Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6667
Ser utrolig mange som klager i chatten på spillet osv så tenkte jeg kunne komme med noen tips for de som er helt nye!

1: Zombier dropper loot, mat og pepsi, så sliter du med å finne dette så kan det lønne seg å faktisk ta seg en killing spree av en mindre gruppe zombier.

2:Utedass, har som regel en revolver eller en makarov samt annet loot.

3:OM det reiner så kom deg inn, du blir faktisk syk å kan miste blod % ned til 6000 om du er syk for lenge eller infected av en zombie, er du syk så kan du fikse dette med painkillers.

4:Jeger hytter har ofte bra loot, ak47/mp5/hagler osv, der lurker som oftest zombier rundt dem med militær klær og er godt kamuflert.

5:Friendly fire, ser du en hostile og ikke får svar om han er friendly eller ikke så spring eller drep han/henne. Er selv motstander av at vi skal drepe hverandre men etter en episode i går da jeg mistet alt lotet mitt fra 3 dagers gathering må jeg nesten følge denne regelen selv også.

6:Storbyene har mye bra loot, men mye mere folk og zombier, skal du inn i en by så ta det med tålmodighet å kryp inn, mange med snipers som står i toppen av tårn og venter på folk som kommer springende.

7: Knekker du foten din er du relativt fucked, men du kan tilby folk loot om de vil hente morfin til deg, om du har noe som er av interesse. har redded meg 2 ganger.

8: Du kan stjele loot fra andre spillere, om du sniker deg opp på noen å trykker på G så kan du hente ting fra deres inventory.

9: Fjell å villmark er der du har størst kjangs for å overleve, stort ariale spred på lite folk, til lenger inn på øya du kommer deg jo større er sjangsen du finner bra loot, løder er spessilt bra å finne

10:Ler deg kartet som ligger på nettet , altids bra å vite hvor du er, å teamer du opp med en venn vet vi alle hvor vanskelig det kan være å finne hverandre
http://www.arma2.com/arma-2-chernaru...rnarus_en.html

11: Tomme bokser å jack daniels flasker er ikke verdiløse! du kan plukke de opp å kaste de for å distrahere zombier.


Lykke til alle survivors håper dette hjalp noen
Sist endret av Tombøtte; 21. juni 2012 kl. 12:31.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Flott at noen gidder og skrive opp slike tips! men har noen spørsmål

1. Hvordan åpner jeg chatten så jeg kan skrive til folk? på options->controls står det at det er ''/'' men jeg får det ikke til og fungere, litt irriterende når noen spør meg om jeg er friendly og jeg ikke vet hvordan jeg svarer.

2. Har du noen tips til hvordan det kan bli enklere og finne kompiser der? det er et stort map og vanskelig og navigere seg fram og tilbake til riktig sted. bruker kartet og vi snakker over skype.

Føler meg litt noob atm. Men kjøpte spillet i går og har ikke spilt så veldig mange timer med dayZ.

Kan forresten komme med et tips en kompis lærte meg: hvis du blir jaget av mange zombier kan du løpe sik sak(frem og tilbake) i oppover bakke. da kan du fortsatt løpe like fort som vanlig mens zombiene er så dumme at de løper rett opp og de blir tvunget til og gå.
Et mye bedre map finnes her:
http://dayzmap.info/

Her kan du søke opp looten du trenger, så viser den potensielle steder du finner det, og hvor stor spawn sjangen er i %.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
1. Hvordan åpner jeg chatten så jeg kan skrive til folk? på options->controls står det at det er ''/'' men jeg får det ikke til og fungere, litt irriterende når noen spør meg om jeg er friendly og jeg ikke vet hvordan jeg svarer.
Vis hele sitatet...
Jeg lærte nettop av thnitos at det er "-" for p skrive og ";" og ":" for å bytte "chat room", håper det hjelper :3

(Ingen har svart meg når jeg har skrevet til folk..)
Sist endret av Fekillix; 17. juli 2012 kl. 01:59.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
2. Har du noen tips til hvordan det kan bli enklere og finne kompiser der? det er et stort map og vanskelig og navigere seg fram og tilbake til riktig sted. bruker kartet og vi snakker over skype.
Vis hele sitatet...
Når du logger inn så vil du se et navn nede på høyre side, men navn på nærmeste sted/by. Deretter finner du frem kartet og navigerer deg derifra. Nord/øst/vest/sør kan være litt vrient til tider, men prøv og finn noe du kjenner igjen på kartet og se om du finner ut av det. Når du spawner inn første gangen så er du ved sjøen, stort sett på sør-siden, da må du ha sjøen på høyre side for og gå østover, venstre side for og gå vestover og bak deg for og gå nordover.
Hvor bra hardware må man ha for å spille spillet? Lyst å prøve men er usikker på om min HP greier det
Hobby Filosof
@Settoz Skriv inn "ARMA" Og velg Operation Arrowhead her
Sist endret av WhyNot!; 17. juli 2012 kl. 03:02.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg lærte nettop av thnitos at det er "-" for p skrive og ";" og ":" for å bytte "chat room", håper det hjelper :3

(Ingen har svart meg når jeg har skrevet til folk..)
Vis hele sitatet...
Trykk "Ctrl + Shift" inne i spillet for å bytte til norsk tastatur.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Et mye bedre map finnes her:
http://dayzmap.info/

Her kan du søke opp looten du trenger, så viser den potensielle steder du finner det, og hvor stor spawn sjangen er i %.
Vis hele sitatet...
Et enda bedre map fins her:
http://dayzdb.com/map#2.099.085
kan sende koordinater til folk osv. viser droprate av alt loot.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
@Settoz Skriv inn "ARMA" Og velg Operation Arrowhead her
Vis hele sitatet...
Hmm, tror ikke det :/

http://gyazo.kennethd.net/i/3067c6a5bf8ac1d57c7d.png
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hmm, tror ikke det :/

http://gyazo.kennethd.net/i/3067c6a5bf8ac1d57c7d.png
Vis hele sitatet...



Ikke alltid stol på canyourunit. Maaange spill som det står at jeg ikke kan kjøre som jeg kjører uten noen problemer.

Last ned Arma II demoen og se om det fungerer
hei dere, jeg sliter med å få logget meg inn på dayz servere, enten si får jeg beskjed om bad version, server rejected eller
at versionen er feil jeg har 1.7.2.3 å må ha 1.7.1.5

jeg mener jeg har 1.60 av arma 2 CO og OA.. men må jeg ha 1.61?
Har et lite problem atm.

Når jeg prøver og komme meg inpå servere får jeg opp beskjeden: you were kicked off the game (BattlEye: Bad Player Name)

Må jeg skifte navn? hvis ja, hvordan gjør jeg det?

Jeg har netopp oppdatert og mistenker at det har noe med updaten og gjøre siden jeg kom meg inpå i går(på samme servere som jeg prøvde i dag)
Sist endret av StålSkuff; 18. juli 2012 kl. 18:20.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Har et lite problem atm.

Når jeg prøver og komme meg inpå servere får jeg opp beskjeden: you were kicked off the game (BattlEye: Bad Player Name)

Må jeg skifte navn? hvis ja, hvordan gjør jeg det?

Jeg har netopp oppdatert og mistenker at det har noe med updaten og gjøre siden jeg kom meg inpå i går(på samme servere som jeg prøvde i dag)
Vis hele sitatet...
jeg sliter med det samme atm
Lasta dere ned DayZ på Piratebay? eller MÅ man kjøpe det?
DayZ Proff
Benjy's Avatar
må kjøpe ja

helt klart verd pengene! spillt i sikkert 30 timer på 2 døgn nå..
Sitat av Benjy Vis innlegg
må kjøpe ja

helt klart verd pengene! spillt i sikkert 30 timer på 2 døgn nå..
Vis hele sitatet...
http://puu.sh/JCHa

Men er det vert og bruke 80 kr (?) på det ?
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
http://puu.sh/JCHa

Men er det vert og bruke 80 kr (?) på det ?
Vis hele sitatet...
80 kr er jo ikke akkurat store summen, + du vet vell egentlig svaret på spm ditt allerede før noen har svart ?

Så klart er det verdt det når det har blit pop så utrolig kjapt, + så mange freaks hyller det opp i skyene så må det jo være noe i det ;D

Nå vet jo ikke vi hvilke type spill du vanligvis liker osv, men for den lille summen av 80 kr så ville jeg klart gitt det en sjangse!

Edit - Glemte ofc at du må ha combined ops også ja, men det kommer likevell alt i alt under 200 kr, som fortsatt er verdt det til de grader!
Sist endret av Hightime; 18. juli 2012 kl. 20:02.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
80 kroner er omtrent like mye som en grandiosa og en cola. Kjøper du combined ops og laster ned dayz glemmer du å spise på et døgn.
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
http://puu.sh/JCHa

Men er det vert og bruke 80 kr (?) på det ?
Vis hele sitatet...
149kr* må kjøpe combined oparations eller noe, tror jeg. men ja, det er helt klart verdt det. se noen gameplays på youtubeog se om du tror du liker det.
Noen som vet hvordan man bruker chemlight?
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Noen som vet hvordan man bruker chemlight?
Vis hele sitatet...
"F" for å scrolle mellom våpen/throwables.
Sitat av Frekk123 Vis innlegg
"F" for å scrolle mellom våpen/throwables.
Vis hele sitatet...
Jeg har masse Chemlights, men jeg kan ikke velge å kaste/holde de..

EDIT; NVM Fiksa det :3

EDIT; Hvordan holder man de/ fester til våpenet?
Sist endret av Fekillix; 18. juli 2012 kl. 21:10.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Noen nyttige linker:
*Dayz loot map
*Kjøretøy spawns
*Helikopter kræsj kart
*DayZ reddit
*Weapon chart

Nyttige ting å vite:
  • M1911 og revolveren bruker samme ammo, du kan konventer et M1911 mag ved å høyreklikke på det og velge alternativet du får opp. Dette er bugga så du vil få et fult revolver clip selv om M1911 maget bare hadde et skudd igjen.
  • Når du slakter et dyr kan du doble kjøttet du får om du har en venn, begge kan bruke "Gut animal" og dere for begge kjøtt.
  • Helikopter kræsj har masse bra loot, det er bedre å lete etter de enn å gå til Stary Sobor/Air Fields
  • Deer stands har også bra loot, det spaner også militær/politi zeds med de som kan droppe ammo, granater og andre kjekke ting.
  • Water bottels er greie å ha med seg, da slipper du å drasse rundt på masse drikke som fyller inventory space.
  • Om du blir skutt på av en sniper, ikke kast deg ned på bakken, løp i sikksakk og prøv å være gjøre det så vanskelig som overhode mulig å treffe deg.
  • Å krype over et jorde er en dårlig idee, det er veldig lett for andre players å se deg da.
  • Når du nærmer deg en by, alltid se om du finner et høyt punkt der du får god oversikt over byen før du løper inn, har det spawnet zeds i byen før du er kommet nærme er det andre players der.
  • Om dere er flere burde en av dere sitte igjen utenfor byen og speide etter andre players. Han/hun må ikke ha en sniper, kikkert holder. Da slipper man uventede gjester som plutselig dukker opp.
  • Man kan bruke SD mags i vanlige våpen, de vil ikke være stille for players, men zeds kan ikke høre de.
  • Steiner, dører, kvister, trange korridorer, trapper og andre steder der du ikke kan bevege deg helt fritt er farlige. Ikke ligg deg ned i et hus å prøv å snu deg rundt, da er det lett for å dø.
Mitt tips til ALLE som spiller, GÅ I SKOGEN. Jeg har funnet alt jeg trenger der for å overleve, og har nå våpen til å jevnt ta turen til større byer om det trengs. :-)
Sitat av Benjy Vis innlegg
helt klart verd pengene! spillt i sikkert 30 timer på 2 døgn nå..
Vis hele sitatet...
På tide å få litt frisk luft?
noen som er med å spille i dag?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Har spilt litt nå og død flere ganger så trenger litt hjelp.

Nå har jeg fått rota meg opp i skaugen et godt stykke ut fra elektro, men hver gang jeg finner et hus eller låve så spawner det zombier i nærheten.
Har ingen våpen så kan ikke gå i nærheten engang.

Trenger noen tips og triks her ellers tørster jeg ihjel ganske snart =)
Game disconnected
pokemon's Avatar
Se om du kan finne en øks å forsvare deg med, crouch sprinting er også veldig greit hvis du skal snike deg inn.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Har spilt litt nå og død flere ganger så trenger litt hjelp.

Nå har jeg fått rota meg opp i skaugen et godt stykke ut fra elektro, men hver gang jeg finner et hus eller låve så spawner det zombier i nærheten.
Har ingen våpen så kan ikke gå i nærheten engang.

Trenger noen tips og triks her ellers tørster jeg ihjel ganske snart =)
Vis hele sitatet...
Bare og springe fra dem det, og gjemme seg
Sitat av r0bin Vis innlegg
Har spilt litt nå og død flere ganger så trenger litt hjelp.

Nå har jeg fått rota meg opp i skaugen et godt stykke ut fra elektro, men hver gang jeg finner et hus eller låve så spawner det zombier i nærheten.
Har ingen våpen så kan ikke gå i nærheten engang.

Trenger noen tips og triks her ellers tørster jeg ihjel ganske snart =)
Vis hele sitatet...
hvordan server er du på? kan jo spille sammen.. ble nettopp drept av en med sniper:/ hadde masse gear

Sitat av pokemon Vis innlegg
Se om du kan finne en øks å forsvare deg med, crouch sprinting er også veldig greit hvis du skal snike deg inn.
Vis hele sitatet...
får ikke til å bruke øksa jeg, hva er trikset?
For å bruke øksa må du velge "remove from toolbelt". Den mest treffsikre måten å slå på er å sikte inn som med pistol.
Hvis man får mange zombier etter seg, løp sikksakk opp en bratt bakke, de vil løpe rett fram og begynne å gå i stedet. Om det ikke funker, kan du løpe nedover igjen. Er bakken bratt nok vil de falle forbi deg og dø.
Jeg prøver å installere beta patchen, og er kommet så langt at jeg skal gjøre dette: "Go to the Arma 2: Operation Arrowhead directory (for example CProgram Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2 Operation Arrowhead) and right-click -> edit on .cmd file "_runA2CO_beta.cmd". Search for ":run" near the end of the file. Add ";@dayz" without quotes to "-mod=%_ARMA2PATH%;EXPANSION;ca". "

Når jeg går til CProgram Files (x86)\Bohemia Interactive så finner jeg kun en "ArmA" mappe og ingen operation arrowhead mappe. Noen som vet hva dette skyldes? Kjøpte spillet på steam i stad, og jeg greier fint å launche både arma og OA..
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Jeg prøver å installere beta patchen, og er kommet så langt at jeg skal gjøre dette: "Go to the Arma 2: Operation Arrowhead directory (for example CProgram Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2 Operation Arrowhead) and right-click -> edit on .cmd file "_runA2CO_beta.cmd". Search for ":run" near the end of the file. Add ";@dayz" without quotes to "-mod=%_ARMA2PATH%;EXPANSION;ca". "

Når jeg går til CProgram Files (x86)\Bohemia Interactive så finner jeg kun en "ArmA" mappe og ingen operation arrowhead mappe. Noen som vet hva dette skyldes? Kjøpte spillet på steam i stad, og jeg greier fint å launche både arma og OA..
Vis hele sitatet...
Du må gå til CProgram Files (x86)\Steam\Steamapps\common\arma2a mappen om du har kjøpt av steam.
Fikk fikset problemet. Måtte gå til CProgram Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead

Fant ut av det rett før du postet, Pagliacci :P
Sist endret av Xaviuz; 19. juli 2012 kl. 18:29.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hvis man får mange zombier etter seg, løp sikksakk opp en bratt bakke, de vil løpe rett fram og begynne å gå i stedet. Om det ikke funker, kan du løpe nedover igjen. Er bakken bratt nok vil de falle forbi deg og dø.
Vis hele sitatet...
Say what?!?! Da kan det være lurt og løpe gjennom en by og få alle zombiene etter seg og la noen andre ta alt av loot for så og løpe i nedoverbakke og drepe alle zombiene?

Hvor bratt må bakken være for at de skal falle og dø?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ganske så bratt, tenk skråning ned fra skogkanten og ned i en grøft ved siden av en veg. Da ender de opp faceplantet på grusen skvatt rimelig godt første gangen jeg så en flyvende zombie!
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Å herregud..! Etter det jeg leser her kribler det i fingrene om og få kjøpt det!!

Og mye gode tips! Btw: Stålskuff når jeg skaffer meg dette skal vi spille mye. Det er jo trosalt sommerferie !
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Å herregud..! Etter det jeg leser her kribler det i fingrene om og få kjøpt det!!

Og mye gode tips! Btw: Stålskuff når jeg skaffer meg dette skal vi spille mye. Det er jo trosalt sommerferie !
Vis hele sitatet...
Fort deg med og kjøpe det, jeg drar på lørdag og blir borte i 3 uker(skal kansje ha med data da )

Vill forresten si at jeg fikk fisket problemet mitt med ''bad user name'' jeg bare laget nytt navn.(bare let litt rundt på ''options'')
Du kan forresten snakke med hverandre med mikrofon ved å trykke på Caps Lock. Hvis du hører små unger som snakker, de kan du sjelden stole på. Jeg hadde SVD camo og ghillie suit igår, og hadde ikke mer ammo. Møtte noen eldre folk som akkurat hadde spawnet, så ga dem noe mat og våpen, og de takket for seg. Etter jeg en zombie følgte etter meg og jeg løp til en fyr mens jeg spurte om hjelp og sier jeg ikke har noe ammo og at jeg er friendly, hører jeg jo en ung guttestemme som sier "Sure, get over here" og så skyter han meg... Kompisen min som satt 100meter unna i ghillie suit skøyt alle 4 i gruppen med sniper, så fikk tilbake alt jeg hadde. Hehe.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Fort deg med og kjøpe det, jeg drar på lørdag og blir borte i 3 uker(skal kansje ha med data da )

Vill forresten si at jeg fikk fisket problemet mitt med ''bad user name'' jeg bare laget nytt navn.(bare let litt rundt på ''options'')
Vis hele sitatet...
Ehem, hvilket spille var det jeg hadde de problemet? glemt det fullstendig :P
Her er en liten guide jeg fant på reddit
http://i.imgur.com/TFE9C.jpg
Hvordan funker chat in-game? Har flere ganger prøvd å få kontakt med folk uten hell. Prøvd alle chat kanalene som er mulig.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Disabled på de fleste servere, med unntak av direct communication, som bare kan høres/sees innenfor typ 50meter.
Bruk - for å skrive.
, og. for å bytte channel (bruk side eller direct)
Lastet nettopp ned spillet. Joinet et par norske servere, men det er jo bek-mørkt. Prøver diverse kommandoer for lys, men ingenting funker.

Er det meninga at man ikke skal se en dritt? Hilsen Noob
Sitat av Source Vis innlegg
Lastet nettopp ned spillet. Joinet et par norske servere, men det er jo bek-mørkt. Prøver diverse kommandoer for lys, men ingenting funker.

Er det meninga at man ikke skal se en dritt? Hilsen Noob
Vis hele sitatet...
Er det en norsk server og det er natt/kveld i Norge så er det natt i spillet.
Er det en server fra Nigeria og det er natt i Nigeria så er det natt i spillet, uansett hvor du logger inn fra.
Prøv en server fra et annet land
Det står ofte tidssonen serveren er på i navnet, fks [GMT -8] som nå er dag :3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis dere sliter med og skaffe våpen/loot tidlig i spillet:

Hvis dere spawner nerme elektro eller balota

Elektro: I elektro er det et kjøpesenter/butikk, der er det mye bra loot. den enkleste måten og komme inn dit er og løpe/krabbe over jordet fra skogen. (Her)
når du er inne i kjøpesenteret er det bare og ta det du trenger, jeg finner altid mat/drikke og klokke, og som oftest en makarov og noe ammunisjon. hender også at jeg finner en ryggsekk og/eller et telt.
hvis jeg spawner rett ved ellektro har jeg ingen ting og tape så jeg bare løper som faen inn til kjpesenteret og looter.(jeg får såklart mange zombier etter meg noen ganger men dette bryr jeg meg ikke om.)
hvis jeg finner en pistol tar jeg den først og skyter alle zombiene som er etter meg. siden de bare kan gå i hus har jeg god tid til og finne våpen og drepe dem før de dreper meg.
Hvis jeg ikke finner våpen tar jeg bare alt jeg trenger og løper mot ''Powerplant'' og finner en bratt bakke og løper sikk sakk for og riste av meg zombiene.
derreter looter jeg ved powerplant, der finner jeg vanligvis mye ammo og litt våpen.

Hvis jeg spawner nerme balota går jeg rett til balota airstrip(her).

Gå fra nord og ned fra skogen til det bygget med den røde firkanten, her må du være litt mere forsiktig siden det er vanskligere og komme seg unna zombier her. Det neste du gjør er og snike deg inn i fly hangarene, her er det ikke så mye loot men hender seg at det er våpen/ammo der.

Håper dette var til hjelp for noen
Lykke til!