Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3916
Jeg trenger en slags mobilsignal forsterker, håper noen her har tips om mer passende produkt enn de jeg har funnet så langt.

Her er scenarioet; https://imgur.com/a/9fWcK3e

Så jeg trenger en 12v eller mindre repeater, typ noe slikt; https://gsmrepeaternorge.com/product.../ved-bruk/bat/

Men jeg har ingen bruk for at senderen har en radius på 600m2, alt jeg trenger er å vite at den sender signal igjennom en kabel på 10m, 15m, 20m? etc etc.

-Kassen med telefonen er en tett tett unit med antenne og telefon inni, trenger ikke mer enn en bitteliten sender.

-Ja, jeg er en profesjonell MS paint kunstner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor har du bruk for mobilsignal? Vil ikkje wifi funke vel så bra, og i tillegg vere lovleg?
Trådstarter
5 1
Vel, da ville jeg trengt å ha en laptop etc på "flåten". Ute i fjorden etc.. Så skulle helst ha unngått det. Er det ikke lov å gjøre som jeg tenker? Det er jo lov å ha på hytta og den slags?
Sist endret av Rubne; 9. januar 2022 kl. 17:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rubne Vis innlegg
Vel, da ville jeg trengt å ha en laptop etc på "flåten". Ute i fjorden etc.. Så skulle helst ha unngått det. Er det ikke lov å gjøre som jeg tenker? Det er jo lov å ha på hytta og den slags?
Vis hele sitatet...
Kvifor må du ha laptop?

4G-modem med ethernet i båten og WiFi-AP i boksen, evt. usb-NIC som er støtta av dingsen du bruker.

Og nei, det er ikkje lov. Det er lisensbelagt frekvensområde, og du har ikkje lisens. Akkurat det hadde ikkje bekymra meg veldig mtp. at du skal ha det under vatn, men det er heller at det er dyr og dårleg løysing samanlikna med å bruker ethernet/wifi.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvorfor ønsker du å bruke en mobiltelefon under vann? Hvis det er kamera du er ute etter bør du etter løsninger som kan bruke en kabelforbindelse direkte så du slipper å tenke på å formidle readiosignalet under vann.
Trådstarter
5 1
En telefon tar liten plass, og man får mye mobilkamera for ett par tusinger. Kunne ha gjort det samme med ett dslr kamera men størrelse og kostnad i å erstatte det (Når det det en gang måtte ta inn vann) gjør at jeg vil prøve meg på mobiltelefoner først.

Det er for streaming, til twitch

Så nå blir det som @vidarlo foreslo. Modem på land med ethernet kabel til dykkertanken jeg skal bygge
Sist endret av Rubne; 9. januar 2022 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
IP kameraer får du i alle prisklasser, for eksempel på eBay: https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mera&_osacat=0
Med PoE kan du overføre strøm og data i samme ethernetkabel.
Trådstarter
5 1
Der igjen, da må jeg operere enda en dings til å ta imot video fra kameraet og jeg må ha ett 4g modem allerede på batteri, med poe.
Det er en "one man operation" dette her
En mobiltelefon støtter jo Wi-Fi, så forstår fortsatt ikke hvorfor du absolutt må ha 4G og ikke kan bruke samme oppsett med Wi-Fi?

I stede for en 4G-repeater kunne du vurdert en form for mobilt bredbånd med Wi-Fi?