Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6294
Jeg har en Beretta M92F startpistol. Og har tenkt til å kjøpe en Glock 17. Men er det noen her som vet hvordan jeg kan borre opp startpistol? For å skyte en ekte 9mm eller et annet prosjektil.
Sitat av Shottas Vis innlegg
Jeg har en Beretta M92F startpistol. Og har tenkt til å kjøpe en Glock 17. Men er det noen her som vet hvordan jeg kan borre opp startpistol? For å skyte en ekte 9mm eller et annet prosjektil.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes seriøst ikkje smart ut.
De har nok gjort alt for at du ikke skal kunne borre opp en startpistol for så å fyre løs på uskyldige mennesker, evt drepe deg selv. Så det prosjektet kan du godt legge dødt.

EDIT: Hvis du først skal skyte en annen prosjektil ville jeg heller ha kjøpt en luftpistol replica. De er gode for skytetrening. Evt melde deg inn i en skyteklubb.
Sist endret av MikeHunt; 4. mai 2010 kl. 17:22.
Har du lest denne: http://freak.no/forum/showthread.php...re+startpistol ?
Ikke helt det samme, men relevant
Jeg vil absolutt ikke annbefalle deg dette, men signalpistoler (altså ikke start-pistoler.....), av de grove kaliber har noen dreid ut rør og skutt hagle patroner med. Men det er en grunn til at du må være medlem av pistolklubb for å kunne eie en pistol, du har ingen egentlig bruk for å skyte på blink med 9 mm, meld deg inn i pistolklubb når du blir gammel nok, før det snakk med foresatte om å skaffe luftpistol. Å borre ut en startpistol er en ytterst dårlig ide, da jeg gjetter på at få startpistoler er bygd for å takle det trykket en 9 mm kule lager, dvs. hele greia kommer til å sprenge i trynet på deg(mest sannsynelig)
Det er ikke klaring nok inne i pistolen. Løpet har enkelt og greit ikke tykke nok vegger til å tåle en oppboring.
hadde du brukt hue litt så står det på nettsiden der du har kjøpt de at de IKKE kan modifiseres til å skyte ekte skudd.
En annen ting er at de startpistolene du har nevnt egentlig er 0.8 mm ikke 9 som det står.

Så ekte 9 mm skudd vil ikke passe i pistolene engang. Ei heller magasinene.

Råder deg til å finne på noe annet før du ender opp med en alvorlig skade.
Små gutter med store ideer sliter fort...
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
En annen ting er at de startpistolene du har nevnt egentlig er 0.8 mm ikke 9 som det står.

Så ekte 9 mm skudd vil ikke passe i pistolene engang. Ei heller magasinene
Vis hele sitatet...
har du en kilde for å underbygge påstanden om at 9mm PAK ikke har samme diameter som 9mm luger (9x19)?
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:21.
Ja, egen erfaring Mål med ett skyvelær om du har muligheten. Så ser du det.

Passer hverken i diameter eller lengde.
Trådstarter
43 1
Tenkte på Glock 17 startpistol eller et plombert våpen. En AK-47 eller Beretta. Så kan man borre opp et plombert våpen?
Nei. løpet vil ikke tåle det og du vil få løpsspreng.
Trådstarter
43 1
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Nei. løpet vil ikke tåle det og du vil få løpsspreng.
Vis hele sitatet...
Kjøpe et nytt løp
Plomberte våpen er sveiset sønder og sammen for at du ikke skal kunne åpne dem uten å bytte ut store deler av dem. Det går ikke å reparere dem da det ikke bare er løpet som er plombert (Våpen er ikke plombert etter loven hvis det kan repareres uten erstatningsdeler, som er ulovelige for enhvermann)
Bare gi opp, det går rett og slett ikke. Du er 13 år gammel, hva faen skal du med ett våpen?

Som jeg nevnte tidligere i tråden her, små gutter med store ideer sliter fort...
Trådstarter
43 1
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Bare gi opp, det går rett og slett ikke. Du er 13 år gammel, hva faen skal du med ett våpen?

Som jeg nevnte tidligere i tråden her, små gutter med store ideer sliter fort...
Vis hele sitatet...
Hvis jeg klarer å borre opp en plombert pistol. Så kan jeg lage en lyddemper. Så er det bare å skyte.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:20.
Du klarer ikke å gjøre det med en plombert. Og en startpistol vi mest sannsynelig backfire på deg. Men mest av alt du trenger ikke pistol, du hadde heller ikke fått tak i kuler by the way......
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Du klarer ikke å gjøre det med en plombert. Og en startpistol vi mest sannsynelig backfire på deg. Men mest av alt du trenger ikke pistol, du hadde heller ikke fått tak i kuler by the way......
Vis hele sitatet...
Nuvel, er ikke så vanskelig å få tak i ammunisjon i dagens samfunn. Må bare kjenne de rette karene.
Dette er bare å gi opp. Om du i det hele tatt prøver på dette utsetter du deg selv for stor fare. Gikk galt med ei salongrifle onkelen min hadde en gang. Den var laget for å skyte med, den ble skadet i starten av løpet uten at noen viste om det etter ett skudd, så skulle han fyre av neste.. Det var ikke mye pent når kruttet som brant kom i hele trynet hans. Ble noen fæle brannskader, og han slapp billig unna, er ikke sikkert du har så flaks.
Han er 13 år, jeg tviler sterkt på at han har noen som heslt brukbare kontakter. (Ikke at det hadde hjulpet om han hadde skaffa ammo, han hadde fortsatt ikke hatt noe våpen)
Det er forsåvidt også bedre at han spør og får svar, og finner ut at det er en jævla dårlig ide sånn, istedenfor at finner det ut ved å sprenge av seg skallen.
Sist endret av holy_toy; 5. mai 2010 kl. 17:36.
Ja, ikke det jeg mente, jeg bare mente at tråden begynner å miste sin verdi.
En jævlig dårlig ide er det ja.
Trådstarter
43 1
Okay. Men er det noen som vet om vi i Norge kan kjøpe våpen fra www.modelguns-worldwide.com
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ingen kan kjøpe fra den siden atm...

Temporary closed due to family illness emergency
Vis hele sitatet...
Men når den åpner derimot:
World-Wide Shipping & Paypal
Vis hele sitatet...
Trådstarter
43 1
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ingen kan kjøpe fra den siden atm...



Men når den åpner derimot:
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Har du en model gun?