Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1141
Da vurderer jeg å kjøpe meg en ny skjerm til pc'n den jeg har nå er 21,5" og er da litt liten føler jeg, så jeg vil ett par hakk opp i størrelse og kvalitet =)

Noen forslag om hvilken skjerm jeg burde kjøpe/ hvor jeg burde kjøpe? =)

Tenkte på å kjøpe 3D-skjerm, men tror jeg heller venter med det til det er blitt litt bedre utviklet innen 3D-kvaliteten og sånn...eller... hva mener dere om det?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En av de beste 24" på markedet iforhold til pris/kvalitet: http://www.amentio.no/Avdelinger/dat...D-1024194.aspx

Ifølge meg!
Trådstarter
68 1
Jeg tenkte meg faktisk opp i størrelse rundt i alle fall 27" =P Vil ha det stort å greit =D
Trådstarter
68 1
To skjermer? Det blir vel egentlig bare noe skikkelig stress? I alle fall med tanke på å se film på... =P
Sitat av coca ola Vis innlegg
To skjermer? Det blir vel egentlig bare noe skikkelig stress? I alle fall med tanke på å se film på... =P
Vis hele sitatet...
da ser du film på den ene og sitter på freak.no med den andre
To skjermer, er digg. Har selv hatt det i lang tid, men har nå gått over til bærbar.
Trådstarter
68 1
Hva er da fordelen med å ha to skjermer fremmfor en?
Sitat av coca ola Vis innlegg
Hva er da fordelen med å ha to skjermer fremmfor en?
Vis hele sitatet...
du kan gjøre flere ting samtidig.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Man blir jævlig deprimert/frustrert om man kommer til en PC med kun EN skjerm da Blir så vandt med 2 skjermer.

2 Skjermer=FTW.
Ja, men da må du ha 2 pcer.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Ja, men da må du ha 2 pcer.
Vis hele sitatet...
Må ha to PCer for å ha to skjermer? Langt ifra. Om det var det du mente da.
Det jeg mente var at du må ha 2 pcer for å feks se på film på en skjerm og chatte på den andre.
Kan godt hende jeg tar feil, siden jeg aldri har prøvd det før.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Det jeg mente var at du må ha 2 pcer for å feks se på film på en skjerm og chatte på den andre.
Kan godt hende jeg tar feil, siden jeg aldri har prøvd det før.
Vis hele sitatet...
Du må ikke det. Du kan dog plages med at filmen detter ut av fullscreen-mode, men det kan også ordnes. Er ikke noe problem å gjøre forskjellige ting på hver skjerm, samtidig. Om det ikke hadde vært mulig er vel egentlig hele vitsen med dualscreen borte.
Åja, men da er jeg oppdatert. Kanskje jeg skaffer meg det selv når jeg får råd ;P
Så du spurte etter over 27, men om dataen er til gaming ville jeg ikke hatt en for stor skjerm.

kjøpte denne skjermen her samtidig som jeg kjøpte dataen, og er utrolig fornøyd

http://www.datakjeden.no/PartDetail....502946;c:36167
24" er av de fleste regnet som den største skjermstørrelsen som stadig er behagelig å ha på vanlig skrivebordsavstand. 27" krever at man kan sitte lenger unna for samme komfort og oversikt over hele skjermen. I tillegg har alle 27" som ikke er dyre samme oppløsning som en 24", som vil bety at bildet blir merkbart pikselert og stygt.
Helt enig :P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skal du ha 27", eller noe oppimot der, så må du nesten sitte i en sofa/langt unna, med keyboard og mus på bordet foran deg, nesten like greit å kjøpe ny TV, evt koble den til tv'n bare.
Trådstarter
68 1
Jeg sitter i sofa'n min med mus og tastatur i sofa'n skjermen står 1-2 meter fra meg, la merke til at 21,5" var litt lite til forskjellig bruk =P det er helt greit til gaming og chatting, men til film blir det litt lite =P Så den store størrelsen var helst med tanke på film-opplevelsen ;-) Men hvis dette går veldig ut over gaming-en, så er jeg litt skeptisk til størrelsen igjen.. da vurderer jeg heller 22" 3d-monitor og nytt skjermkort og hele den pakka for bedre opplevelse av spill og film =)