Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2336
Jeg "jobber" med chat og får lønn på bitsafekontoen min. Lønnen kommer fra utlandet. "ser" skatteetaten dette? Får "de" på en eller annen måte informasjon når jeg overfører penger til den norske kontoen min (bitsafe har alle data om meg)?
Noen råd om hvordan dette fungerer og om det er enkelt å unngå å skatte? jeg er 100 % sykemeldt men trenger mer penger for å betale ned gjeld.

Om jeg tar ut cash eller betaler i butikken med kortet, er det mer safe?
Det er snakke om småpenger-ish. Mellom 4000 og 6000 i måneden.

Jeg er redd for å miste sykepengene mine selvfølgelig, eller at det skjer noe annet skummelt med meg
Spurte om det samme tidligere.
Fant svaret et annet sted.
Sitat av FniksFnoks Vis innlegg
Du er rimmelig bak mål om du faktisk tror det. For det første skjer en automatisk melding vær eneste gang du trekker et utenlandsk kort i norge. Dersom et utenlandsk kort brukes for mer en 20.000 på et år går en automatisk alarm i PIP (Prosjekt internasjonal pengeoverførsel som jobber med skatteataten) . Hvor mer du bruker jo mer havner du opp på lista, og bruker du nok så søker PIP / Skatteataten opp kort bin ( bank identifier number ). Dette er de første 6 tallene i kort nummeret og er identifisert med bank. Deretter kontakter dem banken og gir kort nummer og krever utlevering av personalia og fulle transaksjons info innen skatteavtalen landene har i mellom seg( bitsafe er i nederland og går under skattutvekslingsavtalen).

Skatteataten, PIP osv.. Kan med et trykk søke opp et kort nummer og se _ALLE_ transaksjonen det kortet har gjort i norge ved oppkobling mot NETS som dem har. Videre er det kort vei til brukerstedet hvor du har brukt kortet og få utlevert kamera eller andre spor som kan linkes til deg. Ikke nok med det, men risikerer også at bitsafe selv sender informasjonen din automatisk til skatteataten.

Skatteataten etterforsker og anmelder flere tusen mennesker ver eneste år som bruker neteller,skrill,bitsafe,bitpay og andre forhåndsbetalte kort. Men du kan banne på at dem venter et par år til beløpet er såpass høyt at dem kan bure deg inne for grov skatteundragelse. Det første tegne at du er under etterforskning er at du får selvangivelse i den siste buljen.

Foreldelse fristen på milde tilfeller er 5 år, hvor 10 år på dem groveste. Så dem har god tid.

Du har helt rett. Men ikke alltid brukeren får beskjed om det.

Da tar du ut i bitcoin, selger bitcoin for cash ,og bruker cash. Ellers risikerer du og bli anmeldt og måtte betale tilbake. Du blir ikke tatt ut til kontroll på begrunn av _beløpet_ i seg selv som regel, dem tar deg ut til kontroll automatisk på bakgrunn om du har hatt kontakt med forskjellige brukersteder og bank kontoer. Selger du feks en sykkel på finn til en person som er mistenkt for grov skatteunndragelse blir du automatisk flagga også når du mottar penger fra han. Noe så lite kan starte en etterforskning som gjør at tradingen din går med massiv gjeld og anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Sitert svar fant jeg her.
Men:
De du jobber for sender ikke opplysninger til skattevesenet, det er ditt eget ansvar å informere og dokumentere inntekten overfor skatteetaten. De sa det til meg.
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar :-) vet du om det kun er overførsel fra bitsafekontoen de kan finne ut av, eller går de skrittet videre og finner ut hvor pengene på bitsafekontoen kommer fra?
Du kan jo fks skaffe deg konto på binance eller crypto.com, så bestiller du visa kort gratis og bruker det som vanlig i butikk eller minibank...
Det er 2 steder jeg har hatt problem med kortet, bensinpumpe betaling (betal inne på stasjon funker) og uttak av penger i butikk
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Du kan jo fks skaffe deg konto på binance eller crypto.com, så bestiller du visa kort gratis og bruker det som vanlig i butikk eller minibank...
Det er 2 steder jeg har hatt problem med kortet, bensinpumpe betaling (betal inne på stasjon funker) og uttak av penger i butikk
Vis hele sitatet...
Men da får jo skattetaten/myndigheter varsel med en gang du bruker kortet fra binance eller crypto.com i norge? Tror du må sette deg litt inn hvordan ting faktisk fungerer. Skal du gjøre denne metoden så må du verifisere kontoen hos binance eller crypto med falske id papirer og motta kortet på en drop adresse.

Til OP:

Du skal være mer bekymret over alle disse eldre menneskene du lurer på chatjobb.com , siden er også under etterforskning av politiet. Ikke glem at alle meldingene du skriver der inne og svarer på blir loggført og kan bli brukt mot deg senere.

Sitat av yennifer Vis innlegg
Tusen takk for svar :-) vet du om det kun er overførsel fra bitsafekontoen de kan finne ut av, eller går de skrittet videre og finner ut hvor pengene på bitsafekontoen kommer fra?
Vis hele sitatet...
Dem finner ut hvor pengene kommer ifra til bitsafe, da bitsafe kontoen er en bank konto i ditt navn. Så dersom myndighetene i norge søker deg opp vil dem se du har motatt euro til den kontoen og da er veien kort videre.

Du mister ikke støtten din fra nav , men du kan få minus på den perioden du har hatt overskudd og måtte betale tilbake. Det er svært sjelden dette skjer og mest sannsynlig så vil du kun få skatte smell dersom du blir oppdaget. Dersom summen er betydelig så kan du risikere politi anmeldelse osv.
Sist endret av Moneyking; 27. desember 2021 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Moneyking Vis innlegg
Men da får jo skattetaten/myndigheter varsel med en gang du bruker kortet fra binance eller crypto.com i norge? Tror du må sette deg litt inn hvordan ting faktisk fungerer. Skal du gjøre denne metoden så må du verifisere kontoen hos binance eller crypto med falske id papirer og motta kortet på en drop adresse.
Vis hele sitatet...

Har du noen kilder på dine påstander?
Har dratt krypto kort for greit over 100k per år uten å skatte for det og heller ingen etat har tatt kontakt med meg eller kompiser som har gjort akkurat det samme..
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Har du noen kilder på dine påstander?
Har dratt krypto kort for greit over 100k per år uten å skatte for det og heller ingen etat har tatt kontakt med meg eller kompiser som har gjort akkurat det samme..
Vis hele sitatet...
Ja flere. Jeg hadde bedt om partinnsyn hos skatteetaten om jeg var deg, da du garantert har pågående sak mot deg om du har oversteget 100.000. Men dem ligger som regel i skjul i starten til du overstiger et viss beløp da foreldelse fristen for milde tilfeller er 5 år og grove er 10år. Søk opp PIP ( Prosjekt internasjonale pengetransaksjoner ) du , det finnes en helt egen avdeling som jobber mot folk som deg med utenlanske bank kort i norge og unndrar skatt. Du må virkelig være naiv om du tror det er så lett og unndra skatt i norge. Du burde i hvert fall bytte kort nummer minst 3 ganger i året og gjøre det litt vanskelig for dem og spore deg. Et kort nummer over lang tid vil _garantert_ kreve oppmerksomhet på 100k+.

Anbefaler også lese: https://img8.custompublish.com/getfi...w.miljokrim.no
Sist endret av Moneyking; 27. desember 2021 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Moneyking Vis innlegg
Vis hele sitatet...
I følge dette dokumentet så er det svært få saker hvor mistenkt hvitvasking av midler via utenlandske betalingskort i Norge blir etterforsket. De skriver at det av flere årsaker er utfordrende å etterforske, og at man stort sett konsentrerer seg om de sakene hvor noen har kjøpt ulovlige varer, slik som f.eks narkotika.

Norske myndigheter har ikke tilgang på annen data enn kortnummer, utsteder og hvor kortet er brukt, så de vet ikke om det er en nordmann eller utlending som bruker det. Skal de ha navn, så må de kontakte kortutsteder, og ikke alle disse gir ut denne informasjonen; det kommer bl.a på om kortutsteder er bundet av internasjonale avtaler. Selv da så "mister" utsteder ofte denne informasjonen..

Dette var riktignok et dokument fra 2017, så det kan jo tenkes at det har skjedd noen endringer, men det er nok fremdeles svært krevende å spore opp brukere av utenlandske betalingskort.