Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6597
Hadde lyst å ta meg et rush i kveld med å ta 10stk/500mg Tramadol, men jeg har aldri fått så dårlig effekt før, nesten så jeg tror de er feilprodusert (ny pakke).
Har knaska ca. 100stk de siste 2 måndene, and thats it.

Vanligvis blir jeg litt buzz og smertene forsvinner på 250mg, men nå med 500mg så er effekten som jeg skulle ha tatt 50mg...

Er det noen andre her som har erfaringer med at Tramadol plutselig har mistet effekten?
Sist endret av Skyfx; 5. august 2012 kl. 23:55.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Det var en stund jeg spiste alle slags piller jeg kunne finne hjemme, blandt annet Tramadol.
Ifølge mamma hadde jeg tatt 80 forskjellige piller på under 3 døgn.
Jeg fant ut at jeg likte tramadolen best, og begynte å knaske 4-5 om dagen.
Og etter ca 5 dager merka jeg nesten ikkeno lenger jeg heller, så tror du bør finne noe annet å "ruse" deg på..
Ble også ganske slapp og sliten, og etter et legebesøk så hadde jeg visst tatt skade av dem på den måten at jeg har blitt kronisk trøtt og slapp..
Min anbefaling er desverre å slutte å ta dem, bivirkningene av de er ikke verdt det.
Tramadol mister effekten fordi du bygger opp en toleranse på kodein.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Jeg tok 6stk/300mg i går sammen med 30ml Cosylan, og da fikk jeg en sinnsyk rus.
Så forventa det samme i dag, bare enda bedre rus nå som jeg skulle ta 10stk/500mg, men jeg merker nesten ikke noe som helst.

Virker som det er helt random for hver gang, skal prøve å få bytta over til Kodein 25mg av legen. Tror ikke kroppen min liker Tramadol lengre...

Sitat av Base Vis innlegg
Tramadol mister effekten fordi du bygger opp en toleranse på kodein.
Vis hele sitatet...
Tramadol er ikke kodein, det er hydrochlorid.
Sist endret av Skyfx; 6. august 2012 kl. 00:33.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg tok 6stk/300mg i går sammen med 30ml Cosylan, og da fikk jeg en sinnsyk rus.
Så forventa det samme i dag, bare enda bedre rus nå som jeg skulle ta 10stk/500mg, men jeg merker nesten ikke noe som helst.

Virker som det er helt random for hver gang, skal prøve å få bytta over til Kodein 25mg av legen. Tror ikke kroppen min liker Tramadol lengre...



Tramadol er ikke kodein, det er hydrochlorid.
Vis hele sitatet...

Jeg tror at grunnen til at du fikk en rus følelse i går, var fordi du bladet de to sammen.
Som du sikkert vet, så er det morfin i cosylan..
Og når du blander smertestillende og morfin, sier det seg selv at du blir litt sløv
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poy Vis innlegg
Jeg tror at grunnen til at du fikk en rus følelse i går, var fordi du bladet de to sammen.
Som du sikkert vet, så er det morfin i cosylan..
Og når du blander smertestillende og morfin, sier det seg selv at du blir litt sløv
Vis hele sitatet...
Kan godt være at det var Cosylanen som ga meg boosten, men har tatt 6-7 Tramadol før og blitt helt kake, men i dag var det null funk...
Dør ikke lever/nyre fort av dette her..? 80 tabletter på 3 døgn høres forferdelig mye ut.. Oo
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Dør ikke lever/nyre fort av dette her..? 80 tabletter på 3 døgn høres forferdelig mye ut.. Oo
Vis hele sitatet...
80 piller? Hvor du har det ifra?
Poy
Stay positive..lala
36 1
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Kan godt være at det var Cosylanen som ga meg boosten, men har tatt 6-7 Tramadol før og blitt helt kake, men i dag var det null funk...
Vis hele sitatet...
Hm.. Da har du vel (som nevt tidligere) utviklet en toleranse, siden du har puttet i deg en del over en kort periode :/ 2bad bro..

Så da blir det vel et legebesøk asap for å få byttet antar jeg? xD

Sitat av Lovegame Vis innlegg
Dør ikke lever/nyre fort av dette her..? 80 tabletter på 3 døgn høres forferdelig mye ut.. Oo
Vis hele sitatet...
80 tabletter er forferdelig mye.
Jeg ble jo sjekket opp hos legen den gangen også, men da hadde jeg ikke tatt noe skade, merkelig nok..
Men piller er jo absolutt ikke bra, tar knekken på alt som har med immunforsvar å gjøre, ja.
Det beste er å holde seg til litt mere naturlige rusmidler
Sist endret av Poy; 6. august 2012 kl. 01:06.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poy Vis innlegg
Hm.. Da har du vel (som nevt tidligere) utviklet en toleranse, siden du har puttet i deg en del over en kort periode :/ 2bad bro..

Så da blir det vel et legebesøk asap for å få byttet antar jeg? xD



80 tabletter er forferdelig mye.
Jeg ble jo sjekket opp hos legen den gangen også, men da hadde jeg ikke tatt noe skade, merkelig nok..
Men piller er jo absolutt ikke bra, tar knekken på alt som har med immunforsvar å gjøre, ja.
Det beste er å holde seg til litt mere naturlige rusmidler
Vis hele sitatet...
Har sendt reseptbestilling på 100stk 25mg Kodeinpiller. Har ikke hentet ut 100packen min med Tramadol enda, så håper vikarlegen er snill med meg.
Kodein er vel et "snillere" stoff enn Tramadol/hydroklorid så vidt jeg vet.
Sist endret av Skyfx; 6. august 2012 kl. 01:11.
Har ikke spist Tramadol på lenge. Vent heller på Kodein den er det nok mere ``Funk`` i, gikk tom for oxycontin i går kveld. men det blir mere (Sub) i morgen. håper du har noe annet liggende så det ikke blir kjipt med å få søvn i natt Skyfx.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Har sendt reseptbestilling på 100stk 25mg Kodeinpiller. Har ikke hentet ut 100packen min med Tramadol enda, så håper vikarlegen er snill med meg.
Kodein er vel et "snillere" stoff enn Tramadol/hydroklorid så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også at kodein er litt svakere, eller hva man skal si.
Selv har jeg aldri prøvd det, men har hørt saker og ting fra andre.
Vet at noen venner av meg har fått rus av det også, men ikke til hvilken grad
Sist endret av Poy; 6. august 2012 kl. 01:23.
500mg? øker du ikke sjangsen for kramper betraktlig med så mye Tramadol? Husker legen min sa det til meg at Tramadol senker krampeterskelen.

Jeg må opp i store doser tramadol kontra kodein for at de skal hjelpe mot smerter, eller gi rus for densaks skyld. Har ett intrykk av at mange andre også har det sånn. Men veit ikke hva som er sterkest av det og kodein. Jeg ville trodd kodein da men,,,,
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Sitat av Base Vis innlegg
Tramadol mister effekten fordi du bygger opp en toleranse på kodein.
Vis hele sitatet...
Tramadol er ikke kodein, det er hydrochlorid.
Vis hele sitatet...
I Tramadol er virkestoffet rett og slett tramadol. Kodein er det ikke, og hydroklorid er bare den formen tramadolen er i i legemiddelet.

Sitat av Poy Vis innlegg
Som du sikkert vet, så er det morfin i cosylan..
Vis hele sitatet...
Det er etylmorfin i Cosylan, ikke morfin. Det omdannes riktignok til morfin i kroppen, men det gjør også mange andre stoffer og det betyr ikke at det er morfin, det er et annet stoff.

Sitat av Lovegame Vis innlegg
Dør ikke lever/nyre fort av dette her..? 80 tabletter på 3 døgn høres forferdelig mye ut.. Oo
Vis hele sitatet...
Det kommer da helt an på hvilke tabletter det er snakk om, og hvorvidt, og i hvilken stor grad, de er belastende på nyrer og lever. Tramadol er ikke spesielt giftig, og jeg ville heller bekymret meg for overdosefaren knyttet til høyt opioidinntak, i tillegg til at tramadol har en del kjipe bivirkninger som kramper ved høye doser.

Sitat av Poy Vis innlegg
Men piller er jo absolutt ikke bra, tar knekken på alt som har med immunforsvar å gjøre, ja.
Det beste er å holde seg til litt mere naturlige rusmidler
Vis hele sitatet...
Som til ham ovenfor: det kommer jo an på hvilke slags piller det er snakk om. Hvorfor tar legemidler nødvendigvis knekken på immunforsvaret? Gjør alle det?

Sitat av Rammlied Vis innlegg
500mg? øker du ikke sjangsen for kramper betraktlig med så mye Tramadol? Husker legen min sa det til meg at Tramadol senker krampeterskelen.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Felleskatalogen oppgir at: Doser over 1,5 g gir økt risiko for kramper (finnes enkeltstående kasus med kramper ved lavere doser).


Sitat av Handy andy Vis innlegg
Vil si kodein/morfin er mye bedre både på smerter og rus enn tramadol/opiod er.
Vis hele sitatet...
Folk responderer ulikt på de ulike legemidlene. Det avhenger også av hva slags smerter det er snakk om, årsaken til dem. Mange synes også at tramadol er bedre i russammenheng, men det er jo bare subjektive meninger.
Sist endret av exocytose; 6. august 2012 kl. 03:24.
Vil si kodein/morfin er mye bedre både på smerter og rus enn tramadol/opiod er.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Fikk litt mer effekt av de Tramadolene alikevel, men det tok hele 3 timer etter inntak. Spiste en kebabtallerken før inntak, så kan være at kebaben var treg i køa nedi magen.
Men alikevell så var det svak rus på 500mg.
Skal prøve en hel pakke i morgen på 20stk/1g.

Om jeg skal få kramper så har jeg haugevis av Rivotril, Xanax, Valium og Sobril, null stress!
Sist endret av Skyfx; 6. august 2012 kl. 04:12.
Husker bare en kompis fikk i seg rundt 10-12 piller (deppa og drita), 500mg, alt mulig han hadde funnet tak i (paracet, ibux, penicillin o.l) og dette skulle vist være nok til å drepe et menneske. Stemmer dette?

/Sorry for offtopic, var bare interessant.
paracet, ibux, penicillin, er ikke noe farlig i seg selv, ikke i høye doser heller. Men alkohol blandet med piller er fy fy, samme hva slags piller man hiver i seg.
Sitat av Handy andy Vis innlegg
paracet, ibux, penicillin, er ikke noe farlig i seg selv, ikke i høye doser heller. Men alkohol blandet med piller er fy fy, samme hva slags piller man hiver i seg.
Vis hele sitatet...
Paracet og Ibux (vet ikke med Penicillin) inneholder paracetamol, som er ganske skadelig for leveren i høye doser. Mener å huske at LD50 er 4,5g paracetamol.
Det er ikke farlig å drikke alkohol når man samtidig står på en penicillinkur, er ganske sikker på at det skal være helt ufarlig.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Paracet og Ibux (vet ikke med Penicillin) inneholder paracetamol, som er ganske skadelig for leveren i høye doser. Mener å huske at LD50 er 4,5g paracetamol.
Vis hele sitatet...
Ibux inneholder Ibuprofen, ikke paracetamol.
Sist endret av Yeah Baby; 6. august 2012 kl. 19:22.