Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2071
Ser at jeg kan binde strømprisen i dag til en pris som er 2 øre over snittet de 3 siste år. Slik jeg ser det handler det om man tørre å gamble på at spotprisen kommer til å ligge lavere enn hva fastpris leverandøren tilbyr. Men hvordan gjør man seg opp en mening om hvordan strømprisen kommer til å utvikle seg det kommende året, eller 3 neste?
Det er jo litt som bensinprisene.
Når oljeprisen stiger blir bensinen dyrere.
Når oljeprisen synker blir bensinen dyrere.
Klin umulig å svare på.
Veldig interessant dette. Hvor er det mulig å få bra fastpris for tida?
Jeg har hatt fastpris avtaler det siste året og har kommet bra ut av det. Men som andre sier så er det ren gambling. Det som kan være kjekt er vist man har lite penger og kan binne seg til en gitt pris. Er at man klarer og ha noen Lunde kontroll på hva regningen vil bli.
Jeg har brukt Fjordkraft og matchet priser mot andre avtaler. De siste månedene har jeg betalt mye mindre enn de med spotpris, for eks.

Men fra i år har Fjordkraft fjernet prismatch, så nå må jeg finne på noe annet.