ett sted, hvor det blant annet sto/står endel master og det skulle visstnok være endel noe militær aktivitet der for inntil få år siden.
Skal høre litt mere rundt det fra han jeg hørte det av.
Vis hele sitatet...
Fant du ut noe mer om dette? Høres veldig interessant ut.

Er ny på forumet og ganske ny når det gjelder UE, så mottar gjerne flere tips til steder på Hedmarken.
Dette høres interessant ut. Jeg flytter til Ringsaker i sommer, ikke så langt ifra Hamar. Er det tips til nærområdet der? Jeg skal gå på Arbeiderbevegelsens Folkehøgskole.