Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3462
Jeg har en ASUS RT-AC87U som ruter.

I dag har jeg kjøpt RT-AC86U for å sette den i stua og bruke den som repeater. Hovedruter er i overetasjen.

Jeg koblet ruter nr.2 til strøm og derfra ethernet-kabel til PC. Derfra satte jeg den opp som repeater, opprettet passord, osv.

Men jeg får ikke internett.
Jeg klarer å pinge den fra PCen min (som er kablet). Jeg kan koble til nettverket også med mobil, men har ikke internett hverken trådløst eller kablet.

Noen ideer?


EDIT:
Nå har jeg satt opp den nye som en Media Bridge og det førte til internett på PCen.
Ingen trådløst, men det er greit da de andre enhetene er koblet til hovedruter.

Hastighetstest gir meg 130 Mbit/s når det skulle ha vært 200.

Testet et spill og det fungerte greit så langt.

Aldri brukt Media Bridge før, så må lese meg litt opp.
Sist endret av Salazar; 24. desember 2021 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er den AiMesh kompatibel? Jeg har stor suksess med å kjøre AiMesh ihvertfall på mine Asus routere.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er den AiMesh kompatibel? Jeg har stor suksess med å kjøre AiMesh ihvertfall på mine Asus routere.
Vis hele sitatet...
Visste ikke om AiMesh før litt siden. Funnet ut at den eldre (2 år gammel) ASUS-ruteren min ikke støtter AiMesh. Den nye gjør det.

Vet ikke om det er verdt det å kjøpe en til som støtter AiMesh slik at jeg heller kan bruke det istedenfor den gamle ruteren. Må tenke på det.
Forslag!
Flash den med dd-wrt, som ofte gir bedre valgmuligheter enn den innebygde programvaren.

Dd-wrt som repeater: https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

Howto dd-wrt: https://proprivacy.com/vpn/guides/dd-wrt
Spørs om ikke din gamle router kan brukes i AiMesh som en node, og du kan bruke den du har kjøpt nå som primær router. Jeg ville sjekket det ut ihvertfall, jeg sitter på en mobiltlf nå og det blir vanskelig å finne et konkret svar for meg ihvertfall. Mulig du får støtte via en firmware update.
Jeg sjekket, men det ser ut som at den ikke støtter AiMesh i det hele tatt. Må nok bare skaffe meg en til.