Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3546
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
planen er å kunne motta en betaling anonymt, uten å miste store % av summen.

det første som slo meg var crypto, men dette blir for vanskelig for en vanlig a4 person med null peiling.

gavekort? muligens, men hvis man bruker disse kodene selv så er det ikke anonymt lenger for meg. jeg kan selge dem, men da taper jeg 30% av verdien på kortet.

noen andre ideer? må være raskt, enkelt og veldig mulig å utføre for en vanlig person.
Hva er du skal ha betalt for? Er det fra personer du kjenner?
Hva mener du med å miste store prosent av summen? Skatt? Toll? Moms?
Er det innenlands eller fra utlandet pengene skal overføres?

Greit hvis du utdyper.
Sist endret av PVestlandia; 11. desember 2021 kl. 22:57.
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Hva er du skal ha betalt for? Er det fra personer du kjenner?
Hva mener du med å miste store prosent av summen? Skatt? Toll? Moms?
Er det innenlands eller fra utlandet pengene skal overføres?

Greit hvis du utdyper.
Vis hele sitatet...
er folk i byen min, men de skal ikke kunne vite hvem jeg er ettersom dette vil være ulovlig.

så skal jo få tak i pengene fra folk som bor nær meg uten at de vet det er meg.

og ja, miste store % av summen.
Høres nesten ut som om du prøver å bøffe noen..?
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Høres nesten ut som om du prøver å bøffe noen..?
Vis hele sitatet...
nei prøver å effektivisere salg av noe, har en genial plan. men betaling er det eneste problemet som står igjen.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det fins ingen anonyme mellombetalingstjenester som ikke tar en %, vanligvis rundt 20%
Det eneste jeg vet om som ikke tar det er krypto.
Gavekort som du sier vil man også miste mye av verdien for å kunne selge og selvom man legger ut til 40% lavere pris så er det fortsatt vanskelig å selge det.
Cash er alltid best og hvis du ikke er tøff nok til å møte noen face to face så er du kanskje ikke tøff nok til å selge ulovlige ting og være kriminell?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cash er alltid best og hvis du ikke er tøff nok til å møte noen face to face så er du kanskje ikke tøff nok til å selge ulovlige ting og være kriminell?
Vis hele sitatet...
Krypto er ikke vanskelig...
Hvis man foretrekker å møte flest mulig face 2 face for å vise hvor tøff man er som selger ulovlige ting i stede for å selge anonymt til naboen sin så er man kanskje ikke lur nok til å selge ulovlige ting og være kriminell heller.
Vanlige folk er dumme. Sats på folk som er smarte nok til å betale deg med krypto. Hjelper ikke med bra opsec om man har idiotiske kunder
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei prøver å effektivisere salg av noe, har en genial plan. men betaling er det eneste problemet som står igjen.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er en operasjon som faller utenfor loven, er det
kanskje ikke så smart å lufte planene dine i et åpent forum
der alle pluss bestemora til naboens hund kan lese det.

Kan tenkes planen ikke er så genial likevel når betaling tross
alt er nøkkelen til å gjennomføre ethvert salg.
Hva med

Penger legges på en avtalt plass.

Varene hentes en annen avtalt plass
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hva med

Penger legges på en avtalt plass.

Varene hentes en annen avtalt plass
Vis hele sitatet...
Skal varene eller pengene legges først da? Lett måte å bli svindlett, mange som ikke tørr/orker det.


Men med venner, er det en flott mulighet.
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av discorebel Vis innlegg
Vanlige folk er dumme. Sats på folk som er smarte nok til å betale deg med krypto. Hjelper ikke med bra opsec om man har idiotiske kunder
Vis hele sitatet...
Har vanskeligheter en med å tro at ola på 19 som er en hobby knark vet ossen man sender crypto.
Det er sant, en øvre grense på verdi kan avtales først.

En risiko vil alltid være tilstede
Å bruke f.eks coinbase til å overføre krypto er ikke spesielt vanskelig, og er sikkert noe en 19 år gammel knarker kunne fått til. Men spesielt anonymt er det ikke. Alle transaksjoner loggføres på blokkjeden for alltid, og alle kan gå inne å se på dette. Dette med at krypto er så anonymt er en myte
Sist endret av HappyMag; 12. desember 2021 kl. 12:05.
start med små beløp som legges på avtalt sted, og produktet et annet, etter som tillit bygges, så kan beløpet, og mengden øke?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vanskeligheter en med å tro at ola på 19 som er en hobby knark vet ossen man sender crypto.
Vis hele sitatet...
Først av alt vil jeg fraråde deg å selge ulovlige varer til en 19 åring du selv mener er komplett ubrukelig knarker... akkurat det trekket sier mere om deg enn om han.

Jeg kunne det før jeg var 18, uten noe ekstrahjelp, så jeg ser virkelig ikke problemet deres. At han er hobby knarker er jo bare enda et argument for å lære seg hvordan man betaler anonymt... Har lært flere her inne å brukte crypto, selv lærte jeg alt lett gjennom nettet uten privat guide, noe jeg vil påstå de fleste kan klare om man ikke ser på seg selv og de rundt som komplett udugelige knarkere slik du tydeligvis gjør. Crypto er jo designet for å brukes, og er ikke et topphemmelig NASA prosjekt som krever at du hacker databasen deres mot valutta. Det er laget med tanke på anonymitet og brukervennlighet.

Sitat av HappyMeg
Alle transaksjoner loggføres på blokkjeden for alltid, og alle kan gå inne å se på dette. Dette med at krypto er så anonymt er en myte
Vis hele sitatet...
Det spiller jo ingen rolle at alle transaksjoner lagres i blokkjeden når de blir anonymiserte og ikke kan spores tilbake til avsender eller mottaker. Sett deg nå inn i hva det vil si at noe lagres på blokkjeden før du sprer feilinformasjon da. En annen ting er at forskjellige crypto coins fungerer helt forskjellig, så du må nesten være litt mere spesifikk når du skal beskylde enkelte typer crypto coins for ikke å være anonyme. Du kan i hvert fall ikke bare si at all crypto coins fungerer på den måten du hevder, da viser du jo bare at du har null oversikt over hva du forsøker å advare andre mot. Tror du virkelig at de ville gjort denne blokkjede informasjonen tilgjengelig for alle om det lett kunne brukes for å identifisere folk som handler ulovlige varer? Dessuten finnes det da masse crypto som ikke benytter seg av denne livsfarlige blokkjede teknologien. Hadde det ikke vært anonymt så hadde folk blitt tatt på det, lært av sine feil og sluttet å benytte crypto teknologien som legger ut all informasjonen om hvem du er og hva du gjør offentlig.

Men hvis en heller vil tro at å bruke crypto er avansert forskning, at 19 åringer er dumme, eller at det ikke er anonymt fordi det lagres i blokkjede informasjon så be my guest. Den som taper på slike antagelser er ingen ringere enn dere selv, fra Notre Dame
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
[quote=knert1;3741101.

Jeg kunne det før jeg var 18, uten noe ekstrahjelp, så jeg ser virkelig ikke problemet deres. [/QUOTE]

Lagde en poll på jodel (en app fult av ungdommer og unge voksene)

50% sier at de ikke vet hvordan, og i mine øyne da vil jo de betty at 50% av de som ville vært interessert i produktet mitt ikke vet hvordan dem skal betale. Og dermed velge noen andre som tar kontant.

Kanskje i en by som oslo? Men jeg bor neppe i oslo. I en mindre by er 50% mindre kunder mye.
Det med krypto er egentlig ikke noe problem. Finn noen seriøse stonere som kjøper endel i gangen til egenbruk/venner å gi en bedre pris enn resten nær deg, mot større salg. Da klarer de fleste å fikse krypto hvis de vil, så kan de formidle din anonyme kontaktinfo. Få kunder å forholde deg til, men som heller kommer tilbake. Mange vil synes anonymitet er viktigere enn pris på varer.
Sist endret av sukkersyke; 12. desember 2021 kl. 15:12.
Anonym bruker
"Nyfiken Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet evt. Hvilken krypto som egner seg best? Mest tanke på fees og hastighet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet evt. Hvilken krypto som egner seg best? Mest tanke på fees og hastighet?
Vis hele sitatet...
Bare bruk bitcoins. 1% i fee har dere råd til hvis dere har råd til knark og 10 minutter - 1 time frem i tid klarer dere å planlegge.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vanskeligheter en med å tro at ola på 19 som er en hobby knark vet ossen man sender crypto.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem å lære seg å sende krypto men bare noen gidder å handle varer på nett de ikke har lukta på og sett og som de ikke engang vet om er ekte eller kommer frem. Mange som scammer andre på nett og tar penga uten å sende noe varer eller sender dritt så det utelukker mange seriøse kjøpere som ikke gidder det der