Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4128
Kom nylig i besittelse av noe fleinsopp TE...
Ville bare dobbelsjekke prosedyren for inntak av dette: Som vanlig te, ja?
Kan får varmt vann drepe fleinen?

Takk for alle svar, godtfolk
Som vanlig te, la det trekke i 5-10 minutter.
Pleier å ha soppen oppi en liten kasserolle fylt med èn kopp kaldt springvann (kommer ann på hvor mange kopper du vil ha og antall sopp, oldskhewl way),
og lar det få et oppkok, trekker den fra plata å lar det trekke som nevnt 5-10 minutter.
Go tur

hva mener du foresten med "fleinsopp te" ?
Sist endret av Eyeamare; 14. februar 2010 kl. 19:11.
dette er ikke tørket sopp, men noe brunaktig hasjlignende klumper...
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
dette er ikke tørket sopp, men noe brunaktig hasjlignende klumper...
Vis hele sitatet...
Øh... Tror ikke du finner noe særlig fersk fleinsopp på denne tiden av året...
Sitat av lex123 Vis innlegg
Øh... Tror ikke du finner noe særlig fersk fleinsopp på denne tiden av året...
Vis hele sitatet...
Tror heller ikke det er plukket nylig, men det er heller ikke poenget. Jeg har ikke før sett slik brunklumpete flein før, er dette prossesert på noen måte?
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Tror heller ikke det er plukket nylig, men det er heller ikke poenget. Jeg har ikke før sett slik brunklumpete flein før, er dette prossesert på noen måte?
Vis hele sitatet...
Et bilde sier mer enn tusen ord...
http://i938.photobucket.com/albums/ad229/AnrBjotk/DSC00030.jpg
hmm. Ikke verdens beste kvalitet på bildet, men jeg har ikke sett noe lignende selv, men nå er jeg ingen ekspert.

Pleier å lage te på vanlig tørket sopp. Og da er det som regel bare sopp som jeg har klippet opp i små små biter.

Er klumpene faste eller smuldrer de fort?
Sist endret av Vandringsmann; 14. februar 2010 kl. 20:51. Grunn: tilleggstekst og skrivefeil
Klumpene er harde, veldig faste, nesten som stein...
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Klumpene er harde, veldig faste, nesten som stein...
Vis hele sitatet...
Har ikke vært borti noe lignende.. Sikker på at det er flein?


Noen som har kompetanse til å vite?
Kan høres ut som et sklerotium. Muligens Philosophers Stone. Men uten et skikkelig bilde er vi like langt.
Digital nomade
trippy's Avatar
Mange som sikkert bare sier "flein" og ikke vet det virkelige navnet på arten, siden de sikkert ikke har peiling på hvilken sopp de selger. Kan være PS som mental skreiv men det kan også være en psilocybin sopp.
Sist endret av trippy; 14. februar 2010 kl. 21:31.
Utrolig merkelig konsistens, struktur og farver til og være Psilocybe semilanceata i hvertfall,
kan ikke huske å ha lest om prosesser som skulle forvandle norsk flein til det produktet der
heller gjennom rafinering, krystallisering av Psilocybine og Psilocinet.
Stiller meg tvilende til det der, hvordan vet vedkommende at det er flein, er det han som har fremstilt det?
klarer ikke få skikkelig bilde, men detter er ett hakk bedre:
http://i938.photobucket.com/albums/ad229/AnrBjotk/DSC00035-1.jpg
Pussige greier. Det der hadde jeg ikke spist/drukket te med. Ser jo ut som hasj lol
Hvordan lukter disse rare klumpene?
kanskje det er tørket og så malt opp?
just my two cents
Får vel bare hoppe i det, spise det og se hva som skjer. Kilden er trygg, så det er ingen ugler i mosen der, men skulle gjerne visst hva det var...
Kul tanke å få på oppturen og under selve trippen "oi, jeg vet jo ikke hva jeg har spist, kanskje det var alt for mye
når jeg egentlig ikke veit hva det er".

Regner med du har erfaring med psykedelia fra før, jeg hadde virkelig vært skeptisk til inntak
av det der uten å vite 100% HVA det er, men det er meg og mine tanker rundt det
Sitat av lex123 Vis innlegg
Øh... Tror ikke du finner noe særlig fersk fleinsopp på denne tiden av året...
Vis hele sitatet...
Joda, det er jo bare til å dyrke den skjøl det det kjempe lett.

Kjenner flere som gjør dette og har mange mange krukker under vaskekomn i et skap selger meget bra utover mot sommeren 150g pr gram
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Joda, det er jo bare til å dyrke den skjøl det det kjempe lett.

Kjenner flere som gjør dette og har mange mange krukker under vaskekomn i et skap selger meget bra utover mot sommeren 150g pr gram
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg svært skeptisk til at de dyrker norsk fleinsopp hjemme..

Hittil har det vel bare så vidt latt seg gjøre i et skikkelig laboratorie...

Så fremt du mener Psilocybe semilanceata da...

Og hva mener du med 150g pr gram? 150kr pr gram?
Sist endret av Vandringsmann; 15. februar 2010 kl. 15:23.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Joda, det er jo bare til å dyrke den skjøl det det kjempe lett.

Kjenner flere som gjør dette og har mange mange krukker under vaskekomn i et skap selger meget bra utover mot sommeren 150g pr gram
Vis hele sitatet...
Tror du mener Psilocybe Cubensis eller en annen type? (semilanceata er vistnok mye vanskeligere å kultivere)
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Kul tanke å få på oppturen og under selve trippen "oi, jeg vet jo ikke hva jeg har spist, kanskje det var alt for mye
når jeg egentlig ikke veit hva det er".

Regner med du har erfaring med psykedelia fra før, jeg hadde virkelig vært skeptisk til inntak
av det der uten å vite 100% HVA det er, men det er meg og mine tanker rundt det
Vis hele sitatet...
Stoler nok på hun jeg fikk det fra til å ta sjansen. Jeg er ingen velvandret tripper, men har opplevelser.
Skal jeg gjøre noe dumt så får det være nå mens jeg er dum :P
(ps. ikke tolk det som en likegyldighet eller naivitet over psykadelia, jeg har stor respekt, og har ikke opp til i dag hatt en bad tripp)
Fersk sopp kan oppbevares i fryser over lang tid, for og så tines og spises. Klumpen med sopp vil da være fuktig og klissete. Dette ser ikke ut som tørket sopp, eller opptint sopp, så gudene vet hva det er for noe. Hvis jeg var deg ville jeg fått orden med kilden din på akkurat hva dette er, og hvordan doseringer som gjelder. Det at du sier du kom i besittelse av en tørr klump med fersk fleinsopp som lettpulveriseres (eller var ordet du brukte "fleinsopp-te"?) høres i mine ører ut som noe veldig skeptisk ihvertfall.

Sitat av Anr Bjötk
(ps. ikke tolk det som en likegyldighet eller naivitet over psykadelia, jeg har stor respekt, og har ikke opp til i dag hatt en bad tripp)
Vis hele sitatet...
Da er det vell på tide? En skremmende opplevelse som bombarderer deg med fryktfylte spørsmål og deretter river deg vekk fra din identitet kan være mer givende enn en opplevelse av en harmonisk, vakker dans på roser. Det handler bare om man er mentalt klar for og takle en slik opplevelse uten og i ettertid tro man blir gal. Uansett så synes jeg du burde få oppklart fra din kilde akkurat hva dette er, og hvordan doseringer som brukes, før du hiver det i hodet. Så lenge klarer du vell å la nysgjerrigheta ligge, hvis du har så stor respekt som det sies.

Lykke til!
Quetzalcoatl
Sist endret av Quetzalcoatl; 15. februar 2010 kl. 16:09.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Fersk sopp kan oppbevares i fryser over lang tid, for og så tines og spises. Klumpen med sopp vil da være fuktig og klissete. Dette ser ikke ut som tørket sopp, eller opptint sopp, så gudene vet hva det er for noe. Hvis jeg var deg ville jeg fått orden med kilden din på akkurat hva dette er, og hvordan doseringer som gjelder. Det at du sier du kom i besittelse av en tørr klump med fersk fleinsopp som lettpulveriseres (eller var ordet du brukte "fleinsopp-te"?) høres i mine ører ut som noe veldig skeptisk ihvertfall.
Vis hele sitatet...

Problemet er at jeg har "falt ut" med henne i senere tid, det er derfor jeg kommer her :P
Hun beskrev det som fleinsopp-te hvertfall...
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Problemet er at jeg har "falt ut" med henne i senere tid, det er derfor jeg kommer her :P
Hun beskrev det som fleinsopp-te hvertfall...
Vis hele sitatet...
Du har ikke lengre kontakt med personen du kjøpte dette fra? Da ville det ihvertfall lyst opp en lampe i mitt hodet, og jeg ville personlig vært svært forsiktig med og innta dette her, ihvertfall ikke ha for store forventninger. Er det noe muffins med dette, så er det mest sannsynligvis null effekt, men ikke ta dette som god fisk og hiv i deg alt.

Hun beskrev det som fleinsopp-te? Hvordan er det mulig? Fleinsopp-te er jo fersk eller tørket fleinsopp som er trekt ut i kokende vann. Når du sier fleinsopp-te tenker alle at du har kjøpt deg en ferdig preparert veske med psilocybin.

Det ser seriøst ut som noe tørka bark, eller noe utrolig uttørket og dårlig møkkahasj. Men hva vet jeg...
Ikke uten bedre bilder, desverre. Du har ikke mulighet til å låne et annet kamera av noen?

Edit: Forresten, etter å ha sett på det andre bildet ser det ikke ut som flein i det hele tatt. Minner mer om Cubensis hatter, men er ikke så lett å se.
Sist endret av HomerJay666; 17. februar 2010 kl. 22:07.
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Ingen som vet hva det er??
Vis hele sitatet...

Lukt og smak kan kanskje gi en pekepinn. Lukter eller smaker det sopp?
Bare glem det forrige innlegget mitt. Det ser ikke ut som Cubensis heller. Aner ikke hva jeg tenkte på...
Sist endret av HomerJay666; 18. februar 2010 kl. 07:06.
KAN det være hasj?
For alt vi vet kan det da være hva som helst.
Men kan hasj bli steinhard om det lagres feil? Og miste all lukt?
Hærregud kis... kast det nå bare! Det er ingenting vi kan hjelpe deg med, og jeg regner med det ikke kosta deg skjorta uansett.
Sist endret av Quetzalcoatl; 19. februar 2010 kl. 23:13.
Siden du stiller deg såpass tvilende til hva det faktisk er, ville jeg ha droppa hele prosjektet. Du aner ikke hvilke baner tankegangen din kan begynne å ta hvis du faktisk får en psykedelisk rus på det du har der.
Må vel være mulig å prøve å røyke en _liten_ mengde av det og se om du får noe virkning?
Hvis det er flein vil det å røyke det ødeøegge virkestoffene....
Du kan kjenne det på smaken når du røyker det om det er sopp, smak på det, prøv å trekk te på litt av det og se hvordan det blir men foralldel ikke hiv i det noe av det der det var veldig suspect, kansje du har vært så uheldig og få noe gammel hasj?
Okei, men syns vertfall det ligner veldig på hasj så hadde prøvd å røyke det, før jeg kastet det vertfall.