Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2118
Hei

En venn av meg tok extacy for første gang 1.mars. en grønn, åttekantet pille, med PP på. Hun tok først en halv, og på nedturen tok hun en kvart til. Så prøvde hun seg på extacy igjen på lørdag, denne gangen kun en halv. Hun har et utmattelsessyndrom som heter ME, og er nå bekymret for at extacyen skal fucke henne opp grunnet det. Og hun er worried for å dø. Vet noen av dere om noen farer ved å ta extacy når man har ME eller fibromyalgi?

På forhånd, takk for alle svar
Eneste forskjell er at man blir kanskje mer sliten etterpå, ikke noe mer farlig en for friske. Litt kort tid mellom sist gang hun tok det, så hun kan kjenne på ekstra utmattelse eller lengre tid for å hente seg inn
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kronisk utmattelse og har tatt extacy et par ganger, samt andre rusmidler. Jeg tørr påstå hennes ME ikke utgjør noen forskjell på sjangsen for å dø som resultat av inntak.
Trådstarter
3 0
Hun leste et sted at man ikke bør blande extacy og tramadol. Og hun får tramadol fra legen. Hun sier hun føler seg skikkelig uggen. Hun har stikking på sidene av magen, feberfølelse, kvalme og trykk i brystet. Hun er også litt hypokondrier, så det kan være placebo. Men hun er redd for organsvikt
Kontakt lege for en undersøkelse/sjekk for å være på den sikre siden.

Sitat av Noddy Vis innlegg
Hun leste et sted at man ikke bør blande extacy og tramadol. Og hun får tramadol fra legen.
Vis hele sitatet...
Jeg har ei venninne som har fibromyalgi og hun har alltid Paralgin forte og Tramadol som hun får fra lege, sikkert på grunn av fibromyalgien da? (jeg har null kunnskap om diagnosen og behandling). Uansett så har vi spist knips og molly sammen flere ganger, er ikke sikkert hun går på PF og Tram da siden jeg alltids får kjøpt meg et brett eller to av hun får å lage meg sizzurp/purple drank.
Ecstacy bør alltid testes på kit før inntak, da de kan inneholde hva som helst.

Tramadol er forøvrig farlig i kombinasjon med det aller meste.
Du kan se denne tabellen.
Litt off-topic: Anbefaler å sjekke jod og b12-nivåer, da slikt kan gi symptomer likt det ved kronisk utmattelsesyndrom.
Årsaken til at Tramadol og MDMA ikke skal kombineres er risikoen for serotoninsyndrom. Det matcher ikke akkurat symptomene hun beskriver. Testet dere pillene? To rull på to uker er for øvrig alt for ofte.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dumt av henne å drive å misbruke det hvis hun er så redd for helsen sin. Dersom hun virkelig mistenker organdød, hvorfor ligger hun bare å klager, mon tro? Hun har det nok veldig vondt og jeg mener ikke noe ille, angsten blir dessuten værre når du har lave serotoninnivåer; noe du har etter MDMA. Jeg mener at hun antakeligvis er helt frisk, og at hun bør ta lærdom av det. For sikkerhets skyld, hvis hun bekymrer seg veldig så får hun dra til legen.
Trådstarter
3 0
Pillene ble ikke testet. Og hun har lært kraftig nå. Legevakten mente at hun ikke hadde seratoninsyndrom, men hun har symptomene på det samt feber. Hun ligger og slapper av nå, og sier hun aldri skal ta extacy igjen. Hun får ikke sove, og føler ubehag hele tiden i hode og kropp
▼ ... over et år senere ... ▼
Har spsit noen av dem phillip Plein heter dem knipsa 8 kantet.. den er litt heavy for nybegynnerer, er helt vanlig å ikkje få sovet etter inntak dagen derpå desverre.. Mat hjelper mye på, å ta ein dusj so slappe av..
Er det harmløst, fortell henne at det går bra, så vil hun få det mye bedre. Mye av mdma nedturene er innbilning mistenker jeg.

Holdningen en har til ting tror jeg at kan ha mye å si. Virkeligheten vår prosesseres i hjernen. Det høres jo kokos ut men ved å utnytte dette så kan en faktisk trene mentalt for å gjøre verden bedre. (Subjektivt).

Jeg vet ikke om det kan være relevant i dette tilfellet men studier på sykehus har vist at de som har positive forventninger ovenfor noe som i utgangspunktet har nøyaktig lik prognose vil føre til at de positive faktisk får en høyere sannsynlighet for å bli friske igjen.

Jeg hadde alltid fryktelige nedturer på Mdma, men en gang jeg skulle ta MDMA med broren min så fortalte jeg dette. Han sa «stol på meg, jeg lover at du ikke skal få noen nedtur». Med fokuset en kun ellers har før man sør sitt frø tviholdt jeg (og stolte på) disse ordene. Og fra det øyeblikket og videre hadde jeg aldri nedturer på mdma igjen.
Sist endret av Relevant; 14. mars 2020 kl. 13:49.