Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2186
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
God dag.

Jeg har planer om å bestille meg en tobakkspipe fra butikken Sol Cigar. De har aldersgrense på alle produktene i butikken, selv ting som ikke egentlig burde være ulovlig for mindreåringe (som selve pipen, lightere, sigarettmunnstykker, etc...)

Ettersom at jeg ikke har visa må jeg (om jeg skal kjøpe) betale på postoppkrav.
Jeg er 16 år gammel. Kommer jeg da til å få problemer når jeg skal hente denne pakken, eller kan eventuelt en kompis av meg hente og betale pakken for meg?

På forhånd takk for svar.
Burde i teorien ikke være noen problemer med mindre de merker pakken at man må være 18 for å hente den.
Undersøk det først, eller hør med noen her på forumet som kanskje har bestillt lignende derfra..
Men legetimasjon må du ha på posten for å hente pakke uansett..
Det er nylig kommet krav om at man skl vise frem leg ved utlevering av pakker.
Der er en annen tråd om dette på forumet, så du kan søke deg frem til deg ved å søke på Posten.

--juZz
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!
Legitimasjon har jeg, men ikke annet enn ett Visa Electron som irriterende nok forteller hvem som helst at jeg er 16 år gammel.
Du kan stort sett bruke Visa Electron for å bestille varer på nett. Hvorfor da ikke bestille en pipe fra et sted hvor det ikke er aldersgrense?
Det er ikke noe problem at en kompis betaler å henter pakken for deg.
Det burde ikke være noe problem, jeg har gjort det selv flere ganger...
Send en e-post hvor du spør om de vil merke pakken, og forklar at du ikke har tenkt å bestille varer som du lovlig sett må være myndig for å få utlevert. Merker de pakkke, en som er over 18 få den utlevert, kanskje til og med dine foresatte.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Jeg har selv aldri fått til å bestille ting med Visa electron, ettersom at jeg mangler noen tall på slutten av kortnummeret. På den annen side ønsker jeg jo helst å bestille fra Sol Cigar på grunn av prisen - de fleste andre steder (jeg vet om) som selger piper sender kun de dyrere pipene.

Men jeg skal sende dem en e-mail og spørre om de merker pakkene.