Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3850
Hei. Jeg lurte på om det er noen som har noe erfaring med å åpne en slik luke. Hva må til, hvilke verktøy trenger man, hvor tungt er det? All info blir satt pris på!

http://i.imgur.com/Ud4IG7N.png
Første spørsmål er hvorfor? neste spørsmål er hvordan skal du gjøre det uten å bli observert? vil anta at om du ikke vet hvor tungt det er eller hvordan du skal få denne opp så har du ikke lovlig adgang. Antar derfor også at dette må foregå i skjul.Det ser ut for meg som en vareluke og er nok styrt innenfra og holdes lukket med hydrauliske stempler. JEg aner ikke hva det er, vi har ikke slikt her på bygden.
Jeg har ingen ide om hvordan en skalgå frem for å åpne en slik luke, men lov oss ihvertfall å fortelle hva som er nedi der hvis du en gang får åpnet!
Vanligvis er slike "manhole cover" luker utstyrt med hanker for at en liten kjekk-lignende sak kalt "lifter" skal kunne løfte av lokket.



Men det finnes hydrauliske versjoner som opereres elektrisk fra innsiden, som Don P nevner.

Her er flere som ligner: Industrial Manhole Cover

Det kan være trekkekummer for høysentkabler, og da bør du for egen sikkerhets skyld la være å klatre ned.

En annen ting er at om lokket klapper sammen over deg så er det ikke sikkert du klarer å komme opp igjen.
Den har hull på to av hjørnene, andre siden da trolig hengsler. Platen ser så tynn og lett ut at det holder nok å hekte noe nedi en eller begge hullene og løfte platen.

Noe særlig interessant tviler jeg på at du finner nedi der, sikkert bare rør, men regner med TS har en fornuftig grunn til å åpne luken
Sist endret av plohg; 25. mai 2015 kl. 23:04.
Gjetter på at den lille firkanten er en boks med lås eller en funksjon for å åpne luken.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Om du ikka har nok praktisk innsikt til att du får opp denne luka bør du holde deg unna.
Det ser ut som en luke til en underjordisk trafostasjon. Dersom du skrur av den lille luka i på den ene siden finner du en lås som du må få opp også er det bare og løfte opp