Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 654
Hei.

Jeg har fått noen videofiler som var lastet inn ifra et videokamera og over til en mac. Filformatet er mov, og i følge vlc er det en såkalt icod codec. Etter litt googling fant jeg en converter på nett som kunne gjøre disse filmklippene til en windows filtype.

Dette var i vinter.

Etter at den gamle datamaskinen min tok kvelden, har jeg igjen fått tilbake disse filtypene. Jeg har prøvd å finne igjen en converter, som kan gjøre disse filmfilene over til noe windows trives med. Uten hell. Har lest igjennom flere forumposter rundt omkring på nett. Der ser jeg at flere sliter med dette. Enkelte sier også at det ikke er mulig å convertere disse filene. Selv vet jeg at dette er mulig, siden jeg fant et program som fikset denne jobben.

Er det noen her inne som vet om noe som kan gjøre om disse filene? Dette uten at kvaliteten på klippene ikke forsvinner.

På forhånd takk.
.mov?

Installer QuickTime. Nødvendige kodeker følger med der.
Trådstarter
Joda, har selvsagt QuickTime installert. Alikevel hjelper ikke det når jeg skal redigere klippene. Det fungerer heller ikke å spille av i QuickTime. Bildet er svart, men lyden kommer. Går utifra at dette er pågrunn av at icod er en kodek til Mac. Ut ifra det jeg har lest på nett. Det skal alikevel være mulig å konvertere filen til et win-format.