Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5250
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hei folkens.

For de som kjenner historien, nå skal jeg inn og sone min dom. For dere andre: Det er en litt lang historie, men jeg har vært innvolvert i ting i tråd med straffelovens §162, § 258, § 260 og §268 som gjør at jeg dessverre blir nødt til å ta meg en ferie på et par måneder fra og med mandag.

I denne sammenheng lurer jeg på om det er noen som har erfaringer å dele om livet der inne. Jeg tviler på det er amerikanske takter, men frykter fortsatt at jeg skal bli rotet bort i noe jeg ikke kommer til å overleve. Det viktigste jeg føler trenger er gode metoder for å skaffe seg de rette allierte på innsiden. Jeg er skikkelig desperat!
Du har min fulle støtte, å sone er ingen spøk. Respekt, kristian, respekt.
Det er helt likt som på prison break - tv tar aldri feil. du får begynne å planlegge flukten nå mens du har tid!
Det viktigste er vel å ikke bøye seg etter såpa i dusjen tror jeg :P. Du får ha lykke til på ferien din. det går nok bra skal du se.
og det er alltid en som er ute etter å besudle analen din
..og ikke mist såpa i dusjen!
Jeg har alltid trodd du var en lovlydig datakyndig som aldri engang brøt reglene på nFF jeg. Snakk om at et lys går opp for meg.

Skaff deg en killer tattiz, helst noe alà "Vatos Locos Dragoons" på ryggen.
Vi forventer ukentlige rapporter.

Men fra spøk til alvor, lykke til. Jeg tror ikke du vil bli knivdrept, hold deg i skyggen til du vet hvordan ting fungerer på innsiden. Dette går nok bra skal du se.
Best of luck!
Vel, siden du først er i baret, så kan du takke deg selv for at du har gjort ting som setter deg ganske høyt på næringskjeden der inne. Skaff deg folk du kan få bruk for når du kommer ut igjen, og som kan hjelpe/beskytte mens du sitter inne.
Hvis respekt og gå etter strupen hvis noen prøver seg. Lag deg kniv av såpen så er du sikker.
Sitat av madbertha
Hvis respekt og gå etter strupen hvis noen prøver seg. Lag deg kniv av såpen så er du sikker.
Vis hele sitatet...
noen har sett litt mye på tv tror jeg...
Hvis dette er din første gang må du nok belage deg på å være "hora" til en eller annen gjengleder, om du da ikke er sterkere en fyren og slår han i en real nevekamp. Har du ikke blitt tatt bakfra før anbefaler jeg deg å gjøre det før du skal inn bak muren, så du er forberedt på hva som kommer. Til sist må du skaffe deg våpen så fort du er inn bak muren, du kan lage deg av et såpestykke som madbertha anbefalte, eller en tannbørste. Får du deg jobb i sløydsalen anbefaler jeg deg å smugle en kniv ut, du blir nok sjekket før du får gå inn i cella så du må lage deg en lærpose som du har den i, som du så putter i anus. Dette høres kanskje surrealistisk ut, men dessverre er ikke livet bak muren noen spøk.

GL & HF.
Sist endret av voldern; 1. april 2006 kl. 15:21.
Nå gadd ikke jeg gå inn å sjekke paragrafene for å finne ut hva du har gjort. Men du blir nok ikke sendt inn til avdeling der nokas folka sitter eller andre hardcore kriminelle folk.
Så da er det nok ikke noe analaction i dusjen eller behov for noe våpen.
Hvis du så på det programet på tv2 på innsiden med thomas eller noe, så det ikke ut som om de var så hardecore bare litt tøffere enn vanelig folk.

Alt går nok bra og lykke til.
Sist endret av Putas; 1. april 2006 kl. 15:32.
Hva var/er historen bak det hele, egentlig?

Edit, post 600
Sist endret av classic_war; 1. april 2006 kl. 15:44.
Pass på at du kjøper sånn insulin block av "fixern", og så ordner du deg insulin fra den søte sykepleiersken som du flørter med samtidig som du smyger syre ned i avløpe på kontoret hennes... ok?

Får ikke å bli pult i ræva har jeg følgende tips. Ta en tom do-rull, og monter barberblader på innsiden før du trør den opp i anus. Når det kommer en liten luring og stapper kuken oppi ræva di, så kuttes pikken opp, og alle er glad, utenom alle som ikke er deg.

Når vaktene lurer på hvorfor det kommer blod ut av ræva di, så sier du bare at du har mensen.

Scha
Hvis du skulle trenge våpen, noe som du sikkert ikke trenger. På innsiden med Thomas Gjertsen? så så det jo rimelig greit ut.

Men her er uansett en link til noen våpen som kan lages

Paragrafene som ble begått var dop, biltyveri og ran, hvis jeg tolket det rett.
Lovdata
Sist endret av emcee; 1. april 2006 kl. 15:51.
Tror dere drar dette litt vel mye opp. Vi er ikke Amerika. Min bror har vært i Fengsel, han hadde eget rom, han var etterhvert på fornavn med vaktene. Jobba der inne etc. Var ikke noen fare for å bli pult i ræva. Trengte ingen kniv, utenom da du skulle smøre nugattien på brødskiva.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Ok, siden noen har spurt hva det hele dreier seg om, så kan jeg gi en kort brief.
Emcee var borti det meste. Det har seg sånn at en kompis av meg (nr1) var i seriøs pengenød, og jeg sier ikke nei når jeg selv kunne tjene noe på det og i tillegg hjelpe en kompis. Så vi bøffet en Suburban, vi fant ut at stor og tung var et godt knep. Nevnte bil ble brukt til å kjøre inn butikkvinduer, av typen sperret med stålgitter når butikken er stengt. I utgangspunktet en enkel greie. Vi tok først for oss en ganske eksklusiv sjappe og fikk temmelig ok utbytte. Det var såklart ikke nok til å dekke det nr1 skyldte, og da kom ikke de to andre av oss heller til å ha noe utbytte, så vi måtte brekke en gang til. Samme bil, samme prosedyre. Det gikk ganske bra det og, vi kom oss unna uten å bli tatt, dumpa Suburbanen og gikk i dekning.

Deretter var det egentlig temmelig rolig en stund, hørte ingenting om saken før tredjemann i laget plutselig melder og sier at han er bustet på grensen. Da hadde smartingen vært i Amster og kjøpt seg flere plater med gress av verdi over 100000. Det ene førte til det andre, og han ble holdt under oppsyn en stund fordi politiet ikke skjønte hvordan i huleste han hadde finansiert det hele. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men mens saken hans var oppe ble både hans leilighet og hjemmet til nr1 i saken busted. Da hadde de sikkert sporet nr1 via nr3.

Nr1 hadde som sagt massive pengeproblemer, men sykt nok var dette av en lovlig type. Ergo var alt bokført, noe politiet kom over når de holdt på hos han. Han måtte forklare hvordan han hadde klart å tilbakebetale, noe han la til skjult arv osv. Da ble han brått dradd inn i nr3s dopkjøp, de trodde han hadde vært med å finansiere gildet.

Etterhvert var det noen vitner som hadde meldt seg i den opprinnelige ranssaken. Dvs. nr1 og jeg hadde blitt observert når vi stakk av med SUV-en. Vi var veldig forsiktige med å skjule identitet under selve ranene, men det hadde vi ikke brydd oss om under selve biltyveriet. Var tross alt temmelig ute i gokk vi stjal den fra en vi visste hadde en sånn bil. Jeg har da visstnok blitt observert med nr1 flere ganger. Alt blir snurpet sammen som en Poirot-sak, ikke vet jeg, men brått er det rettsak.

Jeg stilles da ovenfor disse paragrafene som skrevet over. Primært biltyveri og ran med hensikt å skape utbytte. I tillegg hadde jeg en mindre narkotikasak fra tidligere som ble dradd inn bare for å så tvil over min personlighet av aktoratet, så jeg er ikke dradd inn i sammenheng med nr3 sitt narkokjøp for de som måtte lure.


Ellers, takk for mange tips, vet ikke hvor mange av dem som er reelle, men det får nå så være. Neida, jeg tror heller ikke det er skikkelig gangstermiljø, men greien er at man fort kommer borti feile folkene når man først er i et kriminelt miljø.
Sist endret av Cadex; 1. april 2006 kl. 17:20.
Hvor skal du sone? Har selv sonet tre uker på hof fengsel i vestfold.. der sitter som regel skattesnytere, brudd på trafikkloven etc, og folk som soner de siste månedene av en lang straff.. Ett ganske useriøst fengsel etter min mening men fantes jo folk der som hadde satt seg i respekt. Disse folka hadde påpasselig med tilsyn fra vakter osv slik at de ikke kom i skade for å skade andre mennesker.

Dette med å miste såpa i dusjen vil jeg egentlig si er ganske stor myte.. Ikke at jeg mista såpa mi i dusjen, men tror ikke vi fengselsfugler er så hekta på mus at alle går rundt og blir skinkeryttere av noen måneder i fengsel...

Vis respekt for de store gutta i fengslet og vær ydmyk de første dagene dine.. Det hjelper og så kommer det seg etterhvert..
Nå har ikke jeg vært i fengsel akkurat, men har fådd fortalt av en kompis som sonet 21 dager pga fyllekjøring på moped. Han sa det var de 3 kjedeligst ukene i hannes liv, men han fikk sedd en del tv og spist mye potetgull. Men vil tro at når man soner en lengre dom så får man vel noe arbeid å surre med? Vet ikke om dette var til noe hjelp, men Lykke til uansett

Edit: Veldig off-topic.... Månedens medlem=). Nice
jaja, fortsatt lykke til
Sist endret av autumn19; 1. april 2006 kl. 18:14. Grunn: Så noe morsomt^^
Lykke til med tiden inne.
Tror ikke fra det jeg har hørt og sett at fengsel i Norge er noe farlig, eller ikke like farlig som de i USA. Har et lite spm. har man PC/inet tilgang i norske fengsel? Noe jeg har lurt på en stund.

Edit: Ha med deg noen gode bøker, bedre det enn å sitte å se tv hele dagen.
Sist endret av Chiba; 1. april 2006 kl. 18:25.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
OMG NOES!1 Og vi som skulle kjøre sjokoladetunnel på TG!

Men hør her kompis! Negerne er hovednøkkel'n bak murene. Let opp så mange du klarer, og meng deg med dem!
Sist endret av Kakcoo; 1. april 2006 kl. 18:29.
Hvis du føler for det så kan du kanskje prøve å lære deg og spille gitar?
ingen som har tenkt at dette er en aprilsnar eller?
Faen meg ingen som hadde noe fornuftig å komme med i denne tråden!?

Ivioyner: Fan er det du snakker om respekt her inne?

Det eneste tipsen jeg har tid deg er at du ikke hører på noen av rådene her inne og bare forsøker å ta med ro gjennom soningstiden din.
r33l: Det var vel en aprilspøk fra devine sin side.. Er vel derfor det ikke er så mange fornuftige poster.
Om det er en aprilspøk så var den jævlig bra laga :P

Har et par kompiser som har sotte inn, ingen av de som har klaga osv.. Var vist bare utrolig kjedelig, så ta med deg noe som vil "underholde" deg :P
Sitat av Iarwain
r33l: Det var vel en aprilspøk fra devine sin side.. Er vel derfor det ikke er så mange fornuftige poster.
Vis hele sitatet...
Eid . .
Sist endret av r33l; 3. april 2006 kl. 12:13.
r33l: Det var vel en aprilspøk fra devine sin side.. Er vel derfor det ikke er så mange fornuftige poster.
Vis hele sitatet...
Restepka tjuetegn
hehe bra aprilsnarr! Morsom lesing Devine!
Hirr. Alle vet at devine er for vakker for fengsel uansett.