Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 8746
Les noen av disse linkene først:
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...928/1063/NYHET
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...861/1063/NYHET
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...790/1063/NYHET
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=532377
forsiden til norgespatriotene

Hva er deres synspunkter til dette?
jeg skulle egentlig være der selv, men pga. andre omstendigheter kunne jeg ikke dra.
En god kompis av meg ligger nå på Ullevål Sykehus etter sin andre kjeveopperasjon, mens en annen kompis nå har kommet hjem med kraniebrudd å har nå sydd 27 sting:/
Jeg blir så sinnsykt provosert av dette, å når de tilogmed stiller folk på rekke, både jenter (venniner av meg) og gutter å slår løs på de en etter en, da begynner jeg å lure på hvilken verden vi lever i?

Svar dere som vil si noe om dette, men blås i mine skrive feil, er sliten etter lang skoledag, og jobb etter det.
Sist endret av zixipuz; 13. mai 2008 kl. 21:14.
Sitat av zixipuz
Les noen av disse linkene først:
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...928/1063/NYHET
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...861/1063/NYHET
http://dt.no/article/20080511/NYHET/...790/1063/NYHET
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=532377
forsiden til norgespatriotene

Hva er deres synspunkter til dette?
jeg skulle egentlig være der selv, men pga. andre omstendigheter kunne jeg ikke dra.
En god kompis av meg ligger nå på Ullevål Sykehus etter sin andre kjeveopperasjon, mens en annen kompis nå har kommet hjem med kraniebrudd å har nå sydd 27 sting:/
Jeg blir så sinnsykt provosert av dette, å når de tilogmed stiller folk på rekke, både jenter (venniner av meg) og gutter å slår løs på de en etter en, da begynner jeg å lure på hvilken verden vi lever i?

Svar dere som vil si noe om dette, men blås i mine skrive feil, er sliten etter lang skoledag, og jobb etter det.
Vis hele sitatet...

Spørs jo hva problemet begynte med da.... Kanskje kompisene dine var litt stor i kjeften?
Og med en gang du linker til hjemmesiden til apene i Norges Patriotene gidder jeg ikke å lese mer...
Det var nok en grunn, sånn som det alltid pleier å være...
Synd at du ødela innlegget med en link til Nazipatriotene
Å ja NP sine sider taler ikke akkurat din sak, vet a f om de taler noens sak. Er de nynazister, eller ?
edit : ja ironi de er langt til høyre..
Sist endret av pidget; 13. mai 2008 kl. 21:27.
Trådstarter
slapp av, jeg har ikke noe med norgespatriotene å gjøre, var det at de henger ut folk sånn, det betyr at de vil at folk skal lage bråk.
greia er at det som skjedde der oppe tidligere, var at det hadde kommet en gjeng av utenlandsk opprinnelse, så hadde en eller annen sagt ett eller annet til de, å da hadde de begynt å kaste flasker å slikt tilbake, pluss at en hadde dratt frem en Battong, men de hadde fått tatt den fra han, så hadde de kommet tilbake mens de resterende få som var igjenn sov, å det vet jeg at ikke var noen av de som bråket tidligere på kvelden, fordi dette er folk i min klasse blandt annet som er folk som alldri har vært i bråk før.

men jeg lurer bare på hva dere syntes, er det riktig å komme tilbake midt på natten å slå løs på folk som sover med slagvåpen?
Synd dette, og ofrene har min medfølelse helt til de begynner å snakke om at dette skal hevnes. Da sank de tvert ned til overfallsmennenes nivå.

Det er ikke riktig gjort uansett dette, vold løser fint lite.
Sist endret av mr_burn; 13. mai 2008 kl. 21:33.
Spørs jo hva problemet begynte med da.... Kanskje kompisene dine var litt stor i kjeften?
Vis hele sitatet...
Da er de jo unnskylt for å hamreløs på folk som ligger og sover? Feige Folk!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av zixipuz
men jeg lurer bare på hva dere syntes, er det riktig å komme tilbake midt på natten å slå løs på folk som sover med slagvåpen?
Vis hele sitatet...
Nei.
Nå har du fått svar. Er "diskusjonen" avsluttet da?
Trådstarter
Sitat av fabianca
Nei.
Nå har du fått svar. Er "diskusjonen" avsluttet da?
Vis hele sitatet...
det er jo opp til dere, hvis noen har synspunkter på det som skjedde, så bare spytt ut, men jeg står 0 i saken siden jeg ikke var der selv. jeg hater Norgespatriotene selv, pga. deres rasehets, har selv 2 stebrødre fra columbia, de er de beste jeg kunne fått, å når disse såkalte norgespatriotene henger folk ut sånn med både navn å bilder, da er det noe fucked i huet dems..
Det forsvarer ingenting, for å ha det sagt først, men jeg tviler sterkt på at det var "tilfeldige" folk som ble angrepet på teltturen sin. Nazipakket i NP fremstiller saken slik de ønsker, og selvsagt som om de som ble angrepet ikke hadde sin forhistorie.
Norgespatriotene sier jo i "artikkelen sin":
Det å hevne dette overfallet med vold, kan kanskje føles riktig når man er midt oppi dette kaoset og følelsene raser. På lengre sikt løser dette imidlertid svært lite annet enn at man føler tilfredsstillelse ved å få utløp for hevnlysten. Vi vil derfor oppfordre samtlige impliserte i saken til å unngå voldsbruk.
Hm. Om der var NP som hadde propagandatur i skauen, er jeg virkelig glad for at disse "nye landsmenna" kom og satte en stopp for jødevitsene deres.
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Det forsvarer ingenting, for å ha det sagt først, men jeg tviler sterkt på at det var "tilfeldige" folk som ble angrepet på teltturen sin. Nazipakket i NP fremstiller saken slik de ønsker, og selvsagt som om de som ble angrepet ikke hadde sin forhistorie.
Vis hele sitatet...
Er enig i det om NP, men ikke det at det ikke var tilfeldige folk som ble angrepet, hvordan kan de vite hvem som var hvem når de ligger å sover i forskjellige telt, å de må faktisk gå i 30 min i mørket før de kommer frem, å når han ene ligger å sover å får en Batong i Kjeven, så er det no rart, er faktisk Flere Jenter som ble slått der uten grunn også.
greit at de ville ta igjenn, men da kunne de i tilfelle ta igjenn med de personene som bråket mot dem mann mot mann
Sitat av Cybergasm
Norgespatriotene sier jo i "artikkelen sin":
Det å hevne dette overfallet med vold, kan kanskje føles riktig når man er midt oppi dette kaoset og følelsene raser. På lengre sikt løser dette imidlertid svært lite annet enn at man føler tilfredsstillelse ved å få utløp for hevnlysten. Vi vil derfor oppfordre samtlige impliserte i saken til å unngå voldsbruk.
Vis hele sitatet...
NP prøver selvsagt å tjene politisk på denne saken, ved å fremstå som de "ansvarlige", og de som prøver å roe ned saken. Naziene snakker med to tunger, slik de alltid har gjort, og du kan være 100% sikker på at de planlegger hevn as we speak.
Trådstarter
Sitat av Fudge
Hm. Om der var NP som hadde propagandatur i skauen, er jeg virkelig glad for at disse "nye landsmenna" kom og satte en stopp for jødevitsene deres.
Vis hele sitatet...
det var INGEN fra det Jævla NP drittet som var der oppe, dette var vanlige ungdommer som hadde sin årlige teltur/fest på skauen, 30 min unna nærmeste parkeringsplass..
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av zixipuz
det er jo opp til dere, hvis noen har synspunkter på det som skjedde, så bare spytt ut
Vis hele sitatet...
Skal vi synse om hvem som er skyldige, spekulere i motiv, diskutere innvandring eller bestemme en passende straff? Vi var ikke til stede, vi er ikke synske (eller?!), vi skal neppe ta del i etterforskningen og vi er lite trolig de som skal ta stilling til straffespørsmålet.
Hva er det egentlig du vil?
Sitat av http://norgespatriotene.org/
Det eneste som kan få slutt på dette, er politiske vedtak. NorgesPatriotene kjemper deres sak. Vi kjemper for et Norge for nordmenn. Vi trenger dere i denne kampen. NorgesPatriotene vil gjerne møte dere for en prat der vi kan intervjue dere om hva som har skjedd og finne konstruktive løsninger på hvordan vi skal håndtere denne saken videre. Ta kontakt med oss i dag, så skal vi sammen kjempe for et trygt Norge for etniske nordmenn.
Vis hele sitatet...
Fantastisk.

Utrolig fresh hjemmeside forresten.
Dropp "Norges/Nazi-Patriotene". Samma hva man kaller dem, de står ikke for noen god sak uansett.
De er ikke noe bedre enn de fleste innvandrere selv. Det står f.eks. "Kjenner du noen som har blitt med i SOS Rasisme eller andre landsforræderriske grupper?" og "Har du kjennskap til annen ulovlig aktivitet knyttet til disse organisasjonene?".
Etter min mening er det vel så ille som enkelte innvandrergjenger.
Gjenger i seg selv er noe dritt.

Jeg blir rett og slett forbanna over sånne som ikke skjønner hvor grensa går. Greit nok med en blåveis og ferdig med det.
Når folk går til angrep med stokker, balltre og batonger går det over styr.
Spesielt på grunn av en fillesak om en teltplass. Dette vokste jeg av meg i fjerde klasse.

Det er en kjent sak at noe, ikke alle, innvandrere og nordmenn er feige. Feigt nok å komme 15 stykker mot en gjeng på 10 stk. som bare skal ha det gøy på telttur.
Feigt å bruke balltre og andre slagvåpen mot folk som står der maktesløse uten noen våpen.
Feigt å angripe folk som ligger inne i et telt, inne i en sovepose og sover. De har ikke sjangs til å gjøre motstand.
Noe av det verste er likevel at de slår jenter med slagvåpen. Jenter som er flere år yngre, som ligger og sover og aner fred og ingen fare. Hadde jeg sett noen hadde gjort det hadde jeg plukka opp den nermeste stumpe gjenstanden jeg fant og slått han rett ned.

Håper de blir sendt hjem dit de kommer fra. Skal de bo i norge får de følge de reglene som er satt.
Har ingen sympati med sånne folk.

Neste gang, dropp NP..
jeg synes faktisk at i disse ekstrem tilfellene er det på sin plass og sende de til sitt hjemland. Jeg er drittlei av å gå rundt å være redd for å bli overfalt, ikke bare av utenlandske men også av andre nordmenn som prøver og være g's.

kan godt si jeg ha fordommer, men det har ikke bare skjedd en gang at jeg har blitt jult opp av fremmedkulturelle personer.
Vel du som er fra Mjøndalen. Jeg er da fra Fjell. Har hørt endel om denne saken, var selv på Årbogen på dagen da disse ungdommene ankom for å feste. Vet også hvem disse guttene er. Er ikke noe vits å diskutere skyld eller hvem som startet det. Det har vi snuten til. Er selv blandt den litt eldre generasjon og snakker endel med forskjellige gutter som driver med dank og faenskap.

Men jeg går god for en ting, det var ikke helt uten videre at "innvandrene" startet å slåss. Jeg prøver ikke å si at det de gjorde var nærheten av det som var riktig. Det jeg sier er at saken har to sider.

Og hevn aksjon er mest sannsynlig under planlegging fra begge sidene. Skal bli morsomt å se på. Kommer til å gå noen bein og armer der ja! Men for sikkert finne meg en bra tilskuer plass og enjoy the show

Sitat av plopp91xxx
jeg synes faktisk at i disse ekstrem tilfellene er det på sin plass og sende de til sitt hjemland. Jeg er drittlei av å gå rundt å være redd for å bli overfalt, ikke bare av utenlandske men også av andre nordmenn som prøver og være g's.

kan godt si jeg ha fordommer, men det har ikke bare skjedd en gang at jeg har blitt jult opp av fremmedkulturelle personer.
Vis hele sitatet...
1. De er Norske statsborgere, på lik linje som meg og deg.
2. Hvis du har blitt jult opp noen ganger, da er det på tide å gjøre tiltak
Trådstarter
ja var nok noen grunner til bråket i starten, men at de skal komme tilbake sånn på natten er bare ikke bra, de kunne heller ha avgjort det mann mot mann syntes jeg, ikke at det nå skal bli krig mellom disse, det kan ikke ende bra.
å Hevnaksjoner er jeg IKKE for
Alle har sine meninger. I en slik konflikt er det alltid 2 sider. I alle tilfeller jeg har vært borti har det vært noen fra begge sider av saken som er urimelige. Det må ha ligge noe i bakgrunnen som har provosert disse "invandrerne", om der er totalt unødvendig barnslig oppførsel og drittslenging, greit. det er fryktelig provoserende, men det er ikke riktig og ty til slik vold av den grunn.

Jeg bor ikke langt unna, jeg kjenner en av de som var inblanda av "invandrerne". Han sier selv han angrer på at han dro opp dit. Det sier jo at det er vett i huet til noen av dem, som innrømmer at de har gjort noe dumt.

Om alle fra begge parter hadde klart og innrømme at det de gjorde ikke var riktig, og de hadde gjort noe med det. Så hadde det vært løst. De som var inblanda i detta bør få straff for det. De bør skjønne og forhindre at sånt skjer igjen.. Det løser ingen verdens ting.
Sitat av DonTomaso
Det forsvarer ingenting, for å ha det sagt først, men jeg tviler sterkt på at det var "tilfeldige" folk som ble angrepet på teltturen sin.
Vis hele sitatet...
Åja, så hvis de kanskje ikke var tilfeldige noe verken du eller jeg har noen som helst peilig på, så kan vi bare si at 'sånn er det'. Jeg kan lese at du skriver at det ikke forsvarer noenting, så hva mener du at da må gjøres?

Blind vold er helt jævlig, uansett hvem som utfører den. Tross i dette så er det et problem som man må ta alvorlig. Først, må man se på disse gjengene som utfører slik vold, og hvis det er slik at invandrere trekker seg til slike gjenger så må det gjøres tiltak. Jeg synes det er generelt en dårlig idè å sende folk ut av landet, så det er utelukket. Noen som har noen konkrete forslag om hvordan å unngå at folk går sammen i slike gjenger som bare gjør faen?
Sist endret av Skeid; 13. mai 2008 kl. 23:00.
Sitat av Skeid
Åja, så hvis de kanskje ikke var tilfeldige noe verken du eller jeg har noen som helst peilig på, så kan vi bare si at 'sånn er det'. Jeg kan lese at du skriver at det ikke forsvarer noenting, så hva mener du at da må gjøres?

Blind vold er helt jævlig, uansett hvem som utfører den. Tross i dette så er det et problem som man må ta alvorlig. Først, må man se på disse gjengene som utfører slik vold, og hvis det er slik at invandrere trekker seg til slike gjenger så må det gjøres tiltak. Jeg synes det er generelt en dårlig idè å sende folk ut av landet, så det er utelukket. Noen som har noen konkrete forslag om hvordan å unngå at folk går sammen i slike gjenger som bare gjør faen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror bare ikke at en gjeng drar til en fullstendig tilfeldig plass i skogen, og banker opp tilfeldige folk sånn helt uten videre.

Når det gjelder hva som må gjøres:

Likestillingskampen må fortsette slik at man over tid bryter ned machokulturen hvor menn tror de må bruke vold for å hevde sitt kjønn og for å forsvare sin ære. Dette gjelder både etnisk norske, og folk med minoritetsbakgrunn. Det aller aller meste av vold i samfunnet er begått av menn som har en skrudd idè om hva det er å være mann, og at ordentlige menn løser konflikter med vold.

Det må og skal være lov for menn å være tradisjonelt "feige", uten at resten av samfunnet/guttegjengen ser ned på en av den grunn. De fleste lærer dette når man har nådd en viss alder, men noen beholder gammeltestamentlige øye for øye-tann for tann-holdninger i voksen alder også.

Et av mange problemer er at unge gutter har et mannsideal som sier at mannen er tøff og sterk, og ikke noe særlig mer enn det.
Synd du måtte legge ved en lik til NP
Vet mange av dere kommer til å hate meg for dette, men:
Når jeg hadde lest gjennom halve artikkelen til dt.no, tenkte jeg for meg selv "Dette _må_ være en gjeng bestående av utlendinger", deretter leste jeg VG's artikkel som bekreftet dette. Jeg klarer ikke å se hvordan dette like gjerne kunne vært utført av nordmenn.

Happy flaming!
tapio da er vi to.
aner ikke hva som skjedde eller hvorfor. men det er feil. helt feil. rett og slett. og banke opp sovende folk med balltre etc? damnit hva skjer med verden.
Bare det at de hadde med seg en batong på en bursdagsfest ute i skogen sier ihvertfal noe om instillingen minst en av dem hadde allerede før de kom.
jeg var på Ballatjern når det hele startet. så ut til å starte med at ordbruk. Hvem som startet er jeg ikke sikker på, men at det var utlendingen som startet å "sloss" er jeg sikker på, ettersom jeg så en av dem dra fram en batong og slo løs. En annen utlending henter knokejern og tar del i det hele.

Jeg er ikke ute etter å gi skylden til noen, men hvem har med seg batong og konkejern på en fest?? på dette tidspunktet var det kanskje 40 stk ++ der. Hvor mange av de 12 som sov der trur du hadde tatt del i slosskampen ?

Jeg var så heldig at jeg gikk ned 20 -30 min før de kom opp. hadde jo mest sannsynelig blitt tatt siden de banka opp randoms.

Beklager eventuelle skrivefeil..

Hvis jeg virker rasistisk i innlegget, beklager jeg dette.
Sist endret av Fredriker; 14. mai 2008 kl. 00:17.
godt poeng mentalmelt. det er et ganske "Unorskt" fenomen akkurat det der. er ikke så vanlig at norske folk har med seg livsfarlige våpen på fest. jeg nøyer meg liksom med pepperspray og iværstefall en tazer. :P
Er det vits å henge seg så enormt opp i det NP har skrevet? Les de "riktige" artiklene istedet, og fortsett diskusjonen på en ordentlig måte heller...

Jeg personlig syns det er helt på trynet, og i og med at jeg bor (nesten) i Drammen blir jeg litt skremt selv. Har vært på telttur en del selv, riktignok ikke på nøyaktig samme sted (og ikke for å feste etc. heller), men jeg får likevel likevel grøssninger av at "dette kan skje meg også".

Nå er det riktignok ikke kjent hva som var bakgrunnen til opptøyene, men én ting er sikkert, og det er at innvandrergjengen gikk LANGT over streken, og det bør slås hardt ned på. Hardt. Tilsynelatende blind vold som i dette tilfellet bør få større konsekvenser, spesielt når det er såpass mange mot en liten gruppe synes jeg. Og 30-åringer som flyr sammen med 17-20-åringer? What.

Og hvem med hodet på rett plass slår og sparker folk, hvertfall jenter, som ligger nede? Faen til dyr.

"Faen til dyr" er ikke rettet mot noen spesielle gruppe mennesker, men generelt til alle som kan finne på å gjøre noe sånt... thus ikke rasistisk. (Siden noen har en tendens til å anklage folk med dette)
Sist endret av Archj; 14. mai 2008 kl. 00:23.
Detta var bare leit å høre! Jeg gir blanke faan i hva slags farge de som gjorde dette har, men uansett hva grunnen deres til og komme opp ditt første gangen eller hva som ble sagt eller gjort da, så er det ingen ting annet enn feigt og ynkelig og håndtere situasjonen på den måten. Om de blei kalt for stygge ting som kansje gjorde vondt inne i hjertet så veier det overhode ikke opp får hva de gjorde seinere på natta! Om det kansje blei utveksla litt små vold under første møtet, kansje fra telternes side som gjorde at de ville komme tilbake, så har de fortsatt ingen rett til hva de gjorde. De kunne løst det imellom seg de det gjaldt, gjerne på et annet tidspunkt for ikke å ødelegge gleden av alkohol og norsk natur. Måten den konflikten her var løst på for meg til å tenke.. Skal ikke nevne på hva.

Men jeg ser jo også hvorfor de ville gå fram som de gjorde, fienden ligger utrygt plassert oppe i skauen og sover, ingen vitner til stede. Hvorfor ikke dælje ut litt aggresjon og "undertrykkelse" uten å bli tatt? Men fortsatt HEEELT feil. Men reint taktisk sett så fulgte de krigens kunst til punkt å prikke.
Fashen:
Tror egentlig ikke det er et spesielt "unorsk" fenomen, men i akkurat denne situasjonen så var det en invandrer som tok med seg et slagvåpen til en fest, noe som er provoserende i seg selv.
Sitat av gulunderstrek
Detta var bare leit å høre! Jeg gir blanke faan i hva slags farge de som gjorde dette har, men uansett hva grunnen deres til og komme opp ditt første gangen eller hva som ble sagt eller gjort da, så er det ingen ting annet enn feigt og ynkelig og håndtere situasjonen på den måten. Om de blei kalt for stygge ting som kansje gjorde vondt inne i hjertet så veier det overhode ikke opp får hva de gjorde seinere på natta! Om det kansje blei utveksla litt små vold under første møtet, kansje fra telternes side som gjorde at de ville komme tilbake, så har de fortsatt ingen rett til hva de gjorde. De kunne løst det imellom seg de det gjaldt, gjerne på et annet tidspunkt for ikke å ødelegge gleden av alkohol og norsk natur. Måten den konflikten her var løst på for meg til å tenke.. Skal ikke nevne på hva.

Men jeg ser jo også hvorfor de ville gå fram som de gjorde, fienden ligger utrygt plassert oppe i skauen og sover, ingen vitner til stede. Hvorfor ikke dælje ut litt aggresjon og "undertrykkelse" uten å bli tatt? Men fortsatt HEEELT feil. Men reint taktisk sett så fulgte de krigens kunst til punkt å prikke.
Vis hele sitatet...
vel alle som ble angrepet var forsåvidt øyenvitner.. Ifølge intervjuet på dt.no veit de som hadde festen/overnattingen navn på de fleste som var med på "raidet". Noen går til og med på samme skole .

Så hvis ikke politiet tar ansvar blir spennende å se hva som skjer..
Sist endret av Fredriker; 14. mai 2008 kl. 00:28.
Den andre versjonen jeg har hørt er:

Det var en burdagsfest på det tjernet. Så selv ca 50+ ungdommer ta bussen opp dit. Så har jeg blitt fortalt at det også ankom noen tyrkere på det stedet. Det er jo et offentlig sted, også når de var der oppe. Så ble de trakkasert.

"Jævla svarting, kom dere ut av Norge"
"Tyrkere er noe dritt"
"Skaff dere eget land, jevla kurder"

Dette er noe som visstnok som skal ha blitt sagt og tent det hele. Gutta sa at de ble truet og dytta bort fra området. Derfor så kom de senere opp med balltrer, batong, knokejern, belter og banket opp folka som var der. Vel skjønner at det er galt, men hey. De følte at de måtte gjøre tiltak. Tiltak ble gjort, men det var feil maktbruk. Ble for voldelig.


Edit: Alle vet at noen øl og litt hat mot brune folk han fort føre til sånne kommentarer. Dette skjedde her, og det endte opp slik det endte opp. Har selv opplevd liggnende!
Sist endret av BaJa; 14. mai 2008 kl. 01:07.
Sitat av x3m187
Den andre versjonen jeg har hørt er:

Det var en burdagsfest på det tjernet. Så selv ca 50+ ungdommer ta bussen opp dit. Så har jeg blitt fortalt at det også ankom noen tyrkere på det stedet. Det er jo et offentlig sted, også når de var der oppe. Så ble de trakkasert.

"Jævla svarting, kom dere ut av Norge"
"Tyrkere er noe dritt"
"Skaff dere eget land, jevla kurder"

Dette er noe som visstnok som skal ha blitt sagt og tent det hele. Gutta sa at de ble truet og dytta bort fra området. Derfor så kom de senere opp med balltrer, batong, knokejern, belter og banket opp folka som var der. Vel skjønner at det er galt, men hey. De følte at de måtte gjøre tiltak. Tiltak ble gjort, men det var feil maktbruk. Ble for voldelig.


Edit: Alle vet at noen øl og litt hat mot brune folk han fort føre til sånne kommentarer. Dette skjedde her, og det endte opp slik det endte opp. Har selv opplevd liggnende!
Vis hele sitatet...
Om det var bursdag eller ei. Alle var velkommene, og om det var blitt ropt rasistiske ting til dem kan godt hende. Men de dro fram batonger og knokejern med en gang de fikk høre det og startet en slåsskamp. De ble da vist vekk fra området. Jeg stod 2-3 meter unna og veit 100% sikkerhet at de hadde med seg disse tingene på den 1.turen.

Det blir som om at jeg drar på butikken. noen slenger dritt til meg. og 2 timer seienere kommer jeg tilbake med 15 andre og banker alle som er der. Selv om de ikke var i butikken for 2 timer siden.

siden de som var igjen på tjernet kunne like godt være uskyldige, som skylldige.
Ok, det klargjør litt x3m187. Isåfall så var det ikke så ille at det gikk som det gikk. Synd om noen uskylde fikk deng, såklart, men de burde uansett få seg nye\bedre venner. Det er jo bare å høre på intervjuet av gutta så skjønner man at ikke det er mors beste gutt som sitter der.

Dere fikk deng, ta det som menn og innrøm at dere blei for få, kjipt for dere. drit i gå til media, og bable om mann mot mann. Dere fikk deng, sånn kan det gå når dere kødder med feil folk.

Om de andre er så mye bedre sier jeg ikke, men de gjorde jo ivertifall noe godt om de denger rasister.
Sitat av Archj
Og hvem med hodet på rett plass slår og sparker folk, hvertfall jenter, som ligger nede? Faen til dyr.
Vis hele sitatet...
Gosh, slike kommentarer irriterer meg. Det er vel for faen akkurat like feigt å sparke en gutt som ligger nede, han har jo ingenting å forsvare seg med han heller.
er du dust fortune? og slå jenter generelt er feigt som faen. og sparke jenter som ligger nede burde det automatisk være dødsstraff for. det er ikke mye bedre og sparke gutter som ligger nede men litt. for guttene har ofte hatt sjangsen til og "slåss" litt først. mens jentene ikke er noen slåskjemper somregel
Sitat av Tapio
Vet mange av dere kommer til å hate meg for dette, men:
Når jeg hadde lest gjennom halve artikkelen til dt.no, tenkte jeg for meg selv "Dette _må_ være en gjeng bestående av utlendinger", deretter leste jeg VG's artikkel som bekreftet dette. Jeg klarer ikke å se hvordan dette like gjerne kunne vært utført av nordmenn.

Happy flaming!
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du skjønte at det var innvandrere det var snakk om var fordi du ønsket at det skulle være det så du har nok en grunn til å hate dem. Kunne like gjerne hvert kun etniske normenn som banket hverandre.

Ang. Batong så skjønner jeg jo godt det, om du drar for å slåss så gjør du jo så klart det du kan for at oddsen skal være på din side.
mathfjeld. pleier det være etniske nordmenn som gjør slikt? gi meg gjerne linker til avisoppslag etc med lignende hendelser og nordmenn. greit nok at det kanskje skjer iblant men her er innvandrere grovt overrepresentert. det er ikke til og skyve under en stol og bare avfeie med "fordi du ønsket det så du har nok en grunn til og hate dem" heller pga statistisk sett er det nesten altid riktig og annta det.

ang batong så skjønner du at de har det med på en fest uten at det er "Planlagt" og slåss? oooook. veldig bra holdning isåfall.. ha med deg potensielt livsfarlige våpen ut på en fredlig fest i tilfellerottefelle.
Sist endret av Fashen; 14. mai 2008 kl. 12:15.
Sitat av Fashen
er du dust fortune? og slå jenter generelt er feigt som faen. og sparke jenter som ligger nede burde det automatisk være dødsstraff for. det er ikke mye bedre og sparke gutter som ligger nede men litt. for guttene har ofte hatt sjangsen til og "slåss" litt først. mens jentene ikke er noen slåskjemper somregel
Vis hele sitatet...
Nei, hvorfor skulle jeg være dust?

Det er like feigt å sparke en gutt som ligger nede som å sparke ei jente som ligger nede, eod.
jeg mener nå da at vold mot jenter er feigere uansett hvordan man vrir og vender på det jeg da. men er enig i at begge deler er grisefeigt
Sitat av Fudge
Ok, det klargjør litt x3m187. Isåfall så var det ikke så ille at det gikk som det gikk. Synd om noen uskylde fikk deng, såklart, men de burde uansett få seg nye\bedre venner. Det er jo bare å høre på intervjuet av gutta så skjønner man at ikke det er mors beste gutt som sitter der.

Dere fikk deng, ta det som menn og innrøm at dere blei for få, kjipt for dere. drit i gå til media, og bable om mann mot mann. Dere fikk deng, sånn kan det gå når dere kødder med feil folk.

Om de andre er så mye bedre sier jeg ikke, men de gjorde jo ivertifall noe godt om de denger rasister.
Vis hele sitatet...
Hva faan er det du prøver å si? ta det som menn? Angriperne tok dem det som menn? Hvordan kan noen ord rettferdigjøre, fly på og bank alt som snorker i et telt før dem skjønner vi er her? Om det som blei sagt gjorde så vondt at de måtte ta igjen, hvorfor ikke bare fly på dem der og da? Ok de er mange, vent til de kommer ned fra skauen og ta de en og en når de er aleine. Eller bare skrik jævla potit tilbake så har dem fått samma sausen dem også
Sitat av Fashen
jeg mener nå da at vold mot jenter er feigere uansett hvordan man vrir og vender på det jeg da. men er enig i at begge deler er grisefeigt
Vis hele sitatet...
Det kommer vel helt an på situasjonen. Det er klart, roper en person noe stygt til deg og du får lyst til å banke opp denne personen, så er det feigere å banke opp ei jente enn en gutt. Men en gutt og ei jente som ligger nede, har like lite å forsvare seg med. Ergo, det blir like feigt.

La meg komme med et eksempel: En gutt og ei jente ligger svimeslått på bakken, vil man da være feigere om man sparker jenta?
Sitat av Fashen
er du dust fortune? og slå jenter generelt er feigt som faen. og sparke jenter som ligger nede burde det automatisk være dødsstraff for. det er ikke mye bedre og sparke gutter som ligger nede men litt. for guttene har ofte hatt sjangsen til og "slåss" litt først. mens jentene ikke er noen slåskjemper somregel
Vis hele sitatet...
Jeg synes fortune har et poeng. Jenter eller gutter... å forsette å banke noen som ligger nede er jævlig feigt samma pokker.

Hvorfor må alltid noen kalle andre duster eller idioter når de skal argumentere på forum?
Sitat av Fashen
mathfjeld. pleier det være etniske nordmenn som gjør slikt? gi meg gjerne linker til avisoppslag etc med lignende hendelser og nordmenn. greit nok at det kanskje skjer iblant men her er innvandrere grovt overrepresentert. det er ikke til og skyve under en stol og bare avfeie med "fordi du ønsket det så du har nok en grunn til og hate dem" heller pga statistisk sett er det nesten altid riktig og annta det.

ang batong så skjønner du at de har det med på en fest uten at det er "Planlagt" og slåss? oooook. veldig bra holdning isåfall.. ha med deg potensielt livsfarlige våpen ut på en fredlig fest i tilfellerottefelle.
Vis hele sitatet...

Jeg mener da å ha lest at de kom tilbake senere på kvelden og det var da de hadde med seg batong, hvis dette ikke er tilfelle så beklager jeg så meget.
Trådstarter
Grunnen til at jeg linket til NP, er deres provoserende atferdsel, når de linker med bilder av folk i det hele tatt med Navn sånn, så er det bare for å provosere frem noe.

som jeg og andre her sier, hadde folk der oppe tenkt litt klarere, kunne den som slang dritt til den andre ha gjort opp for seg mann mot mann, ikke bare komme tilbake å begynne å dælje løs på mennesker som sover, det blir feil, kunne fort ha endt med dødsfall der oppe.

Sitat av mathfjeld
Jeg mener da å ha lest at de kom tilbake senere på kvelden og det var da de hadde med seg batong, hvis dette ikke er tilfelle så beklager jeg så meget.
Vis hele sitatet...
en av dem hadde med seg Batong tidligere på kvelden, men senere hadde de med seg mer...