Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 721
Dette gjelder en acer timeline 4810tzg.

pcen gikk i hvilemodus, å da jeg skulle bruke pcen igjen "våkner" ikke skjermen igjen, virker som skjermen fortsatt er borte hvis dere skjønner.

Jeg startet pcen på nytt, da får jeg frem skjermbildet helt fram til jeg skrev inn passordet mitt på brukerkontoen, etter det blir skjermen bare helt svart.

Jeg trykket ctrl alt del og da fikk jeg opp en liten rute nede i høyre hjørne om at skjermkortet mitt var i bruk i ett annet program, eller noe slikt. Jeg trykket på ikonet til ATI som er skjermkortet mitt, men ingenting skjedde da.

Jeg startet bare pcen på nytt igjen, å da er vi tilbake til svart skjerm. Denne gangen hjelper det ikke å trykke CTRL ALT DEL heller, ingen ting skjer, så jeg ser rett og slett ingen ting. Jeg kan styre pcen i "blinde" med mus og tastatur, men kommer ikke så langt med det.

Startet pcen i sikkerhetsmodus, lastet ned driveren fra acer sin hjemmeside. Under installasjonen får jeg opp en felmeling om at den ikke finner en fil....

Hva skal jeg egentlig gjøre nå? vil helst slippe alt for å formatere.. Pcen kom fra reparasjon for 2 dager siden, så jeg har brukt MYE tid på å få ting på plass igjen..


Hjelp!
Det som er skjedd er at explorer.exe har sluttet å virke. Dette fikser du ved å logge inn på accounten din, trykke Ctrl+Alt+Delete -> start oppgavebehandling -> Fil -> Ny Oppgave (Kjør...) og skriv explorer.exe.


Mvh Stephan
Her er det nok noe annet enn Explorer.exe som har sluttet å funke.

Det står at hun har restartet maskina uten at det hjalp.


Siden skjermen virker før hun logger på, er nok dette et Windows problem.

Jeg ville prøvd forskjellige sikkerhetsmoduser for å se om det blir noe forskjell, og prøve å laste ned ny driver til skjermkortet.


DarkSheer

Litt googling avslører at denne har switchable skjermkort i seg.

Prøv å disable dette i BIOS.


DarkSheer
Trådstarter
97 4
Hva vil det si å ha et switxhable skjermkort? (må lære litt her også, hehe)
Jeg fant det i bios, byttet over til noe som het discared (?) skjermkort, nå kom skjermen opp, men i 800x400.


Skal jeg prøve å installere ati driveren nå, og sette tilbake på sxitchable?

Hva kan være grunnen til at dette har skjedd? Er det bare tilfeldig windowsfeil eller er noe jeg har gjort feil?
Takk for hjelpen

Jippi det fungerte !! ))))

http://bildr.no/thumb/690786.jpeg

hvorfor skjer dette?
Sist endret av Elisabeath; 23. juli 2010 kl. 19:19.
Her står det forklart;
http://www.amd.com/us/products/techn...-graphics.aspx

Kort oppsummert;
Du har på en måte 2 skjermkort i maskina di, ett enkelt skjermkort (discrete) som du bruker når du feks. surfer og bruker "enkle" program.
Når du skal spille spill så bytter den til den kraftige varianten.

Dette er for å spare strøm.

Jeg antar du har fått problemer med det ene kortet, kanskje pga. dårlig driver ? Denne har da satt ugyldige innstillinger, som ga deg problemer/svart skjerm.


Når du disabla denne delen, tvang du maskina over på den andre, som ikke hadde noe problem.
Antar du løste problemet ved å laste ned ny driver


DarkSheer
darksheer: discrete = separat. Det er det dedikerte skjermkortet. Det andre kalles integrated.

Jeg vil tro det er driveren som har monga til ett eller annet her, da Timeline-serien bytter over til dedikerte grafikkort ved behov, og deaktiverer for å spare strøm e.l.