Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 836
Jeg holder på med film for tiden, og nå skal jeg spille inn film fra pcen, men bildene har en tendens til å henge igjen. Under avspillingen/opptaker blir det seende slik ut:
http://img86.imageshack.us/img86/6734/vlcsnap1332172qy.png

Det rare er at i går spilte jeg inn film og da fungerte det helt fint :/


EDIT: Har testet litt nå, og fant ut at den kun får slike problemer med film som er spilt over annen film. Her kjører vi altså miniDV. Ser ut som den leser 50% av filmen spilt inn over, og 50% av den gamle filmen...
Sist endret av MannY; 1. april 2006 kl. 15:12.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har opplevd det samme med et canon minidv kamera jeg har, men det har gått i bakken etpar ganger, så jeg har ikke tenkt over det så mye..

Teorien min var noe om at spillehodet hadde blitt dytta ut av stillingen den var i.. men kjekt om noen har peiling..
Jeg vil anbefale deg å rense videohodet. Har selv vært borti nøyaktig samme symptomer, men de har gitt seg etter at jeg kjørte gjennom en rensekassett. Én gang ble det dog såpass ille at jeg leverte inn og fikk profesjonelle til å ta en grundig rengjøring av kameraet. Ble som nytt etterpå.
Ser ut til at problemet ditt er slettehodet, det sletter ikke den "gamle" informasjonen før du skal ta opp den nye. DVS at problemet ikke er ved avspilling, men ved opptak. Prøv en rensekassett. Hvis det ikke hjelper bør du levere det inn til service.