Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1215
Hei.

Jeg har nå satt opp Dreambox-en min, en DM500s, har satt parabolen til THor 2, og alt er (les SKAL) være klart. Alt er forresten koblet til nettverket hjemme også. Men da jeg skal se på hvilke kanaler jeg får inn, er det kun BBC World, Rodina og mange andre belgiske og andre øst-europeiske kanaler. Skrur jeg på Canal +, får jeg av og til inn text, mens text-tv på alle de norske og internajonale kanalene funker... Får forresten inn alle radiokanaler helt fint også.

Noen som kan hjelpe meg med å sette alt korrekt? Har leita gjennom en del forum et par timer nå, men har ikke funnet noe lignende. På forhånd takk...
har du noe softcam for å decryptere kanalene ? hvilket image kjører du ?
Sitat av Elvellon
Hei.

Jeg har nå satt opp Dreambox-en min, en DM500s, har satt parabolen til THor 2, og alt er (les SKAL) være klart. Alt er forresten koblet til nettverket hjemme også. Men da jeg skal se på hvilke kanaler jeg får inn, er det kun BBC World, Rodina og mange andre belgiske og andre øst-europeiske kanaler. Skrur jeg på Canal +, får jeg av og til inn text, mens text-tv på alle de norske og internajonale kanalene funker... Får forresten inn alle radiokanaler helt fint også.

Noen som kan hjelpe meg med å sette alt korrekt? Har leita gjennom en del forum et par timer nå, men har ikke funnet noe lignende. På forhånd takk...
Vis hele sitatet...

Uten kort får du ikke inn så mye uten sharing.
Jeg antar at du ikke har så mye erfaring med Dreambox. Jeg anbefaler deg derfor å legge inn et image som heter PeterPan. Det er et enkelt og forståelig image. Du kan finne det her. For å legge inn imaget på Dreamboxen trenger du et program som heter DreamUp, du kan finne det her. I tillegg trenger du en nullmodemkabel som du kopler mellom PC´n og Dreamboxen.

PeterPan inneholder de softCams og emulatorer du trenger for å kunne bruke originale Canal Digital og Viasat kort uten å konfigurere boksen. Det er også tilrettelagt for Nordiske brukere.

Et par andre program jeg anbefaler er:
Bouquet Wizard - Program for å lage dine egne kanallister og ta backup av dem.
Dreambox Control Center - Navnet sier vel nok, med dette kan du gjøre masse med din Dreambox.

En guide til flashing (installere image) av din DB finner du her.

Det er mulig du må være registrert medlem på forumet www.digsat.net for å kunne se/laste ned image og programmer nevnt over.
Sist endret av [securitymember]; 5. oktober 2007 kl. 20:18. Grunn: leif
Du må være registrert for å få tilgang til noe på digsat ja.
Et annet veldig godt norsk forum for Dreambox er dreamforum.nu.
Her finner du de beste og mest lettfattelige guidene i tillegg til svært god hjelp hvis du spør om noe.