Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2592
Hei jeg er 14 år har 5 lvl80 og 2 lvl85 jeg skjønner nå at jeg er avhengi av pc/wow jeg har blitt surer og fortere sint, spessielt vis jeg ikke kan spille pc på 1 stund! noen som kan hjelpe meg med tips hvordan kutte ned gaminga!
Finn en annen hobby, slik at du ikke bare sitter å kjeder deg med all den tiden du får til overs. Er mye lettere å starte opp WoW igjen om man sitter å kjeder seg hjemme alene, enn om man driver med noe annet.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
bli mer sosial. gå ut med venner, få en hobby som ikke er på pc
Kast dataen i søppla!
Om du er så seriøst avhengig og er så ung så har du foreldre som burde bry seg, det går utover skolegangen din kan jeg tenke meg. (?)
Si til de att du syns selv det er gått for langt, deretter ber du DE sette grenser du skal følge, kanskje noen timer hverdag, også etterhvert blir det bare ferre å ferre timer du får sitte.

Når jeg var seriøst avhengig gjorde jeg følgende:
- Begynte å være mer og mer med venner.
- Slutta å tenke på dataen, var innom fjesboka MAX 1 gang om dagen å kikka litt.
- Tok meg litt tid på kvelden til dataen helt til jeg ble dritt lei pga. jeg solgte hele Steam accounten min, og WoW hadde jeg lagt på hylla noe jeg har begynt med igjen nå, så sitter her igjen, men greier fortsatt å komme meg ut blandt folk!


Eller du kan bare legge vekk dataen eller selge den, up to you!
Er vel ikke vanskeligere enn å avinstallere spillet, kaste installasjons-CDen for å aldri kjøpe nytt spill?
har bare ett tips begynn med Paintball
det er like avhengihets skapende om ikke mer enn wow og du får trim i tillegg
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
har bare ett tips begynn med Paintball
det er like avhengihets skapende om ikke mer enn wow og du får trim i tillegg
Vis hele sitatet...
Noen som har forstått det!
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Sitat av Kainfax Vis innlegg
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. WoW har kanskje en liten virkning på deg. Det er selve personen som spiller, som ikke kan kontrollere seg. Wow har slettes ingenting med at folk blir avhengige. Det er deres egen feil at de ikke klarer og styre seg selv når det kommer til spilling.
WoW gjør deg feit, usosial og et mobbeoffer? Bullshit.
Man kan trene selv om man spiller wow. Man kan bli mer sosial når man spiller WoW. Og hvordan du klare å "mobbeoffer" opp i innlegget ditt, har jeg faen ikke tenkt å begynne på engang. Hadde WoW skifta navn til noe annet, så hadde ingen kjent det igjen.

Er man 14, og har såpass mange 80+ characters, så har du god grunn til å beskylde foreldrene for at de ikke tar iniativ.
Sist endret av Glenni; 18. desember 2010 kl. 12:04.
Jeg bestemte meg for å ikke kjøpe et nytt gamecard bare, mye her handler om innstiling og motivasjon. Gi deg selv en liten oppmuntring/gave når du har gått en viss tid uten å spille.
Sitat av Kainfax Vis innlegg
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Vis hele sitatet...
Jeg er gutt på 18 år, har mange gode venner, er sosial, trener 6 ganger i uka, har dame og har spilt både WOW, COD, AC, Fallout, Boarderlands, Warhammer, LOTRO osv.......
Jeg tror verden må endre sitt syn på gamere, det finnes selvfølgelig de som er slik stereotypen skal ha det til, men de fleste jeg kjenner gamer med måte...
Sitat av Kainfax Vis innlegg
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Vis hele sitatet...
Null stress og spille wow, så lenge du klarer å kontrollere deg og setter venner foran spillet. Har selv spillt wow i noen år,men satt aldri hjemme i helgene og spilte for meg selv. og ingen damer er vertfall bullsheiz. Så lenge du ikke bruker epics'a dine som icebreakers..
Sitat av Kainfax Vis innlegg
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Vis hele sitatet...
/giggle
WoW tar penger = 100 kr i måneden, samme som spotify, eller 1 fastfoodmåltid, er vel ikke verdens undergang.

Gjør deg feit = Mja mja, har vel rundt 550 dager online, veier 73kg ish, jobb&trening hver dag, WoW er så casualfriendly at man ikke trenger å bruke 12 timer dagen lenger som man gjorde i vanilla.

Usosial = Joda, det har jo tendenser, men ikke ta alle under samme hånd. Fungerer finfint å ha et utmerket sosialt liv selvom man er en gamer. (-;

Mobbing = Blir du mobbet fordi du spiller WoW (Eller no annet dataspill for den saks skyld), så syntes jeg mer synd på de som mobber. Tenk å bruke så mye tid&energi på å rake ned på noen som spiller et dataspill.
Tenk om de som spiller, skulle begynt å mobbe alle som ser på tv feks. Retardfaktor #1 if you ask me.

Ingen damer? say what? Damer kommer med erfaring, eller bare det å ha 'draget'. Så lenge du ikke åpner samtalen med "AWMIGAD I HAZ PURPLE LVL 85", så bør det gå bra.

4 replys på det innlegget alt, beviser vel bare poenget mitt yet again.
Oppfør deg som et rasshøl i All-chatten... blir du sikkert mobba ut av WoW, har sett det har funka for noen
Et par konkrete tips som gjør at det blir mindre fristende å bruke mer på tid på WoW
(klarer du disse må du være seriøst innstilt, og det kommer til å klikke mongo for deg når du innser hva du har gjort):

- Selg alt utstyret til den gjerrigste merchanten du kan finne. Alle pengene donerer du vekk til dine nærmeste venner. Dette gjelder alle karakterene.
- Avinnstaller spillet (kanskje beholde et screenshot eller to for å mimre tilbake til tiden hvor et spill stjal hundrevis av timer av livet ditt)
- Knekk cd`ene og kast dem
- Så går du ut og leker i snøen og kjenner på det friske vinterværet hvor du bare fryser ræva av deg
Dette viser bare hvor lite du vet. Tror nok flere av vennene dine spiller wow uten at du vet det. Mennesker med fordommer som deg gjør at mange er redd for å si det.

Selv spiller jeg, og nesten alle vennene mine wow. Mange jentevenner og. De fleste daglig. Nesten alle klarer fint skole og /eller jobb ved siden av,.og gjør det helt greit sosialt.

Vil du slutte, husk at tiden du brukte på spillet vil bli tid du kjeder deg med mindre du aktivt finner noe annet å gjøre. Du kam bytte det ut med f.eks. trening, en idrett eller f.eks. lære deg noe. Jeg bruker tiden på programmering. Lære meeg programmering og små prosjekter jeg jobber med.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Start med en organisert idrett i en sportsklubb!

1) Du har en fast treningstid som du ikke kan droppe å komme til fordi pc'n roper
2) Når man trener må man fokusere på å gjøre treningen riktig = du får ikke tid til å tenke på wow
3) Du vil møte mange nye venner, og da har du noen å møte når du har lyst til å game.
Sist endret av fy0phn; 18. desember 2010 kl. 12:49.
Du må innse at det er et spill, og gi slipp på alle "behov" du føler du har i spillet.
selg accounten din! slutt med sandbox spill!
Litt brutalt, men kast/tilintetgjør installasjonscden^^
Sitat av olaPola Vis innlegg
Litt brutalt, men kast/tilintetgjør installasjonscden^^
Vis hele sitatet...
WoW kan lastes ned gratis. Og meste delen av spillet av spillet må lastes ned uansett.
Sitat av Glenni Vis innlegg
WoW kan lastes ned gratis. Og meste delen av spillet av spillet må lastes ned uansett.
Vis hele sitatet...
Da sier jeg, selg accounten på ebay, bruk pengene på et fint antrekk, finn en jobb vedsiden av skolen og ta lappen.
Skulle holde med å begynne og trene, avinstallere spillet og finne en hobby.
Sitat av Kainfax Vis innlegg
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.

Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne ha eksempler på denne påstanden her..... Fordi jeg vedder på at dette her bare er ting som du angivelig har hørt, og plutselig er det sant.--

Du kan egentlig bare la vær og uttale deg om dette, siden du bare kommer med useriøse påstander.
Jeg sluttet i sommer ferien, da jeg ikke hadde spillt på over 1 måned (var på camping) og kom hjem husket ikke passordet og fant ut at det gikk helt fint uten WoW. Da gadd jeg ikke mere, og delte accen for en uke siden.
Da sier jeg, selg accounten på ebay, bruk pengene på et fint antrekk, finn en jobb vedsiden av skolen og ta lappen.
Vis hele sitatet...
En arbeidsom, pent kledd 14 åring bak rattet? :P

Sidne du er 14 år må du ikke nødvendigvis slutte med all spilling. Bare finn deg noen andre hobbyer. Dette er tiden du bør finne ut hva du liker å gjøre, og oppdage interesser du ikke visste du hadde.

Chillern.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er vel ikke vanskeligere enn å avinstallere spillet, kaste installasjons-CDen for å aldri kjøpe nytt spill?
Vis hele sitatet...
Det er vanskligere. Vet ikke om du har spilt WoW før, men for det første er det ingen problem å laste ned wow-klienten fra de offisielle sidene til Blizzard. Kontoen din blir heller ikke rammet av at du avinstallerer spillet/kaster cden.

Vil anbefale å enten selge kontoen din eller å slette alle characterne om du absolutt skal slutte å spille.
Takk for hjelpen siden jeg har fått så mye hjelp har jeg bestemt meg når gc går ut om ca 1m +- så skal jeg ikke kjøpe nytt jeg skal selge ALT geare og skal gi ALLE pengene mine til kompiser! + prøve å bli bannet
svarer på noen av svarene med å fortelle litt:P
Gaming Hverdager. 3-7 timer.
Helger hverdag (hvis ingen disturbs) 10-15 timer(HELP) omg waste
Er vell ikke feit men går ikke nedover for å si d sonn-.-,
Foreldre De prøver å få mej til å gjøre noe-.-,
Skole: vell... vis jeg jobber karr 3-6 Gaming 1-3 så ...
Trening/Aktiviteter. Vell jeg Gamer(Dessvere) er av og til med venner vis noen gidder å finne på noe vi er 1 slapp jeng så blir mest snakking på msn og lignende. Er Lite aktivt med på fotball og handball:P

-Warmenion
Om du får lyst til å spille igjen. Så prøvd å spill litt på en privatserver, da blir du fort lei igjen.
bruk "the N word " nok ganger i BG
Sitat av mo3 Vis innlegg
bruk "the N word " nok ganger i BG
Vis hele sitatet...
Koss N word?
Noob?
Nigger?
Sitat av Warmenion Vis innlegg
Koss N word?
Noob?
Nigger?
Vis hele sitatet...
Du blir ikke banna for å kalle andre n00b ^^
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du blir ikke banna for å kalle andre n00b ^^
Vis hele sitatet...
Så du menne at æ ska kall folt av random folk nigger?
håpe æ itj si d te nån negera da:P
Sitat av Warmenion Vis innlegg
Så du menne at æ ska kall folt av random folk nigger?
håpe æ itj si d te nån negera da:P
Vis hele sitatet...
Uansett hva du gjør, så er er ban en lett måte å slutte på i noen dager om du har problemer med det .
Man kan jo spørre seg hva du _egentlig_ er avhengi av?

WoW er ofte den enkle utveien til å gjøre noe i timesvis uten å gjøre annet enn et par museklikk så er du der. Kroppen vil alltid gjøre det som er lettest og i dette tilfelle er WoW det letteste for å få konstant underholdning og "sosialisering" som vi blir mer og mer avhengi av i det digitale århundre.

Å gå ut med venner er et tiltakt mens WoW er ikke et tiltak i det hele tatt, men du føler kanskje at det gir deg det samme?

Det jeg tror er problemet her er at du mangler initiativ og selvdisplin, men du er bare 14 år så dette er ikke verdens undergang. Du VIL bli lei/innse problemet til slutt.

Bruk heller 14-18års alderen på å lære å kjenne mennesker og feile på ting for å lære. Dette er basiskunskap man trenger videre i livet og vil sette deg mange år bak dine venner som IKKE brukte 5 år av livet bak PC'n.

Vent heller med å spill WoW til du har blitt eldre, da har det nemlig liten innvirkning på psyken og personen du er. Det er ingen her som kan hjelpe deg med å slutte å spille - Det er noe du må gjøre selv.
Sist endret av Source; 18. desember 2010 kl. 17:56.
Få deg en dame.
Sitat av trengende.. Vis innlegg
Få deg en dame.
Vis hele sitatet...
Ikke alltids det hjelper. Tenk hvis dama også spiller wow? ^^
Tror kanskje det er lurt å ta dette opp med vennene dine, dette gjorde en kompis av meg. Han spurte om jeg ville komme bort å ta en prat med han om noe viktig noe.

Han forklarte om probleme sine (som jeg visste han hadde, men ikke så alvorlig som jeg trodde) jeg hjalp han ved å spør om han kunne bli med ut oftere. Maste veldig mye på han og slutta ikke før han kasta x-boxen sin i søpla.

Selv om dette kan virke brutalt der og da, så kommer du til å finne ut av at dette er best for deg.

Så snakk med venner
Sitat av sali Vis innlegg
Ikke alltids det hjelper. Tenk hvis dama også spiller wow? ^^
Vis hele sitatet...
Spilte nesten mer wow jeg
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Gjør deg feit = Mja mja, har vel rundt 550 dager online, veier 73kg ish, jobb&trening hver dag, WoW er så casualfriendly at man ikke trenger å bruke 12 timer dagen lenger som man gjorde i vanilla.
Vis hele sitatet...
Har du virkelig 550 dager /played?
Da kan du jo ikke gjøre fint annet enn å spille det så og si hver eneste våkne time?

Selv har jeg 200 dager ca. på 5 år og jeg syntes det er mye.
Legg ut brukernavn og passord til brukeren din her, så sitter du plutselig uten account
Da blir det nok ikke mye spilling tenker jeg
authenticator
WoW er et bra spill, og kan lett kombineres med hverdagen for de som er smarte.
Du er bare 14 år, ingen grunn til panikk :P Bare prøv å kutte ned gaminga litt, last ned film/serier og se på det, til slutt blir du lei av å bare sitte på pc, og du vil sikkert få en annen hobby etterhvert. Desto mindre man er, desto lettere blir det å leve seg inn i ting, slik som WoW, synes jeg hvertfall. Spilte masse før, så ble jeg eldre, mista interessen.

Kanskje du kan begynne med programmering eller noe? Da gjør du hvertfall noe du kan tjene spenn på senere.
Det er bare å gi det opp. Finn på noe annet å fordrive tiden med, så skal du kjapt se at du mister helt interressen for det. Et mye morsomre spill er å spille med damers følelser, da har du tidløs underholdning!
Sier bare at ingen får accen den går til 1 kompis:P
Sitat av Kainfax Vis innlegg
vænner støtte deg, vænner er myeeeee mere viktigere en et spill!
Wow tar penger fra deg og gjør deg feit og usosial + til et mobber ofer i daglig livet.


Tenk slik, slutt nu å få venner, ungå 165 Kilos problemet og ingen damer. og ingen til ha dæ på fæster.


Anbefaling fra alle er "SLUTT"
Vis hele sitatet...
Gjer deg feit og usosial pluss at du blir et mobbeoffer pga at du spela eit spel? Får no vere grenser for kva du skal klare å slenge utav deg.

Eg veit ikkje om du har særleg erfaring eller har spelt WoW nok til å meine det der, men eg har vore aktiv WoW-gamer sida 2006 (Til tross for ein 3 år lang pause ). Eg spelar kun WoW med venar og mest når eg ikkje har nokon anledning til å vere med dei in real life.
Greit nok at det er avhengighetsskapande som berre faen om ein blir stoka på å gjere noko som f.eks. å kille Lich King elns, men du kan vel ikkje seie at ein ikkje kan bli hekta på f.eks. BlackOps heller?

At du blir feit fordi du spiller et spill er det ikkje nokon automatikk i. Du blir det om gaminga er det einaste du gjer og drikk noke ekstremt med brus og knaska chips for å halde deg vaken.
165kg fordi ein spelar eit online-spel? Det kunne du ikkje fått ein 8-år gammal unge til å tru på eingong.

Ontopic:
-Eg har merka sjølv at med ein gang gamecardet går ut, og du merkar at no har du lyst å spele, er det berre å prøve å tenkje på noko anna, og berre bestemme seg for å ikkje kjøpe meir spilletid. Du merkar fort at dette er veldig effektivt.
-No har eg uheldigvis blitt hacka, og har endå ikkje klart å få accounten min tilbake pga at eg ikkje har lagt så masse innsats i det (Har dog fått Blizz til å stenge ned brukeren min inntil vidare).
Too bad at det skjedde så nært Cataclysm sin launch då eg var litt småhekta, men hey, fekk plutseleg bedre tid til å pugge og trene.
-Om du har en authenticator, ville eg ha gitt den til mammaen din eller nokon du stolte på, og sagt at dei skal gjøyme han fordi du vil slutte, men på det kompromisset at du skal få han igjen når du vil, dog ikkje etter 2-3 dagar.