Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3468
Hei. Vi er fem nerder som skal overnatte i telt. Da er vi jo selvfølgelig nødt til å ha med PC-er. Det blir jo ingen skikkelig telttur uten PC.
Men så er det jo slik at alt blir ganske fuktig om natten, og PC-er har jo ikke godt av fuktighet. Så hvordan kan vi hindre PC-ene å bli fuktige? En ganske enkel og billig løsning.

Takker og bukker for svar! Svar belønnes også med KP
Dere kan jo for eksemepl ha en ekstra pressening inne i teltet som dere har maskinene under. Er det laptop det er prat om?

Uansett, jeg hadde med meg laptop i telt for noen uker siden uten fukt problemer. Så lenge du legger fra deg maskina med et pledd eller noe over så vil det ikke være noe fukt problemer !
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
http://www.hardware.no/artikler/over..._-_del_4/15355

Bruk samme løsning som de bruker for at det ikke skal komme kondens i maskinen.

(Kan hende det var i nr 3)
En pc har da ikke noe å gjøre på en telt tur? Kom dere ut å nyt naturen litt, tenn ett bål og grill litt pølser.
Prat med hverandre og finn på ting Trenger da jammen ikke en pc for å være sosial og ha det morro? =/

Musikk fikser dere med en ipod og bærbare speakers?
Test
Trådstarter
Sitat av kaninpus Vis innlegg
Dere kan jo for eksemepl ha en ekstra pressening inne i teltet som dere har maskinene under. Er det laptop det er prat om?

Uansett, jeg hadde med meg laptop i telt for noen uker siden uten fukt problemer. Så lenge du legger fra deg maskina med et pledd eller noe over så vil det ikke være noe fukt problemer !
Vis hele sitatet...
Takker for tipset Da kan vi vell bruke noen tepper også da?

Sitat av sam500 Vis innlegg
http://www.hardware.no/artikler/over..._-_del_4/15355

Bruk samme løsning som de bruker for at det ikke skal komme kondens i maskinen.

(Kan hende det var i nr 3)
Vis hele sitatet...
Takker Skal lese igjennom det når jeg kommer hjem.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
En pc har da ikke noe å gjøre på en telt tur? Kom dere ut å nyt naturen litt, tenn ett bål og grill litt pølser.
Prat med hverandre og finn på ting Trenger da jammen ikke en pc for å være sosial og ha det morro? =/

Musikk fikser dere med en ipod og bærbare speakers?
Vis hele sitatet...
Vi skal nok være litt ute også, men vi er ikke de mest sprekne :P Vi trives best forran PC
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:18.
Sitat av stigi Vis innlegg
Vi skal nok være litt ute også, men vi er ikke de mest sprekne :P Vi trives best forran PC
Vis hele sitatet...
Så hvorfor drar dere på telttur? :P
Test
Trådstarter
Vi får ikke lov til å være inne i det fine været, derfor skal vi ha en liten telttur i hagen. Ikke så alverdens natur :P Men vi får se om vi tar oss en ordentlig teltur senere i ferien :P
Sist endret av stigi; 14. juli 2010 kl. 17:12.
Sitat av stigi Vis innlegg
Vi får ikke lov til å være inne i det fine været, derfor skal vi ha en liten telttur i hagen. Ikke så alverdens natur :P Men vi får se om vi tar oss en ordentlig teltur senere i ferien :P
Vis hele sitatet...
vis det er i hagen så kan dere vel bare gå inn med PCen før dere legger dere?
Test
Trådstarter
Uhm. Tenk at vi faktisk ikke kom på det :O Men vi skal i alle fall spille til klokken 3 på natta, og de blir vell fuktige da også, selv om vi holder på med dem?
Sorry, jeg må le. hahaha
Test
Trådstarter
Jeg lo selv, haha :P
Men han vi skal sove hos, har et veldig lytt hus, og moren klikker hvis vi blir oppe lenge, i følge han :P Så jeg tror ikke vi skal nærme oss døra engang.
Hehe, bare ta med en plastpose til hver av laptopene (går ut i fra at det er laptoper?). Legg dem inn i plastposene når dere er ferdige med dem. Mens dere spiller bør dere bare ha teltet åpent, så det blir god gjennomlufting. Da blir det nok ikke så fuktig i teltet. Med mindre dere driver med andre ting enn bare gaming da... Mehmehmeh...
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Blir det ikke kondens i en plastpose?

Med mindre dere får den vakumpakket da:P
Test
Trådstarter
Jaja. Nå har vi noen plastikk- og søppelposer, og noen tepper. Tror vi skal klare å hindre dem i å bli fuktige

Og så ville de så absolutt at jeg skulle laste opp et bilde.

http://lastopp.no/filer2/48cb8ba74d7bdc18853506c55c9536f5.JPG
men så lenge dører ikke er låst er det jo bare å åpne de forsiktig, og legge PCen ved døra? altså at du slipper å gå inn, bare lener deg litt?

eller ha et vindu oppe i huse, så du legger den inn gjennom?
Test
Trådstarter
Vi får se hva vi klarer, uten å vekke foreldrene Aner ikke om noen dører er oppe eller ei.
Sitat av stigi Vis innlegg
Vi får se hva vi klarer, uten å vekke foreldrene Aner ikke om noen dører er oppe eller ei.
Vis hele sitatet...
Om dere ikke får være inne er det enten fordi dere har fått nok pc tid eller fordi foreldra deres skal knulle hinsides. Uansett, tepper funker. Kos dere.
Test
Trådstarter
Haha, fikk meg en god latter der :P Og takker for tipset
God gjennomlufting, noe underlag for pc'ene, og snille værguder er egentlig det dere trenger. Er det ikke god lufting så kan jeg love dere at det blir fuktige datamaskiner og svette karer.
Sitat av stigi Vis innlegg
Jaja. Nå har vi noen plastikk- og søppelposer, og noen tepper. Tror vi skal klare å hindre dem i å bli fuktige

Og så ville de så absolutt at jeg skulle laste opp et bilde.

http://lastopp.no/filer2/48cb8ba74d7bdc18853506c55c9536f5.JPG
Vis hele sitatet...
Er dere sikre på at dere har satt opp teltene nærme nok huset? Tenker på trådløsen!
Test
Trådstarter
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
God gjennomlufting, noe underlag for pc'ene, og snille værguder er egentlig det dere trenger. Er det ikke god lufting så kan jeg love dere at det blir fuktige datamaskiner og svette karer.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset Da lufter jeg greit nok, håper jeg.


Sitat av etsi Vis innlegg
Er dere sikre på at dere har satt opp teltene nærme nok huset? Tenker på trådløsen!
Vis hele sitatet...
Jada, hehe :P Faktisk fire av fem barer, eller hva det nå kalles
Sitat av stigi Vis innlegg
Takker for tipset Da lufter jeg greit nok, håper jeg.




Jada, hehe :P Faktisk fire av fem barer, eller hva det nå kalles
Vis hele sitatet...
Jeg lo, rett og slett.
Fy søren. Dette må jo rett og slett være den morsomste tråden jeg har lest på lenge her inne. Måtte til og med vise den til broren min. haha! Det står at du er 19 år, så får dere ikke lov til å sitte inne i det fine været og spille? hehehe. Også setter dere opp telt i hagen for å spille!? Genialt! Er jo den spillecampen ute i hagen. Sinnsykt morsomt :P
Sitat av penduftw Vis innlegg
Fy søren. Dette må jo rett og slett være den morsomste tråden jeg har lest på lenge her inne. Måtte til og med vise den til broren min. haha! Det står at du er 19 år, så får dere ikke lov til å sitte inne i det fine været og spille? hehehe. Også setter dere opp telt i hagen for å spille!? Genialt! Er jo den spillecampen ute i hagen. Sinnsykt morsomt :P
Vis hele sitatet...
Nytt tips: flytt ut og skaff en bolig, så får du spille så mye du kan.
Likte at dere har ett telt hver
Sitter dere på skype/Teamspeak også da eller?
Sist endret av fulloggal; 15. juli 2010 kl. 00:37.
Jeg glemte min bærbar ute en natt. Hele lokket var vått pga fuktig luft eller kondens, men PC'n virket uten problemer.
pakk inni teppe funker!
Test
Trådstarter
Sitat av penduftw Vis innlegg
Fy søren. Dette må jo rett og slett være den morsomste tråden jeg har lest på lenge her inne. Måtte til og med vise den til broren min. haha! Det står at du er 19 år, så får dere ikke lov til å sitte inne i det fine været og spille? hehehe. Også setter dere opp telt i hagen for å spille!? Genialt! Er jo den spillecampen ute i hagen. Sinnsykt morsomt :P
Vis hele sitatet...
Hehe :P Men jeg må beklage å si at det dessverre står litt feil der. Er noen få, få år yngre. Men takk for at du likte ideen vårs, haha :P

Sitat av kengro Vis innlegg
Nytt tips: flytt ut og skaff en bolig, så får du spille så mye du kan.
Vis hele sitatet...
Hehe, vi får se :P Er ikke så veldig rik :P


Sitat av fulloggal Vis innlegg
Likte at dere har ett telt hver
Sitter dere på skype/Teamspeak også da eller?
Vis hele sitatet...
Hehe, nei, vi roper faktisk til hverandre :P Litt dumt at vi bor 20 meter fra et eldresenter. Håper ingen av dem blir vekt av oss :P


Sitat av mikkello Vis innlegg
Jeg glemte min bærbar ute en natt. Hele lokket var vått pga fuktig luft eller kondens, men PC'n virket uten problemer.
Vis hele sitatet...
Er din PC gammel eller ny? Eller har det ingenting å si?

Sitat av Fatso Vis innlegg
pakk inni teppe funker!
Vis hele sitatet...
Takker for tipset!



Og nå begynner det å regne også! Håper det ikke begynner å tordne snart.
Sist endret av stigi; 15. juli 2010 kl. 02:04.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Kan vi få et bilde av hvordan det er inni teltet også?

eller blir det kanskje for priav,mehehehehe.
Test
Trådstarter
Vi får se :P Men nå er det alt for mørkt for å ta et bilde dessverre. Og nå regner det fælt :S Håper det ikke starter å tordne også.
Sitat av stigi Vis innlegg

Er din PC gammel eller ny? Eller har det ingenting å si?
Vis hele sitatet...
Den er gammel
Sist endret av looperjohn; 15. juli 2010 kl. 02:23.
Sitat av stigi Vis innlegg
Eller har det ingenting å si?
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si. En 10 år gammel IBM ThinkPad tåler fukt bedre enn en helt ny *sett inn PC-produsent*-PC til 5 laken. På samme måte som dagens ThinkPader er på samme nivå som de alltid har vært, om ikke sterkere.
Når ble det en selvfølge å ta med pcer på telttur? Det er jo nå du skal legge igjen all elektronikk!!
Sitat av eromed Vis innlegg
Når ble det en selvfølge å ta med pcer på telttur? Det er jo nå du skal legge igjen all elektronikk!!
Vis hele sitatet...
Det er snakk om kids som sitter inne og gamer såpass mye at foreldrene er lei og vil ha dem ut av huset og i frisk luft. Men de er tydeligvis fantasiløse lamere som ikke er i stand til å finne på annet å gjøre enn å spille dataspill. Their loss.
haha dere sitter å roper til verandre men kan ikke liste dere bort til døra for å sette inn pcne??:P

håper dere koser dere:P
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Det er snakk om kids som sitter inne og gamer såpass mye at foreldrene er lei og vil ha dem ut av huset og i frisk luft. Men de er tydeligvis fantasiløse lamere som ikke er i stand til å finne på annet å gjøre enn å spille dataspill. Their loss.
Vis hele sitatet...
Er snakk om 19-åringer.
Ikke glem et strømaggregat så dere får lada PC-ene
Sitat av sagn_jdi Vis innlegg
Ikke glem et strømaggregat så dere får lada PC-ene
Vis hele sitatet...
tror teltingen er over du. Det var jo igår han spurte..
Test
Trådstarter
Sitat av anmarix Vis innlegg
haha dere sitter å roper til verandre men kan ikke liste dere bort til døra for å sette inn pcne??:P

håper dere koser dere:P
Vis hele sitatet...
Hehe. Det blåste og regnet kraftig, så vi bare skrek :P

Men. Klokken 1. fikk jeg utrolig vond hodepine. Klokken 3. gadd jeg ikke mer, pga. hodepinen, så jeg la meg til å sove. Kl. 5 hadde jeg enda ikke fått noe søvn, pga hodepinen, og bråket ute fra regnet og vinden. Så jeg og noen andre gikk oss en liten tur, på ca. 1 km. Og da vi kom tilbake til teltet, ble jeg utrolig kvalmen, og begynte faktisk å blø neseblod. Huffameg, akkurat nå angrer jeg på at jeg gjorde det. Men, men, det var i alle fall kjekt så lenge det varte :P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ja Slike gåturer som det kalles kan være nokså farlige.