Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 17082
Noen som har tips til steder rundt Hamar?

Vet jeg kom over en som hadde vært på kalkfabrikken på Jessnes men husker ikke url lenger.
Hoppbakken! Endog det er folk der da
▼ ... over en måned senere ... ▼
Joda, gamle kalkbrenneriet kan man jo besøke. Er ikke så mye å se, men verdt å ta en titt. Vært der et par ganger og spilt poker.
gamle kalkberenneriet er jo altid koselig ^^
Joda virker fett nok det men frister mer for meg med huler and shit, hørt rykter om noe i forbindelse med frimurerlosjen på Hamar men når jeg gikk en runde rundt der så jeg ingenting som kunne minne om "undergrunn"
▼ ... noen uker senere ... ▼
var å lette etter noe sopp med noen kammerater i furuberget, så plutselig begynte kammeraten min å prate om en hule som var like ved der vi var hvor det bodde en gal narkis en gang. tenkte vi bare skulle gå den veien mor hulen mens vi fortsatte å lete etter mer sopp. når vi kom lengre inn fant vi noen glamle klær og en madrass og litt sånne uteligger saker som lå strødd rundt, akkurat som noen hadde bodd der før. jeg hadde litt lyst til å fortsette for å se på den hula, men alle de andre var altfor opptatt av soppe så vi dreit i det, men har lyst til å dra tilbake
litt intresrt i det jeg og, hadde vært utrolig morro å fått til noe på tg med UE eller noe, starte med UE og avslutte med babb eller noe?
Sitat av Klarks Vis innlegg
var å lette etter noe sopp med noen kammerater i furuberget, så plutselig begynte kammeraten min å prate om en hule som var like ved der vi var hvor det bodde en gal narkis en gang. tenkte vi bare skulle gå den veien mor hulen mens vi fortsatte å lete etter mer sopp. når vi kom lengre inn fant vi noen glamle klær og en madrass og litt sånne uteligger saker som lå strødd rundt, akkurat som noen hadde bodd der før. jeg hadde litt lyst til å fortsette for å se på den hula, men alle de andre var altfor opptatt av soppe så vi dreit i det, men har lyst til å dra tilbake
Vis hele sitatet...
Ikke kart ellernoe over stedet? Evt hvilken tursti som er best å følge.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gamle sementfabrikken i Løten var jo litt spennende, synd den ble revet :/
Sitat av Silfest Vis innlegg
Ikke kart ellernoe over stedet? Evt hvilken tursti som er best å følge.
Vis hele sitatet...
kan prøve å finne det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sengetøv Vis innlegg
litt intresrt i det jeg og, hadde vært utrolig morro å fått til noe på tg med UE eller noe, starte med UE og avslutte med babb eller noe?
Vis hele sitatet...
Definitivt noe jeg kunne vært med på
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lenge siden sist men jeg vender tilbake nå.
UE I Hamar/Hedemark/Oppland området.
Kalkbrenneriet= Besøkt minst 3ganger gikk på tryne å greier.

Kommando bunker= Lillehammer rett nedenfor Lillehammer hotell, ligger på privat grunn, men så lenge du er litt seriøs så gidder ikke hus eieren å bry seg om deg. Fant en liten inngang, ikke så mye spennende inni der noen rom og store stål dører+ Big Ass Spiders.

POW Grotte/bunker= Ligger like ved Håkons Hall på Lillehammer så å si et et nabolag. Men du må ha vadere for å komme langt inn, mye vann der gitt.
En gammel stål dør i fjellet viser deg veien inn.

Panoramo Hotell Sjusjøen= Et stort høyfjells hotell(3etg), usikker på om det er revi ennå men skal vist det i nærmeste fremtid. Stått tomt siden 2006, mye å se der gitt men en del hærverk.
Men langt fra tomt når det gjelder ting å tang.
Fant et par Hagle hylser inni der etter at Politiets SWAT avdeling hadde øvelse der inne.
............................................................ .....
ETTERLYSNING
Jeg leter etter noen som kan gi meg info om det anlegget/hulen som man kan se når man tar toget fra OSLO til Hamar også sitter man å ser ut på Høyre side, dette anlegget kommer til synet etter 30sek/90sek etter at man har passert tangen å er på vei mot Hamar.
Det man ser eller hva jeg så var en inngang/store gjerder? Muligens et HV/Mil lager, men hvem vet.
Det er jo ikke ulovlig å være nyskjerring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingen flere områder i nærheten? Tenkte meg kanskje ut en tur til helgen.
Trådstarter
Ikke akkurat Hamaromr men når du kjører gamle e6 fra moelven og til lillhammer er det en svær garasje på høyreside(nordgående) like etter brøttum ca, noen som vet hva det er?
Sitat av Silfest Vis innlegg
Ikke akkurat Hamaromr men når du kjører gamle e6 fra moelven og til lillhammer er det en svær garasje på høyreside(nordgående) like etter brøttum ca, noen som vet hva det er?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på det bygget som ligger rett etter en sylskarp sving rett før fylkesgrensa, så er det snakk om et lager for strøsand.
Kan noen forklare meg hva UE er?
Er fra Hamar selv..

NINJA EDIT..!11

Leste topic og fant ut det er Urban Exploring

Og hvis du snakker om huler/ganger, så veit jeg om ett par
Sist endret av eXciteR; 17. januar 2010 kl. 03:48.
Trådstarter
Sitat av Whoop-de-doo Vis innlegg
Hvis du tenker på det bygget som ligger rett etter en sylskarp sving rett før fylkesgrensa, så er det snakk om et lager for strøsand.
Vis hele sitatet...
var ikke mer interesant nei.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har kart til bunkeren ved Haakons Hall?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
fant noe nytt igår(for meg) bak ankerskogen vgs på toppen av bakken der ligger det ett lite rødt hus med igjenspikrende vinduer og har noe som kan virke som en betongutvidelse mot nord, noen som vet hva dette er?
Det bygget som ligger bak Ankerskogen Vgs er et lager som tidligere ble brukt av sivilforsvaret,men brukes nå av Hamar Kommune.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
ETTERLYSNING
Jeg leter etter noen som kan gi meg info om det anlegget/hulen som man kan se når man tar toget fra OSLO til Hamar også sitter man å ser ut på Høyre side, dette anlegget kommer til synet etter 30sek/90sek etter at man har passert tangen å er på vei mot Hamar.
Det man ser eller hva jeg så var en inngang/store gjerder? Muligens et HV/Mil lager, men hvem vet.
Det er jo ikke ulovlig å være nyskjerring.
Vis hele sitatet...
Lurer på om det kan være det militær lageret hvor det for ett par år siden ble stjålet noe dynamitt ifra. Var endel styr i media om det.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av daruu Vis innlegg
Lurer på om det kan være det militær lageret hvor det for ett par år siden ble stjålet noe dynamitt ifra. Var endel styr i media om det.
Vis hele sitatet...
Var å sjekket det her om dagen.
Å det er tydeligvis ikke noe militært nå lenger.
Stod kun en eidsiva bil der også en camping vogn.
Militære områder skal jo også være markert med et slikt stor gult skilt hvor det står forbuds sone lov 1914 eller noe sånt.

Du finner forresten mye rart vis du leter på finn.no/kart
Også leser du kart å sjekker fly foto for det aktuelle området.
Fant en forlatt skytebane her om dagen faktisk, å den var ihværfall ikke i bruk. Frøberget.
Frøberget? eller Furuberget?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av EvenOstor Vis innlegg
Frøberget? eller Furuberget?
Vis hele sitatet...
Frøberget, altså det som ligger rett bak furuberget.
Sjekk finn.no så står det klart å tydelig skytebane.
Å den er ikke akkurat i drift.

Sitat av daruu Vis innlegg
Lurer på om det kan være det militær lageret hvor det for ett par år siden ble stjålet noe dynamitt ifra. Var endel styr i media om det.
Vis hele sitatet...

Det er ihværfall ikke militært lenger nå.
Stod kun en camping vogn å en bil med AA(Halden) skilter der nå

Tror jeg skal ta en tur på bibloteket i morgen.
Fant et kart der for mange år siden som var laget av tyskerne.
Hvor det var en oversikt over alle tyske militær instalasjoner rundt Mjøsa.
Fordi jeg ikke finner det igjen.
Anbefaler en tur til Tørbustilen nå i sommervarmen. Kanskje ikke urban exploration, men vanlig exploration
Ta med badebukse og gode sko å gå i, kjør opp i Vang og innover forbi Gåsbu.
Ta til venstre når dere kommer til St. Olav, parker bilen når dere kommer til flaggstadelva og følg elva nedover. Det skal være stier på begge sider av elva. Etter en liten gåtur kommer dere til Tørbustil fallet.
http://farm4.static.flickr.com/3264/2879353707_c18a9c161f.jpg

OBS OSB: Det er jævlig bratt rundt fossen og hvis man skulle bikke over kanten så er man så godt som ferdig. Det er mulig å komme seg ned til kulpen under fossen, det er stier ned på begge sider selv om det er jævla bratt. Det er også en sprekk i fjellveggen der nede man kan klatre opp til å hoppe fra. Jeg har også sett folk hoppe fra fossen når det er mye vann og man vet hva man driver med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det hadde vært veldig fint om du sa ifra her eller på en pm når/hvis du finner det kartet
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av EvenOstor Vis innlegg
det hadde vært veldig fint om du sa ifra her eller på en pm når/hvis du finner det kartet
Vis hele sitatet...
Veldig enkelt 60.82369 N
11.04281 Ø
Det er en bunker ved Badedammen i Lillehammer. Har mekka et lite kart og en oversikt over bunkeren etter sånn jeg husker at det var sist jeg var der.

Den er ikke så veldig stor, men det store rommet er kanskje 25 m^3-ish.

Hvordan du kommer deg dit:

Kart over selve bunkeren:

(Trykk for større bilder)

Inngangen er i innkjørselen til noen, så det kan være lurt å dra dit på tider av døgnet når folk enten sover eller er på jobb/skole.
Nærmeste adresse er: Maihaugenvegen 23, Lillehammer

Edit:
Det er mye maur der, og du må krabbe gjennom et hull, så jeg anbefaler hansker og en klær som det ikke er så farlig med om får seg en rift eller blir veldig møkkete. Også er hullet såpass lite at man ikke kommer inn hvis man er for feit.
Sist endret av drittunge; 9. juli 2010 kl. 19:54.
Tenkte mer på kartet over tidligere tyske militær installasjoner rundt mjøsa
Er en gammel fabrikk på jessnes som er lett å komme seg inn i. Den er privateid og ikke forlatt, men det er fremdeles massevis av gamle maskiner og ting som er der. Jeg og Nopros tok oss en tur nå i sommer og det var veldig veldig spennende! Det var stengt da, måtte sparke opp en planke for å komme oss inn bak
Trådstarter
Sitat av kaninpus Vis innlegg
Er en gammel fabrikk på jessnes som er lett å komme seg inn i. Den er privateid og ikke forlatt, men det er fremdeles massevis av gamle maskiner og ting som er der. Jeg og Nopros tok oss en tur nå i sommer og det var veldig veldig spennende! Det var stengt da, måtte sparke opp en planke for å komme oss inn bak
Vis hele sitatet...
Kalkfabrikken ja. Fins vel knapt ungdom i Hamaromr som ikke har besøkt den
Sitat av Silfest Vis innlegg
Kalkfabrikken ja. Fins vel knapt ungdom i Hamaromr som ikke har besøkt den
Vis hele sitatet...
Nei, ikke kalken. Men om du kjører inn i Jessnes og helt til enden av jessnes ( Jessnes stasjon ) så ser du et gigantisk bygg som står øde.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av kaninpus Vis innlegg
Nei, ikke kalken. Men om du kjører inn i Jessnes og helt til enden av jessnes ( Jessnes stasjon ) så ser du et gigantisk bygg som står øde.
Vis hele sitatet...
Jeg tror store deler av det bygget blir brukt som lagerplass for den lokale grisbonden.
Det stod en del slikt utstyr som bønder bruker inni det bygget i fjord.
Så ikke så forlatt ut, for å si det sånn.
Men det kan jo ha endret seg.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg tror store deler av det bygget blir brukt som lagerplass for den lokale grisbonden.
Det stod en del slikt utstyr som bønder bruker inni det bygget i fjord.
Så ikke så forlatt ut, for å si det sånn.
Men det kan jo ha endret seg.
Vis hele sitatet...
Har nylig vært der og kan bekrefte at bygget er privateid, brukes om vinteren som lagringsplass for båter men om sommeren er tomt og spennende å utforske. Min garanti! Utrolig utrolig spennende, faktisk.

Legger også til at kvinnen som eier bygget bor i brummundal og har blitt observert på jessnes en gang i året, maks. Så, ta en titt. Det er verdt det.
Sist endret av kaninpus; 16. juli 2010 kl. 00:32.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av kaninpus Vis innlegg
Har nylig vært der og kan bekrefte at bygget er privateid, brukes om vinteren som lagringsplass for båter men om sommeren er tomt og spennende å utforske. Min garanti! Utrolig utrolig spennende, faktisk.

Legger også til at kvinnen som eier bygget bor i brummundal og har blitt observert på jessnes en gang i året, maks. Så, ta en titt. Det er verdt det.
Vis hele sitatet...
Men dette området består av 2 byggninger vis jeg ikke tar helt feil?
Altså et stort et som er brukt som lagring også en mindre mur bygning på siden mot Hamar.
Så jeg ville påstå at den lille byggningen er litt mere UE aktig.

Sitat av daruu Vis innlegg
Lurer på om det kan være det militær lageret hvor det for ett par år siden ble stjålet noe dynamitt ifra. Var endel styr i media om det.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått info av svenske kilder om at dette stedet er et reserve strøms lager.

Det er vist mange slike som er forlatt rundt omkring i Sverige.
Men dette på tangen tviler jeg på at er forlatt.
http://www.28dayslater.co.uk/forums/...ad.php?t=51027
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Men dette området består av 2 byggninger vis jeg ikke tar helt feil?
Altså et stort et som er brukt som lagring også en mindre mur bygning på siden mot Hamar.
Så jeg ville påstå at den lille byggningen er litt mere UE aktig.



Jeg har fått info av svenske kilder om at dette stedet er et reserve strøms lager.

Det er vist mange slike som er forlatt rundt omkring i Sverige.
Men dette på tangen tviler jeg på at er forlatt.
http://www.28dayslater.co.uk/forums/...ad.php?t=51027
Vis hele sitatet...
Murbygget er også privateid, tittet inn og litt, står bare gammelt skrot der, dessuten er det låst og umulig og komme seg inn.
Noen som vet om noen steder i Brumunddal eller?
Jeg og en vennegjeng er på utkikk etter noe steder, steder vi har besøkt; gammelt hus i skogen ved fiskerly, et lager ved langemoen.

Finner liksom ikke noen bra steder. :/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet noe om Ilseng huset ? Der skal visst strømmen blitt tatt mens det fortsatt står på etc!
Sitat av Stinebp Vis innlegg
Noen som vet noe om Ilseng huset ? Der skal visst strømmen blitt tatt mens det fortsatt står på etc!
Vis hele sitatet...
Det på høyresiden mot Ilseng? Det er jeg også intressert i. Noen som har vært der?

Noen som kan markere på Gule Sider Kart hvor det militærgreiene før tangen er?
Trådstarter
Hvor ligger dette Ilsenghuset? Etter hvilken vei?
Dere bør jo ta en titt på denne gamla mølla på tangen.
Har ikke vært der selv ennå ettersom jeg nettopp fikk vite om den.
Også fikk jeg vite om en forlatt kirkeplass/gård som du må gjennom noen buskass for å finne.
Å der er det fortsatt cirka 20 forskjellige gamle grave med kors å sånne minneplatter.
Den skal ligge på Lillehammer.
Skal nok få med et par bekjente å dra ditt snart, selvfølgelig når det er mørkt.
Fordi da får man denne supernatural følesen :
http://www.youtube.com/watch?v=vaJ9cr83aTM
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Dere bør jo ta en titt på denne gamla mølla på tangen.
Har ikke vært der selv ennå ettersom jeg nettopp fikk vite om den.
Også fikk jeg vite om en forlatt kirkeplass/gård som du må gjennom noen buskass for å finne.
Å der er det fortsatt cirka 20 forskjellige gamle grave med kors å sånne minneplatter.
Den skal ligge på Lillehammer.
Skal nok få med et par bekjente å dra ditt snart, selvfølgelig når det er mørkt.
Fordi da får man denne supernatural følesen :
http://www.youtube.com/watch?v=vaJ9cr83aTM
Vis hele sitatet...
Vet du hvor denne forlatte kirkeplass/gården er?
Den ligger rett ved Lillehammer.
Den ligger på Vingnes ved Leirvika.
Sjekk finn.no/kart og zoom litt inn i kartet ved Leirvika så vil du lett finne den.
Sist endret av UrbanFreak86; 23. januar 2011 kl. 18:24.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Den ligger rett ved Lillehammer.
Den ligger på Vingnes ved Leirvika.
Sjekk finn.no/kart og zoom litt inn i kartet ved Leirvika så vil du lett finne den.
Vis hele sitatet...
Tusen takk.
på hedmarkstoppen, litt nord for stavsberg barneskole er det noe militærgreier i skogen. tror det er flere "innganger" og sånne ting, men jeg husker hvertfall bare èn sikkert. det er et overgangsfelt(?) øst for skolen som fortsetter som en sti nordover, langs noen hus du får på venstre side og en slags teit rundkjøring på høyre side, når du kommer opp til kanten av skogen er det bare å lete rundt inni der. husker ikke helt hvor den er, eller hvor stort det er inne der.

også var det jo "gamlegamlekoigen" som hadde location mere inni byen, men alt der er revet.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Den ligger rett ved Lillehammer.
Den ligger på Vingnes ved Leirvika.
Sjekk finn.no/kart og zoom litt inn i kartet ved Leirvika så vil du lett finne den.
Vis hele sitatet...
HAr det ligget en kirke der før eller?
Det stemmer.
Men ikke noe igjen av den.
Gravene er vel fra 1700/1800tallet tipper jeg.
Jeg har kun vært der engang.
Ikke lett og se at det ligger en kirkegård der for og si det sånn.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det stemmer.
Men ikke noe igjen av den.
Gravene er vel fra 1700/1800tallet tipper jeg.
Jeg har kun vært der engang.
Ikke lett og se at det ligger en kirkegård der for og si det sånn.
Vis hele sitatet...

Takk for tipset.Skal legge huet i bløt,hvis jeg kommer på noe UE-mat skal jeg tipse deg.Farta endel i yngre dager rundtomkring Hamar.
gjedda63: Det kan godt hende du finner noe rart med en metalsøker vis du tar en tur til Jessnes.
Du vet der det er 2stk små store industri bygg.
På det lille jordet som du da får på høyre side så har det engang vært en travbane for mange år siden.
Altså på høyre side av jessnesveien 535.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
gjedda63: Det kan godt hende du finner noe rart med en metalsøker vis du tar en tur til Jessnes.
Du vet der det er 2stk små store industri bygg.
På det lille jordet som du da får på høyre side så har det engang vært en travbane for mange år siden.
Altså på høyre side av jessnesveien 535.
Vis hele sitatet...
Blir ikke langt å gå dit,bor noen hundre meter unna.. , så den banen er gammel? det visste jeg ikke,trodde det var en "ny" treningsbane.Det må prøves. Satt akkurat å la inn nye innstilinger på søkern,passer bra å teste dem der til våren.Takk for tips!
De som driver med UE i Østerdalen må ha mange gode dager det kryr jo av forlatte hus fra Rena og oppover.I Rendalen og Osen er det også mye tomme hus.Masse fraflytting i de områdene der.Masse nedlagte sætrer også.