Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2076
Hei

Mistet førerkortet 1.April 2010, har hatt mulighet til å ta det på nytt siden 1.April men ikke hatt anledning.

Det jeg ikke klarer å finne ut på verdens veven er når jeg må ta alt på nytt?

Minns man må ta alt på nytt om man har gått uten lappen i 3år?

Noen som har noe mer peil på dette?
Ring til biltilsynet. Du må isåfall søke om å få lov til å ta oppkjøringa.
Klikke skriv ut, send inn. Ingen vits i å ringe, det er ett nummer for hele landet, du blir bare sittende i kø..
Du må ta nytt ta alt på nytt når det har gått 2 år - ganske sikker på det.
Jeg fant heller ikke så mye konkret på det på nettet.
" Fastsettes tap av førerett for lengre tid enn 6 måneder for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av føreretten.", jf. FOR-2012-01-27-70 § 8-3

Sitat av dvs Vis innlegg
" Fastsettes tap av førerett for lengre tid enn 6 måneder for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av føreretten.", jf. FOR-2012-01-27-70 § 8-3
Vis hele sitatet...
For å presisere: Det følger av 2, ledd i bestemmelsen at

"Er tapsperioden fastsatt for kortere tid enn 1 år, bør det avlegges delvis (praktisk) prøve, dersom ikke særlige grunner tilsier full førerprøve."

Så hvis du mistet lappen i 1 år så må du ta alt på nytt.
Ser ut til å stemme det dvs

Her er linken ihvertfall:
http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-2...-1660-008.html
kan friste med at jeg akkurat fikk lappen, det kostet meg 25tusen lykketil!
Sitat av dvs Vis innlegg
"Er tapsperioden fastsatt for kortere tid enn 1 år, bør det avlegges delvis (praktisk) prøve, dersom ikke særlige grunner tilsier full førerprøve."
Vis hele sitatet...
Full førerprøve er teori og oppkjøring?

Jeg prøvde noe nytt jeg lærte hin dagen her på forumet. Søke på google. Der fant jeg ut at full førerprøve betyr at man må bestå teoriprøven og oppkjøringen på nytt!
Trådstarter
7 0
Joda, jeg er klar over at jeg må ta oppkjøring og teori på nytt.

Det er snakk om når mann må ta absoultt alt på nytt. Har en bekjent som tok glattkjøring, mørkekjøring, teori, osv. Men han surret seg aldri til å ta oppkjøring. Da han kom tilbake over tre år etterpå så gjalt ikke det han allerede hadde tatt og måtte ta alt på nytt for å få en oppkjøring...

Men forstår jeg det som at dette ikke gjelder dersom man har hatt lappen tidligere?

Har hvert verdens veven rundt, ther`s nothing....