Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3482
Hei

Jeg har et enkelt spørsmål ang. heroin abstinenser. Hvis man trapper ned på røykingen av heroin. Tror dere det vil døyve en del av abstinensene ved å kjøre hardt på med benzoer en ukes tid, slik at man stort sett sover seg gjennom de første ogo værste dagene. Bare en teori jeg har tenkt litt på i det siste...

Hva tror dere?

Jeg setter stor pris på saklige og informative svar.

Mvh

CP
Det vil nok hjelpe, men tar du for mye kan du miste dømmekraften såppass at du sprekker igjen. Hvis jeg var deg ville jeg heller kjørt helt clean først, for å så eventuelt ta litt benzo om du rett og slett ikke klarer mer. Litt av poenget er at det skal være jævlig å slutte, fordi da er det mindre sansynlig at du begynner på'n igjen etterpå.
Hei

Vil ikke anbefale å bruke benzo mot heroin abstinenser. Herion er helt jævlig å gå av, MEN du er syk i maks en til to uker. Hvis du da velger å ta benzo, er det en fare for at du blir hekta på det istede, og så er det igang igjen.. Hvis det viser seg at du ikke får til å slutte med det, vil jeg anbefale deg å søke rehabilitering. Noe som viste seg å være det absolutt beste valget for meg

Har også hørt at mange synes det er verre å gå av benzo enn heroin.. (snakker da om godt innspiste benzo brukere).

Håper dette var til noe nytte
Ja, de fleste vil få lindring av abstinenser med benzo. Andre medikamenter som hjelper, og som brukes mye i avrusningsklinikker, er catapressan, atarax, vallergan og truxal. Et alternativ er en gradvis og kontrollert nedtrapping, f.eks med dolcontin. Lykke til!!
Henger meg på bloodshot. Om du har noen til å passe på deg så ja, da blir det mye bedre (tiden går i det minste fortere). Men om du er alene om det skal jeg love deg at du sprekker deg med en gang du blir litt benzo-susen.
Er helt enig med de andre, legg benzo planene på hylla. Jeg husker jeg leste en post av deg tidligere, 1 år tilbake sånn sirkus. Da kjørte du cold turky og klarte det fint, mener også at du holdt deg i 5 mnd etter det? Synd at du er på den igjen, men prøv å lær av dine tidligere erfaringer.

Har du klart det før, klarer du det igjen! Lykke til
Ja, det vil hjelpe. Enkelt og greit.
Men ikke overdriv det, du vil ikke sitte igjen med en benzo-avhengighet etterpå noe jeg vil si er mye, mye værre.
Sist endret av Lysskyen; 1. september 2013 kl. 04:14.
god dag godt folk
Det har tatt meg flere år og komme til det skrittet og skrive her nå. Jeg har lest på disse forum sider lenge nå og velger da og ta det skrittet ut og skrive her nå.
jeg ber vel egentlig om seriøst råd om jeg skal ta sjansen og begynne og røyke Heroin.
Først vil jeg anbefale alle som har brukt knips og pepper og ta seg en tur på flein, jeg gjorde det etter mange års bruk av begge deler. Soppen ga meg så mye at jeg ikke har rørt noen av delene etter det. Tok 50 sopp og ventet 1 år før jeg tok en ny runde, det er 3 år siden nå, det beste som hadde hendt meg innen rus. Og kun tatt 2 turer.
MEEEEN. minus.....har røyket hasj i 23 år nå, hver dag i de siste 12 åra, unntatt det siste året da jeg har røyket annenhver måned av jobb grunner. Jobber 4 uker og har fri 4 uker. Har ingen problem med det når jeg da har røyket 4 uker i strekk og kutter på dagen i 4 uker, ingen abs. eller noe som helst MEEEEN....her kommer skjebnens ironi....Jeg er mest redd for og teste positivt på prøve da dette vil bidra til fyken. Og ønsker også og ha noe sterkere for og slippe og røyke mornings og deretter hele dagen når jeg har fri, for i mitt lille hodet så trur jeg på at hvis jeg hadde noe som var sterkt nok, så ville jeg holde meg til bare kvelden. Jeg har kone og barn, kona syns det er greit at jeg røyker,hun gjør det ikke. Har prøvd morfin 2 ganger løpet av 10 år og ble helt forelska, og bestemte meg der og da at jeg skulle prøve H. noe det aldri har blitt til.Her kommer det rare. Jeg bruker av og til 2-3 ganger i året og spise 10 mg bl valium, ca 30 stk på under en uke, når det er tomt er det tomt, ordner ikke mere og tener ikke mere på det, bruker da 4-5 behagelige dager på og komme meg. For 2 år siden bestemte jeg meg for og prøve sub. Herregud kor frisk jeg følte meg....jeg tok det hver dag, snortet småe striper i 4 mnd. han jeg kjøpte det hos sa jeg kom til og få store problemer, ok tenkte jeg, vi tar det som en mann og kutter og ser hva som skjer, absulutt ikke en eneste abs. eller en tanke ga jeg det i ettertid fram til nå.
Jeg vet ikke om jeg er på utkikk etter og få ett klart nei eller ikke, men jeg har tatt det steget og spørre seriøse brukere.
Jeg vet det at jeg kommer aldri og slutte og ruse meg, trives veldig godt nykter som og være ruset, jeg ruser meg nesten alltid alene. Håper dere tar dere tid til og komme med ett fornuftig innslag.
Mvh gla i livet
Jeg ville aldri gjort det hvis jeg var deg. Virker som om du har lyst til og bruke det litt for ofte. Som kos på kveldene. Det er en farlig vei å gå. Du kommer til og bli fysisk avhengig så fort at du aner ikke.

Jeg pleier ikke og skremme folk fra å prøve heroin en gang eller to. Har prøvd heroin 2-3 ganger selv og det ble med det. Men til de som er totalt rus avhengige eller har lette psykiske problemer prøver jeg og advare så godt jeg kan.

Det at du kunne bruke sub så lenge uten og få abstinenser er jo imponerende. Men du tok vel ikke nok omgangen.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg ville aldri gjort det hvis jeg var deg. Virker som om du har lyst til og bruke det litt for ofte. Som kos på kveldene. Det er en farlig vei å gå. Du kommer til og bli fysisk avhengig så fort at du aner ikke.

Jeg pleier ikke og skremme folk fra å prøve heroin en gang eller to. Har prøvd heroin 2-3 ganger selv og det ble med det. Men til de som er totalt rus avhengige eller har lette psykiske problemer prøver jeg og advare så godt jeg kan.

Det at du kunne bruke sub så lenge uten og få abstinenser er jo imponerende. Men du tok vel ikke nok omgangen.
Vis hele sitatet...
første gangen så fikk jeg en hel på 8 mg, delte den opp i 4 deler, snortet la meg på senga med laptop og satt på en film og tenkte nå ska jg kose meg ingenting skjedde på 20 min. jeg som mange andre tenkte , faen hva er det her for noe, og dette fikk jeg beskjed om og vøre forsiktig med....hmmm. Citrus smaken hadde gitt seg og jeg gikk på badet, tok en kvarting til, gikk på soverommet, og hadde ikke rukket og komme meg under dyna før jeg hørte ett helvetes smell, og det var som om noen hadde dratt til meg i bakhodet med ei steikepanne, ikke i smerte men, ja dere skjønner. Det kom ett ord utav min munn ÅSPAMHERREGUD......aldri har jeg følt noe slikt. ikke klarte jeg og gå, ikke gikk det an og sove, ikke klarte jeg og gjøre noe annet enn og krype på dass for pisse, med verdens største smil rundt munnen tok kotakt med min venn og fikk da kjøpe 3 stk 2 ganger i uka. 2 første uken holdte det akkurat. Så sa han at jeg måtte vente 2 uker før jeg fikk mere pga reseptorene hva fyllt opp, og at han ville ikke ha meg avhengig. Ventet 2 uker uten og tenke på det. Begynte igjenn på samme måte men nå i 4 uker. de 2 siste med henholdshvis 2 om dagen i 3 dager så 4 dager uten. Men han hadde en kompis som jeg fikk fra også, så nå ble det alt fra 1 til 2 om dagen i 2mnd før jeg hviste ordet av det. Jeg var ferdig på skolen og flyttet, følte aldri noe trang til mere etter det eller abs. Jeg røyket ganja hver dag mens og etterpå.( ble utrolig mye billigere med ganja siden det skulle bare par trekk til) Min samboer mistenkte aldri noe.
Har nå tenkt litt det siste døgnet og trur jeg tar deres " ikke gjør det " på alvor. Men jeg vil prøve det par ganger i den rette settingen så jeg vet hva det er
Benzodiazepiner er bra. Det folk nevner ovenfor, er overdrevent bruk. Kan ikke forsetille meg at noen valium eller sobril om dagen vil få vedkommende til å begynne med heroin igjen.

Lyrica funker enda bedre mot opiatabstinenser, men det blir du forere på vendt enn vanlig benzodiazpin.er
Random 79409

Jeg hadde aldri gjort det om jeg var deg! Har prøvd heroin 1 gang før og jeg ble forelsket i det, det var dette som gjorde at jeg sluttet med amfetamin, sprøyter og hasj. Man strekker strikken lenger og lenger. De heroinavhengige som sitter på gata i Oslo å tigger tenkte også de og skulle prøve EN gang. Hva gjør at DU er mye sterkere enn dem? De sa det samme som deg dem og!
Ps! Lag din egen tråd! VELKOMMEN!

ColdPac!
Det vil hjelpe noe.
"Sove" seg gjennom tror jeg blir vanskelig da ubehaget vil kjennes såpass. Det vil helt klart hjelpe for kvalmen, noian og angsten, men noen vidunderkur er det ikke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor mange uker/mnd sammenhengde i strekk skal man ha røyket heroin, for at det er farlig å gå cold turkey? Da tenker jeg på iforhold til hjerteinfarkt osv..
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Hvor mange uker/mnd sammenhengde i strekk skal man ha røyket heroin, for at det er farlig å gå cold turkey? Da tenker jeg på iforhold til hjerteinfarkt osv..
Vis hele sitatet...
For en frisk person så er det som regel ikke livsfarlig å bråslutte med heroin..Du kan bli jævla fysisk dårlig,men hjerteinfarkt er ihvertfall ikke noe vanlig.
Det er benzoer å alkohol som kan være livsfarlig å bråslutte med.