Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1170
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er styreleder i et stort sameie. Jeg har oppdaget at sameiet har en for mye postkasse. Denne er ubrukt og umarkert, men jeg har nøkkelen.

Hvor safe vil det det være og sette opp et skilt "Per Hansen" og forsøke og bestille masse greier fra darkweb dit?
vel, som styreleder er det vel deg politiet vil rette spørsmålet "hvem disponerer denne postkassen?" til, kan du på troverdigt vis si at det vet du ingenting om så er du jo home free, men jeg hadde ikke tatt sjangsen. Tror en etterforsker med mer en 2,5 hjerneceller hadde regnet seg frem til hvordan det lå ann.
Har vel vært en del medieoppslag om at politiet prioriterer saker med falske adresser så tenker risikoen er stor for å bli tatt til slutt.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hmm... ok, takk for svar.
Så lenge du ikke etterlater fingeravtrykk blir det bare synsing fra politiets side. Såklart kan de ha mistanker, men ingen bevis for at det er deg.
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Så lenge du ikke etterlater fingeravtrykk blir det bare synsing fra politiets side. Såklart kan de ha mistanker, men ingen bevis for at det er deg.
Vis hele sitatet...
Risken kommer litt an på hvor man bor også. I Oslo skal det nok litt mengder til før de gjør noe særlig utav det, men det samme gjelder også om man bare bestiller til eget navn. I småbyer kan det kanskje tenkes at de har mindre på tapetet og derfor kan ta seg tid til å følge litt med, og tar de deg med hånda i kassen har du ikke mye du skulle ha sagt.