Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 692
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Har sett litt på denne PC'en og jeg lurer på om det er et godt valg? Den har 2.53 GHz prosessor noe som ser ganske bra ut.
Men vet ikke så mye om hardware derfor håper jeg dere kan hjelpe

Hva pcen skal brukes til: MW2, se på film, redigere bilder, og ellers generelt surfe på internett og prate på MSN
Ser ok ut den.
Siden det er W7 64 bit ver. så skader det ikke med litt mere minne 4 gb er på grensen.
Det er også en 5400 hd i den, så den vil ikke akkurat være "kjapp" til å laste inn programmer, spill osv. Du kan eventuelt bytte til en billig ssd og bruke en ekstern disk til å lagre filmer, musikk osv. En ssd vil gjøre en slik pc super rask.

Skjermen er også litt liten til å se film på.

Ellers ser den ganske ok ut. Det at den har i5 cpu er et stort pluss!
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Ok, har en Acer Aspire 6920G fra før av som faren min skal få til høsten.

Har du noen andre forslag til en komplett pc, siden jeg ikke kan bygge/kjøpe nye deler?
Hva er ditt budsjett?
Har du noen krav til hva pc'en må ha?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
rundt 8,000 tenker jeg.

Pcen må ha bra prosessor, bra skjermkort, 4 gb ram (dette er ikke noe krav, men trenger nok litt plass) og ellers ha fint design. Hjelper også om den har bra multimediafunksjoner.
For 8k får du en bra pc, la meg se litt på komplett. (må du handle på komplett?)
4gb med w7 64 bit er et minimum, 6-8 gb er fint å ha på 64bit. Bør også ha en pc der du har dedikert skjermkort minne, så det ikke tar av system-minnet.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
trenger ikke handle på komplett nei, var bare der jeg så først.
Sitat av Tothep
Siden det er W7 64 bit ver. så skader det ikke med litt mere minne 4 gb er på grensen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tothep Vis innlegg
4gb med w7 64 bit er et minimum, 6-8 gb er fint å ha på 64bit.
Vis hele sitatet...
Whoa there, nelly. I hvilken realistisk brukssituasjon for folk flest kan man si at 4GB RAM er "på grensen?"

4GB RAM er i 95% av alle tilfeller mye mer enn hva folk trenger. Til gaming er det en helt grei mengde, til HD-videoredigering, CAD eller tung fotoredigering kan man ha utbytte av mer. Men det trengs i utgangspunktet ikke. Det er få som merker en voldsom økning i PCens ytelse fra 2 til 4GB RAM.

100% BS.


HPen der ser ut til å levere god ytelse for pengene. Til gaming er den nok helt ok, men skjermkortet vil være dens største akilleshæl - pr. dagens standard er det et noe labert kort. Det vil virke til det meste av gaming i dag, men ikke om et år. Prosessoren er veldig kraftig, og om gaming er hovedfokus kan du godt gå ned til en i3 eller lavere speccet i5 uten at du vil merke noe særlig til det.

Ellers vil jeg si HP de siste par åra har levert god kvalitet og velutstyrte PCer, så det er ikke et dumt merke å gå for.
Ok, jeg skal se litt rundt. Hva skal den primært bruktes til? spill?
www.hw.no har en meget god prisguide du kan se litt på også.

Sitat av Kråketær Vis innlegg
Whoa there, nelly. I hvilken realistisk brukssituasjon for folk flest kan man si at 4GB RAM er "på grensen?"

4GB RAM er i 95% av alle tilfeller mye mer enn hva folk trenger. Til gaming er det en helt grei mengde, til HD-videoredigering, CAD eller tung fotoredigering kan man ha utbytte av mer. Men det trengs i utgangspunktet ikke. Det er få som merker en voldsom økning i PCens ytelse fra 2 til 4GB RAM.

100% BS.


HPen der ser ut til å levere god ytelse for pengene. Til gaming er den nok helt ok, men skjermkortet vil være dens største akilleshæl - pr. dagens standard er det et noe labert kort. Det vil virke til det meste av gaming i dag, men ikke om et år. Prosessoren er veldig kraftig, og om gaming er hovedfokus kan du godt gå ned til en i3 eller lavere speccet i5 uten at du vil merke noe særlig til det.

Ellers vil jeg si HP de siste par åra har levert god kvalitet og velutstyrte PCer, så det er ikke et dumt merke å gå for.
Vis hele sitatet...
At det å ha mere en 4 gb på Windows 7 64 bit er det 100% BS?
64 bit utnytter minnet mye bedre en 32 bit. så ja... jeg ville ha gått for mere ram. Det står heller ikke om det er dedikert minne video minne.
Gidder ikke kommentere mere av din post.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Pcen bør kunne kjøre de fleste spill på relativt høye settings. Nå er ikke 64-bit et must, så om jeg har 2-3-4 gb ram er ikke så viktig. Men skal ha pc'en i en 3 år, så trenger nok et bra skjermkort også.