Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3046
God dag godtfolk!

Jeg røyker nå og da litt hasj, og da som form av joints med tobakk fra vanlige sigaretter. Dette kan man fremstille selv med liten ferdighet og det krever ikke mye "shady" ekstramateriale, noe som er praktisk i en blandet husholdning.

Likevel er jeg ikke fornøyd med det komplimentære nikotinkonsumet, og jeg leter etter en bedre måte å gjøre dette på. Jeg er heller ikke særlig glad i smaken av sigaretter, og leter etter en renere måte å gjøre dette på.

Så, jeg leter etter en måte som krever minimalt med effekter (ingen bong, pipe eller noe sånt) som kan tillate meg diskret hasjrus.

Kanskje for mye å be om, men jeg vil nå i det minste undersøke!
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
God dag godtfolk!

Jeg røyker nå og da litt hasj, og da som form av joints med tobakk fra vanlige sigaretter. Dette kan man fremstille selv med liten ferdighet og det krever ikke mye "shady" ekstramateriale, noe som er praktisk i en blandet husholdning.

Likevel er jeg ikke fornøyd med det komplimentære nikotinkonsumet, og jeg leter etter en bedre måte å gjøre dette på. Jeg er heller ikke særlig glad i smaken av sigaretter, og leter etter en renere måte å gjøre dette på.

Så, jeg leter etter en måte som krever minimalt med effekter (ingen bong, pipe eller noe sånt) som kan tillate meg diskret hasjrus.

Kanskje for mye å be om, men jeg vil nå i det minste undersøke!
Vis hele sitatet...
Brownies?
Skillemannen's Avatar
Trådstarter
18 0
Krever ikke dette veldig mye steking og pesing? Ikke noe en vil gjøre på mammas kjøkken når folk flyr i dørene hele dagen.

I tillegg har jeg, uten å selv ha bakt noe, prøvd hasj i mat uten at jeg kan si jeg var veldig fornøyd med effekten. (uforutsigbart kick, mye fysisk pes for lite)
Hva med å spise/drikke hasjen? Hva med en kopp skakkao?
1. Smelt èn halv spiseskje smør i en kasserolle på svak varme.
2. Smuldre hasjen og bland den i smøret.
3. Peis på med ønsket mengde melk og kakaopulver.

Finnes mange enkle oppskrifter som krever minimalt med utstyr.
Skillemannen's Avatar
Trådstarter
18 0
Høres jo veldig greit ut det da. Lukter det mye "krydder" av prosessen?

Ellers, erindrer sånn mathasjrus som treig og ikke sånn veldig god for magen. Er dette nybegynnergreier eller bare generell dårlig toleranse for denslags?
Varm opp hasjen på en nål, og innhaler røyken direkte.
Eller: bruk halvliters glass e.l. til å holde røyken med.
Evt. kan du kjøpe nikotinfri tobakk f. eks. Knaster.
Trikset er å blande hasjen i noe fettinnholdig (siden hasj er fettløselig). Rusen kommer etter ca 40min. Lukten kommer an på hvilken hasjtype du bruker, men min erfaring er at lukten blir minimal. Komfyrviften fjernet lett denne lukten, du må liksom henge over kasserollen for å kjenne at dette brygget er det noe muffens med. Det blir selvfølgelig noe annet om du skal kaste en femmer i gryta, men husk at effekten vil bli sterkere når du inntar det oralt ettersom ingen virkestoffer går opp i røyk.
På headshops i oslo ol. får du kjøpt urte-sigaretter. Disse inneholder ingen av de skadelige stoffene som en sigarett har, og fåes i 20-pakninger
Skillemannen's Avatar
Trådstarter
18 0
Sitat av MrBean Vis innlegg
Varm opp hasjen på en nål, og innhaler røyken direkte.
Eller: bruk halvliters glass e.l. til å holde røyken med.
Evt. kan du kjøpe nikotinfri tobakk f. eks. Knaster.
Vis hele sitatet...
Alt dette var veldig interessant. Liker mye bedre å kjenne greiene strømme gjennom meg enn at det kommer smygende som med matlaging.

Spesielt denne tobakk, elsker å kunne spassere ute og smatte på en joint istedetfor å sitte og hjemme meg med en bøtte og en avskåteret flaske. Alt for narkis! Hvor kan jeg få tak i denne Knaster? Dagligvare? Vet at min butikk ikke selger, men så er dette en ganske liten butikk.

Sitat av Kramer Vis innlegg
På headshops i oslo ol. får du kjøpt urte-sigaretter. Disse inneholder ingen av de skadelige stoffene som en sigarett har, og fåes i 20-pakninger
Vis hele sitatet...
Finner man dette i Bergen?
Sist endret av Skillemannen; 29. mai 2009 kl. 18:33.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sitat av Skillemannen
Så, jeg leter etter en måte som krever minimalt med effekter (ingen bong, pipe eller noe sånt) som kan tillate meg diskret hasjrus.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du ikke vil ha noen pipe, men hvorfor det? Ei lita pipe kan være ganske diskret den.. det trenger jo ikke noen stor monsterbong. Jeg røyker stort sett reint fra ei lita steinpipe. Bruk ca 0.05-0.08 gram, så klarer du å ta alt i ett trekk, og kan puste røyken ut vinduet. Så sitter du igjen med en fin rus. Stort mer diskret får du det ikke, spør du meg.
Skillemannen's Avatar
Trådstarter
18 0
Var ikke store greiene det der nei.

Selve ritualet kan egentlig være så narkis det vil, jeg har uansett ikke mulighet til å gjøre det på rommet mitt og ut vinduet. Svært intimt her. Ellers skal jeg sjekke ut en slik en pipe, kan umulig koste mye? Hva spør jeg etter om jeg oppsøker en sånn krimskramsbutikk?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Du får jo kjøpt maispiper for en billig penge (50 kroner?) i mange kiosker.. ellers har du jo butikker som Hemp House i Oslo som har et rikelig utvalg i slikt. Husk å kjøpe rister i tillegg.
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
Var ikke store greiene det der nei.

Selve ritualet kan egentlig være så narkis det vil, jeg har uansett ikke mulighet til å gjøre det på rommet mitt og ut vinduet. Svært intimt her. Ellers skal jeg sjekke ut en slik en pipe, kan umulig koste mye? Hva spør jeg etter om jeg oppsøker en sånn krimskramsbutikk?
Vis hele sitatet...
Du spørr enkelt etter en liten diskre pipe, samt en rist.
Koster ikke det store. Du må dog være 18+ for å kunne kjøpe røykeutstyr de fleste plasser.
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
Alt dette var veldig interessant. Liker mye bedre å kjenne greiene strømme gjennom meg enn at det kommer smygende som med matlaging.

Spesielt denne tobakk, elsker å kunne spassere ute og smatte på en joint istedetfor å sitte og hjemme meg med en bøtte og en avskåteret flaske. Alt for narkis! Hvor kan jeg få tak i denne Knaster? Dagligvare? Vet at min butikk ikke selger, men så er dette en ganske liten butikk.


Finner man dette i Bergen?
Vis hele sitatet...
Scorpius, rett ved Bergen Kino
Sitat av MrBean Vis innlegg
Varm opp hasjen på en nål, og innhaler røyken direkte.
Eller: bruk halvliters glass e.l. til å holde røyken med.
Evt. kan du kjøpe nikotinfri tobakk f. eks. Knaster.
Vis hele sitatet...
Nøye framgangsmåte:

Sett klumpen på en knappenål
Tenn på, la det danne seg glo
Blås ut, og sett glass over
Når glasset er fylt med røyk, putter du inn et sugerør, og suger ut.
Enjoy.
Den måten ehapuz snakker på likte jeg ikke så veldig, men det kan være pga. jeg og ehapuz ikke tok så mye da, men syntes det bare var stress ser ut værtfall her har du en film som vises hvordan det gjøres da.

http://www.youtube.com/watch?v=EyEPv3v5Kr8

Så har du jo Vaporizern da, den vaporiserer THC'n og det sies at du utnytter 90% av THC og du utnytter bare 24% når du røyker en jonas.
Men hvis du ikke har lyst og bruke penger på og lage vaporizer så sender jeg deg en tut på hvordan du lager en.

http://www.youtube.com/watch?v=-j6Plw2UdtQ
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Den måten ehapuz snakker på likte jeg ikke så veldig, men det kan være pga. jeg og ehapuz ikke tok så mye da, men syntes det bare var stress ser ut værtfall her har du en film som vises hvordan det gjøres da.

http://www.youtube.com/watch?v=EyEPv3v5Kr8

Så har du jo Vaporizern da, den vaporiserer THC'n og det sies at du utnytter 90% av THC og du utnytter bare 24% når du røyker en jonas.
Men hvis du ikke har lyst og bruke penger på og lage vaporizer så sender jeg deg en tut på hvordan du lager en.

http://www.youtube.com/watch?v=-j6Plw2UdtQ
Vis hele sitatet...
så ikke så ekstremt komplisert ut, men metoden er effektiv?
og er det noen som har testet den lyspære vaporizern?
har laget lyspære for mange år tilbake... skjærer MASSE !!! i halsen, og du får en vond tørrhoste pga røyken er så varm.
drikk masse vann \ iste (ikke kullsyreholdig væske) og etter en 15 min er rusen ganske ok.
husk å vaske lyspæra med salt og skyll mange (!) ganger FØR bruk for å få ut dritten.

hold ikke lighteren for nærme, da får du svarte merker på pæra og det er vanskeligere og se hvor klumpen ligger.
bruk 60w lyspære eller bedre, IKKE 40w pga varmen.

røykspiralen som kommer sigende opp pæra før du trekker er en fristerinne :P hihi

ville heller ha foreslått mais-pipe eller annen diskret pipe. enkelt å transportere, enkelt og skjule \ kaste fra seg om "anledningen tilsier det".

- T
Takker for alle tipsene. Vaporizeren eller whatever og sånt går dog under det jeg kaller for mange effekter. Liker at tingene jeg bruker er små nok til at de passer i et dobbelt dvd-cover.

Skal prøve det med glasset og nålen til uken, så ganske greit ut. Gjør meg ikke noe at jeg utnytter lite THC, sjelden jeg har problemer med å ikke bli høy nok. Kanskje det også blir en sånn maispipe til helgen også om jeg føler meg ekstravagant.
kommer nok til å teste den glass metoden en dag jeg og, hørtes ut som en grei "teknikk"
kan jo røykes med på sølvpapir og innhalere med et sugerør , men skjønner om dette ikke er og foretrekke
Sitat av Shellshock Vis innlegg
kan jo røykes med på sølvpapir og innhalere med et sugerør , men skjønner om dette ikke er og foretrekke
Vis hele sitatet...
Funker det bra? Tenker da på virkning kontra en bong.
vel tja er jo det man bruker for og røyke blant annet heroin og meth, så burde funke med hasj osgå er relativt enkelt og finne sølvpapir/sugerør i det vanelige hus
Jeg har aldri røyka hasj på sølvpapir før, men hvis du prøver, rull deg en seddel istedet for sugerør..
Sitat av paranoy Vis innlegg
Jeg har aldri røyka hasj på sølvpapir før, men hvis du prøver, rull deg en seddel istedet for sugerør..
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?