Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4423
Substans: R-ketamin,
Hvem: Mann (snart) 34 år, uten sitter
Når: Oktober 2021
Hvor: Nord-Norge
Setting: Sokkelleilighet
Erfaring med hallusinogener: To turet LSD 125 mic, en på 250. Weed of cannabisolje ca fem ganger.

Hadde dagen før prøvd å sniffe ket uten å lykkes, fikk det rett og slett ikke til, selv om jeg muligens opplevde placebo. Nå var det tid for oralt inntak.

Hadde opprinnelig en pose med 1-gram R-ketamin, såkalllt shreds tror jeg det heter, hvorav en del var sølt bort på det mislykkede forsøket.
Klokken var vel 0445 (ingen jobb å gå til på denne morgen som kom). Tok en ubestemt, men relativt liten mengde i en kopp, tok noe varmt vann, (Erowid anbefalte 1 cm) fra kranen, ventet kanskje ett par min før appelsinjuice fikk fylle resten av glasset.

Onset skulle komme etter 10-15 min leste jeg. OG slik ble det. Men det var rart. var på badet og så meg i speilet, så nogenlunde normalt ut, men på en måte føltes det merkelig. Gikk ut i stua, så begynte det å kjennes. På PC-skjermen virket ting litt rart, sattte på ett sett soundcloud jeg fikk link til her, og satte meg ned i sofaen. Nå kjentes kroppen for alvor rar ut. Når man gikk opp føltes bevegelse tungt og rart, så man tok ikke sjansen på det. Ble nervøs fordi dette var ukjent terreng. Og mulighet for oppkast ble en litt ekkel tanke. Følte et øyeblikk jeg kunne velte når jeg sto oppreist. Magen for litt rar, men trodde etterhvert jeg skulle klare det greit. Hentet attpåtil gummigodteri.

Tilbake i sofaen, men det gikk etterhvert greit å bevege seg. Følte meg dissasosiert med kroppen. Soundcloud-settet ble litt tungt å høre på. Så hentet frem min "trippe-musikk"-liste i winamp. Har en slik JBL Charge høytaler. Hvordan skal man beskrive musikken ? Man føler den kommer i bølger eller lignende ? Hørte på litt forskjellig, America (70-talls rock) ble veldig digg, George Michael var pent. Spise mer godteri, var noe tungt å få ned, men det ble bedre underveis, og drakk pepsi max, på syre er brud piss til du kommer litt ned, men var bedre her.

Så med selv i speilet, deretter på bilder av div. kvinner med (etter min smak) ganske bra utseende. Ang. synseffekter på dette stoff, så så ting ikke særlig annerledes ut, men det føltes det. Ansikter man så på strålte til deg på en måte, man ser først så internaliserer man. Ganske rart. Kjenner dere igjen dette ?

Videre så skal det sies at man tenke en del. Og negative tenker var tilgjengelige. Dvs. de kunne hentes frem. Man det var ikke som med LSD med negative tenkelooper. Også var det dette med relativ fryktløshet. Bare i starten var man engstelig. På syre hadde jeg onanert en gang, ikke noe særlig, mens det var konge på cannabis. Nå var det ikke noe man hadde lyst til.

Satte på sånn buddha dreamer musikk på tuben. Tok høytaker på rommet og hadde det helt mørkt. Gikg krundt i sirkel. Ble et mantra at her var fred og ingen fare. La meg i senga og forsto ikke helt hva jeg gjorde. Men det var altså å bare puste. Hadde et øyeblikk fantasert om at det kom hvit røyk (eller noe) ut av munn da. Dette med pusteøvelser sier de er viktig for bevissthet, men har tenkt minimalt på det før. Ellers fikk jeg tilbake tenker fra en syretripp om at bare kjærlighet var ekte, dere var slikt babbel og fundering, alt materiellt er illusjon.

Rundt 7-tiden var jeg enda påvirket, det skulle jo bare vare 90 min sa de. Gikk ut en liten tur. I tskjorte faktisk, tåler kulde bedre enn mange. Men lufta var litt rar, som om den var innkapslet rundt meg, kjente littegrann kulde, det gikk opp for meg at det var vindstille.

Bestemte meg rundt 0730 for at turen var over. Satte på oppvaskmaskingen, og begnte å bare surfe, slik jeg ofte gjør. Var vel litt påvirket, men det gikk over gradvis.

Sluttbetraktnin: Ble positivt overrasket. Trenger ikke planlegge. Om man tar litt mer, skal det da skje merkelige ting ? Det gjorde det ikke her. Det vil å så fall være en mellomsterk tur ? For vil ikke prøve hullet, kanskje en gang senere.

Beklager feilstavelse i overskrift, mod kan endre om han/hun gidder.

Ser at jeg ikke tok korrekturlesing og det ble en del skriveleif.

Men hva ser dere på som ulempen med å utforske hodet sitt på ket kontra syre/flein ? Turen er nesten alltid snillere, men da er potensialet også mindre ?
Sist endret av [protus]; 9. oktober 2021 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg anser ketamin som langt mindre riskikabel og behagelig enn LSD/sopp uten at en mister noe på grunn av det, men det er en svært annerledes tripp.

Ketamin er kos, hver gang jeg tar ketamin gleder jeg meg. Hver gang jeg tar sopp/LSD har jeg angst, da hvis den bestemmer seg for å være ekkel så er den helvetes ekkel. Jeg liker også ketamin bodyloaden mye bedre enn sopp/LSD, den er behagelig som oftest. Sopp har jeg aldri opplevd som behagelig, tvert imot.

Hvis jeg har hatt en dårlig tripp på ketamin så er det fordi jeg også har vært i et negativt mindset da jeg inntok det.

Jeg tror det er noe med hvordan stoffet påvirker kroppen, på sopp så føles kroppen som ... jeg vet ikke hva, en byrde eller en synd. På ketamin derimot blir kroppen robotisk, jeg beveger meg som en robot, jeg er mye mer komfortabel med dette, å føle at kroppen er noe mekanisk/robotisk.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. oktober 2021 kl. 02:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Knuste du krystallene først?Ser jo ut som små glassbiter så bør knuses med skje eln.
Nei, hadde de bare i koppen. Var ikke mange akkurat. Men ga den turen jeg ønsket meg.

Om man takler kvalmeaspektet første gang, blir det neppe et problem senere ?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv har jeg forsøkt å sniffe ket (som første rusmiddel jeg sniffer), og synes det var litt vanskelig. Vet ikke hvor mye jeg sniffet, men ble noen linjer. Effektene jeg fikk kan umulig være det folk bruker ketamin for. Ble bare litt svimmel, tung, bedøvet...