Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 942
Hvis jeg har et nettverkskort som har en liten antenne, kunne jeg ha satt opp flere kjempeantenner rundt om kring i hagen og så via en ledning overføre signalet til nettverkskortet. Ville jeg da kunne motta signaler fra andre trådløse nettverk på en større radius enn før? Og ville ledningen også kunne motta noe signal?

Altså kort og godt, kunne jeg ha kobla en ledning med lav resistans til nettverkskortets antenne, så lagt den utover hagen min eller noe lignende å kunne motta signal? Evt, sette opp en antenne et stykke unna huset og motta signal?
Jeg har ett WNIC hvor jeg kobler til en liten antenne. Hvis jeg kjøper en større antenne, er det klart at jeg vil få inn signalene bedre.

Hvor du setter antennen er jo relativt i forhold til hvor du ønsker å ta inn signaler fra. Hvis hagen din er 100 meter lengre borte fra WLAN routeren enn stuebordet ditt, vil du sannsynligvis ha mere hell om du sitter i godstolen din og hacker.
Jeg tror du skal søke litt på Cantenna
men kan jeg motta signaler fra flere antenner fra forskjellige steder? Evt. plassere små antenner litt rundt huset og hagen for å motta fra andre?
Du kan j o sette opp repeatere og sånne ting .. men det er vel litt overilt bare for å sno nettet til naboen? Blir vel billigere å heller betale for sin egen nettlinje.