Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1825
Hei fint folk

Har kjøpt denne fra elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/st...-stasjonar-pc#

Har ikke fått den ennå, men driver og oppgraderer den litt, har kjøpt ssd og tenkte jeg skulle kjøpe nytt PSU til den siden jeg har planer om å skifte skjermkort etterhvert. Noen som vet om hvilket som passer og hva jeg bør kjøpe? Tenker på om mål og slikt så det passer i kabinettet.
Takk på forhånd
Overskuddsmateriell
Her skal det godt gjøres å klare å kjøpe feil

Du skal ha en ATX strømforsyning.
Du skal også ha med 24-pins ATX plugg (noe så å si alle har).

Eneste som kan variere fra PSU til PSU er dybden.
Dette kommer opp som ett problem om man kjøper de aller største utgavene (1000W+) noe som blir overkill for din del.

Tipper på at du trenger 400 - 600W ett sted uten å vite hvilket skjermkort du skal ha.

Finnes mange fine kalulatorer på nettet der du kan beregne hvor stor du trenger
Eks denne: http://www.extreme.outervision.com/p...ulatorlite.jsp
Hjertelig takk...
Nå er ikke jeg noe hardware guru. Men jeg tror veien å gå er å kjøpe psu etter hvor mye grafikkortet trekker. Dvs etter at du vet hvilket kort du skal ha i. En anna ting er at det er et mini-tower. Om du skal oppgradere div, vet du om det er nok plass? Og hvorfor ikke bare kjøpe fra komplett e.l om du alikavel skal bygge på det, tror det blir billigere for deg alt i alt. Da kan du jo bare kjøpe med den psuen du trenger med en gang..
Dette var en dårlig ide. Den maskinen du har kjøpt gir lite for pengene. Denne maskinen koster 9000kr. Fjerner du skjermkort og SSD kommer den på 5389kr. Da har du en platform som er mye mere mottakelig for oppgraderinger i fremtiden.

Når du har råd, kjøper du et dedikert skjermkort (det integrerte skjermkortet i prosessoren er nesten like kraftig som det dedikerte skjermkortet i maskinen du har kjøpt). Dette kan f.eks. være GTX 970et som er i listen eller et GTX 960 hvis du vil ha noe litt billigere (kommer i slutten av Januar, tipper rundt 2000kr). Deretter kan du kjøpe en SSD (f.eks. den som er i listen, eller en som er litt større i kapasitet).

G3D scoren til HD4600 (i prosessoren som er i min liste) er 729. Skjermkortet i maskinen du har kjøpt scorer 816. Til sammenligning får GTX970 hele 8630 poeng.
Sist endret av Fekillix; 1. januar 2015 kl. 14:48.