Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6358
Halla freaks. Har hørt mange si at de røyker hasj evt marijuana på fester, har prøvd dette en gang, da i en kombinasjon med alkohol. Dette var ikke spesielt gøy da jeg ble veldig fjern og satt egentlig for det meste stille og gnomet, utvekslet kansje et par ord med en god kompis, men ikke mer en det.

Er det meg som oppfører meg "merkelig" under Cannabis rus eller? Føler rett og slett ikke for og sosiallisere etter jeg har fyrt litt. Snakking med gode kompiser er topp, men ikke noe spesielt artig med flere nye mennesker.

Flere en meg som har samme oppfatning, eller er det bare meg som er "rar"?

Satser på noen svar fra andre Freaks!
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Halla freaks. Har hørt mange si at de røyker hasj evt marijuana på fester, har prøvd dette en gang, da i en kombinasjon med alkohol. Dette var ikke spesielt gøy da jeg ble veldig fjern og satt egentlig for det meste stille og gnomet, utvekslet kansje et par ord med en god kompis, men ikke mer en det.

Er det meg som oppfører meg "merkelig" under Cannabis rus eller? Føler rett og slett ikke for og sosiallisere etter jeg har fyrt litt. Snakking med gode kompiser er topp, men ikke noe spesielt artig med flere nye mennesker.

Flere en meg som har samme oppfatning, eller er det bare meg som er "rar"?

Satser på noen svar fra andre Freaks!
Vis hele sitatet...
Det finnes tråder her som omhandler cannabis + alkohol. kort sagt er ikke dette en bra kombinasjon for en nybegynner.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Halla freaks. Har hørt mange si at de røyker hasj evt marijuana på fester, har prøvd dette en gang, da i en kombinasjon med alkohol. Dette var ikke spesielt gøy da jeg ble veldig fjern og satt egentlig for det meste stille og gnomet, utvekslet kansje et par ord med en god kompis, men ikke mer en det.

Er det meg som oppfører meg "merkelig" under Cannabis rus eller? Føler rett og slett ikke for og sosiallisere etter jeg har fyrt litt. Snakking med gode kompiser er topp, men ikke noe spesielt artig med flere nye mennesker.

Flere en meg som har samme oppfatning, eller er det bare meg som er "rar"?

Satser på noen svar fra andre Freaks!
Vis hele sitatet...


Cannabis å Alkohol er for meg en dårlig kombinasjon der jeg føler at jeg får en overdose av noe slag. Imo skal cannabis nytes uten noe andre ruser tilstede. så du er vel ikke rar. plus at det sikkert var din første gang du gjorde det sammen med alkohol, så var vel en helt "normal" opplevelse du fikk der!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Ender du opp med å gnome i et hjørne, burde du kanskje vurdere å lage en mindre spliff neste gang?
Det pleier å funke dårlig til fest for folk med lavt forbruk, da du fort kan bli litt innesluttet.
Har du høyt forbruk og dermed høy toleranse forsvinner dette "problemet" delvis. Man må fortsatt føle på formen og begrense seg.
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Det finnes tråder her som omhandler cannabis + alkohol. kort sagt er ikke dette en bra kombinasjon for en nybegynner.
Vis hele sitatet...
Har røyket en god del cannabis, så vil ikke kalle meg en nybeggyner, men lurer rett og slett på om andre har det likt som meg

Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Ender du opp med å gnome i et hjørne, burde du kanskje vurdere å lage en mindre spliff neste gang?
Vis hele sitatet...
Det har jeg prøvd, tokk 2 trekk av en joint som skulle være purple haze blandet med tobakk 50:50.
Hender noen ruller en liten "kicker", funker fint til fest men pass på å bruk grønt og ikke brunt.
Har bare dårlige erfaringer med røyking på fylla! Ender alltid opp med og bli alt for innelukket, blir sittende alene og er sinnsykt usosial, andre ganger spyr jeg alt opp igjen.
Men om du drikker å røyker på nachspiel så går det litt bedre om du ikke drikker etter det igjen!
Jeg er en storforbruker av cannabis for tiden. og har hatt med meg ferdigrullet på fest og hatt det drit gøy på fest med røykings. Men hvis du ruller svær jævel så del den med to stk.
ArbeidsledigProletar
Det er jo det beste, kombinasjonen, så lenge man ikke overdriver, hverken med alkohol eller skjit. Er kjempegøy.

Alt handler om moderasjon og å kjenne seg selv, hvor my man kan innta av begge.
Sist endret av Batabusa; 5. juni 2012 kl. 15:05.
Trådstarter
Jeg må ha ganske mye alkohol i blodet for og bli "festklar", så tror denne komboen ikke er noe for meg, Jointen kan heller spares til en annen anledning
Jeg tror det har mye med dagsformen å gjøre. Selv om jeg er en storforbruker av cannabis hender det meg også at jeg blir sløv og innesluttet når jeg kombinerer disse to rakkerne. Andre ganger er det en helt perfekt miks for fest.
Det kommer vell an på mengde, drikker du mye og røyker mye så blir du fjern.
Kommer også an på om du er liten eller stor, vertfall på alkoholen da har metabolisme en del og si.
3-4 pils --> Joint --> Drikke alt du har og ha det gøy --> Joint når kvelden er ferdig.
jeg blir også usosial som faen når jeg røyker på fest, synet blir blurret osv.
Liker best å ta et par trekk på vei hjem istedenfor eller på kveldens slutt, sover kjempegodt da
Trådstarter
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
jeg blir også usosial som faen når jeg røyker på fest, synet blir blurret osv.
Liker best å ta et par trekk på vei hjem istedenfor eller på kveldens slutt, sover kjempegodt da
Vis hele sitatet...
Der må jeg si meg enig, men ingenting slår en jonas dagen derpå!
Hadde samme problemet i starten, etter en del trening så går dette helt fint, og føles nesten unaturlig for meg å drikke uten å røyke noen spliffs.

Det beste er å øve seg på å snakke/sosialisere seg med andre mens du er skækk, og tenke på det som helt vanlig. Nå for tiden har jeg ikke noe problem med å dra på en fest etter å bare ha røyket f eks.
Hvis du ikke klarer å sosialisere deg er du ikke full nok.
Neida, men opplever det samme som deg. Er ikke noe bra kombo hvis du skal møte nye folk/sjekke damer.
Når man merker at promillen synker og fyrer opp en grønn en så smeller det hvertfall
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Har røyket en god del cannabis, så vil ikke kalle meg en nybeggyner, men lurer rett og slett på om andre har det likt som meg


Det har jeg prøvd, tokk 2 trekk av en joint som skulle være purple haze blandet med tobakk 50:50.
Vis hele sitatet...
Haha, sorry for at jeg er teit, men om du blir stein av to trekk så er du fortsatt nybegynner!
Sist endret av Felixer; 5. juni 2012 kl. 16:39.
Meningsløst å bruke utrykket "nybegynner", da det samme gjelder erfarne brukere som ikke har høy toleranse.
Vel,en gang på fest var det en dude fra utafor Oslo som skrøyt så fælt av hvor mye og ofte han røyka. Han fikk to trekk av hasjen vi hadde da, så så jeg ikke noe til han igjen. Kanskje halvannen time senere så så jeg han igjen, godt planta i soffaen, med et uttrykk som tilsa at han bar en ti tons stein oppå hodet. Vi får fortsatt latteranfall når noen nevner han. Var riktig nok den sykeste hasjen jeg har sett, til og med sykere enn det jeg fant i amster, kanskje utenom Ice. Poenget husker jeg ikke helt, men det var noe om at med erfaring kommer toleranse. Kanskje poenget var at med "nybegynner" mener jeg at man har lav toleranse, enten fordi man er sart, eller fordi man bare har røyka henna.

Edit:
Det er foresten ikke noe negativt i det, hvis noe så er det vel veldig positivt!
Sist endret av Felixer; 5. juni 2012 kl. 17:11.
Synes selv det er utrolig gøy å være stein/høy blant andre, men på fest så blir jeg ofte litt redd for fulle folk. De skriker og er aggressive, akkurat det man ikke trenger.
Sitat av tgod Vis innlegg
Når man merker at promillen synker og fyrer opp en grønn en så smeller det hvertfall
Vis hele sitatet...
Hos meg er det stikk motsatt :-P
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Min erfaring er at man burde ha tilgang på en god sativa i slike sammenhenger.
yo, du må røyke når du drikker ok?
Sitat av bøtte420 Vis innlegg
yo, du må røyke når du drikker ok?
Vis hele sitatet...
Nesten så jeg griner av dette svaret, når er det kult og være liksom gangster og oppfordre til fyrings, ok?

Blanding er individuelt og noen tåler det bedre enn andre. Er du dritfull er det ikke særlig lurt og fyre seg en, men er du i godform så er det godt med en liten fyrings.

For min del er det lurt å fyre før jeg drikker for og ikke ha for høy promille til neste fyrings, lett og overdosere av begge delene.
min personlige kombo er halvliter bombay og en jay, ahh da er du på livets topp
Trådstarter
Sitat av Felixer Vis innlegg
Haha, sorry for at jeg er teit, men om du blir stein av to trekk så er du fortsatt nybegynner!
Vis hele sitatet...
Når man er skamfull fra før av?
Fikk samme rusen av alkohol men ble bare jævla stille + jeg gnomet litt.
Blås nå gjerne opp ca 30 minutter før du begynner å drikke eller når promillen din begynner å gå nedover. Da merker jeg selv at jeg blir sykt borte (På en god måte) så det anbefales hvis du skal røyke med at du skal drikke for min del ihvertfall

Men jeg vill ikke anbefale å begynne å røyke mens du holder på i stigende promille, da blir du bare slapp.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Når man er skamfull fra før av?
Fikk samme rusen av alkohol men ble bare jævla stille + jeg gnomet litt.
Vis hele sitatet...
Hva er gnoming?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva er gnoming?
Vis hele sitatet...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gnoming ?
Sitat av Tawon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Gnoming
masterbation with lawn gnomes
Me and my friends got wasted and went gnoming

Må være litt kjipt å bli så borte at man plutselig gnomer ja.
Trådstarter
Gnoming = tankene flyr vilt, kan pluttselig være veldig intresert i et spill på iphonen.

Standard slang i mitt området, bor oppe i nord så kan være noe spesielt.
Så du ble fjern?

PS: Om du bruker ordet "nybegynner" så er du en idiot. Eller en nybegynner.
Om du ikke blir fjern av to trekk røyker du ræva greier, eller gjør noe galt.
Om man har lav toleranse eller ikke spiller såklart inn, men ofte kan erfaring gjøre at man føler seg tryggere på rusen, og gjøre at man takler rusen bedre. "psykisk toleranse" om du vil.

Bare pass på å ikke drikke for mye før du røyker.

ninjatillegg: alltid ha bøtte på nach.
Sist endret av ulldott; 6. juni 2012 kl. 03:17.
Røyk alltid mindre enn du drikker, å røyk etter et par drinker/øk, jeg har pleid å ta 2-4 trekk. Også sett ann utover. Hf
Jeg har hatt kjempegode opplevelser på hasj + vin, geleshots og pils iallefall. Alle røykte og drakk, det var fult av liv og latter, drikkeleker å alt som følger med en god fest.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Felixer Vis innlegg
Haha, sorry for at jeg er teit, men om du blir stein av to trekk så er du fortsatt nybegynner!
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men jeg har 3 år med fast røyking bak meg.
Og har holdt meg clean nesten 1 år nå, og blir bøtte stein av to trekk om det er kvalitet. Så, det handler IKKE om man er nybegynner eller ei, men toleranse.
Selvfølgelig, har man røyket masse før, har man bedre kontroll over rusen, men du blir fortsatt like påvirket som denne såkalt "nybegynneren" din.

Dette var vel en av de mere latterlige postene jeg har sett på nFF på lenge.
Skulle likt å se deg ikke bli stein/høy av 2 trekk knall varer, med 0% toleranse.
Vel og merke to skikkelig trekk da, ikke to små, da merker man ingenting.

Å blande alkohol og has/pot er en dårlig kombo for undertegnende. Sist gang jeg kombinerte de, så sovnet jeg på badet til en kompis. (Etter å ha spydd i 1 time, det er ingen former som er værre å spy på. hele kroppen er GELE)
Når han prøve å vekke meg, så hadde jeg bare reist meg opp, og lagt meg på stuegulvet isteden, selvom han tilbød meg en god seng...
Skal sies, jeg var meget dritings, og røyket noe knallvarer.

Derimot, en kombinasjon av alkohol, hasj og pot har jeg hatt betydelig større hell med. Men anbefaler fortsatt ingen dette, du kan bli utrolig bortevekk, og miste alle evner til å ivareta deg selv.

Og, hva du enn gjør i hele verden, ikke røyk bøtte med stor promille.
Jeg har en tendens til å bli meget eplekjekk med X antall i promille og skal absolutt ta størst/flest trekk av alle.

Vi alle klarer vel å forsta at det ender med at jeg legger meg før barnetv, og angrer noe hysterisk dagen etter når jeg prater med de andre på festen.
Eplekjekk som i verdensmester, ikke kranglete. Dog irriterende for meg og andre -.-"
Sist endret av CHillZoNE; 6. juni 2012 kl. 06:51.
Skjønner egentlig ikke hva folk har imot å bande marihuana med alkohol. Jeg gjør dette ganske ofte, og som regel går alt veldig fint.
Det eneste jeg må passe på for at jeg skal bli i god form(bortsett fra å ikke røyke eller drikke for mye), er at jeg må røyke FØR jeg drikker. Altså jeg kan ta en pils eller to før jeg røyker, men hvis jeg røyker når jeg er full/drita så ender det ikke særlig bra!
Sitat av ulldott Vis innlegg
Så du ble fjern?

PS: Om du bruker ordet "nybegynner" så er du en idiot. Eller en nybegynner.Om du ikke blir fjern av to trekk røyker du ræva greier, eller gjør noe galt.
Om man har lav toleranse eller ikke spiller såklart inn, men ofte kan erfaring gjøre at man føler seg tryggere på rusen, og gjøre at man takler rusen bedre. "psykisk toleranse" om du vil.

Bare pass på å ikke drikke for mye før du røyker.

ninjatillegg: alltid ha bøtte på nach.
Vis hele sitatet...
Så er du en idiot, eller en nybegynner? Enlighten me!
Har mange venner som sier at de liker ikke combo av alkohol og weed..

Elsker det jo? Alt blir bare bedre, aldrig skjønt hvordan en spliff påvirker noen så mye at de må spy

Det er jo bare digg på fest, rulle en liten spliff, finn deg en jente og blås røyken i munnen hennes
You gettin' laid toniiiiight boiii! :P
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Har røyket en god del cannabis, så vil ikke kalle meg en nybeggyner, men lurer rett og slett på om andre har det likt som meg


Det har jeg prøvd, tokk 2 trekk av en joint som skulle være purple haze blandet med tobakk 50:50.
Vis hele sitatet...
Purple haze er en utdødd strain, så det går ikke.
Ja, jeg vet jeg er et rasshøl.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Purple haze er en utdødd strain, så det går ikke.
Ja, jeg vet jeg er et rasshøl.
Vis hele sitatet...
det er ingen utdødd strain
Mens du er full er det greit med LITT weed, da er alt supermoro på fest, med litt for mye kan det ofte gå galt. Av egen erfaring blir jeg veldig svimmel og alt rundt meg spinner som faen. kun weed på fest har jeg aldri vært fan av, alt blir et kaos med mas og kjas!
Cannabis på fest kan fungere hvis du er innstilt på å powere deg gjennom snakkingen, for min egen del så vet jeg med meg selv at hvis jeg røyker før jeg går på fest så sitter jeg bare å ser på, hele drikkekulturen i Norge virker banal for meg når jeg er stein og det blir vanskeligere å delta i preiket som går. Dette tror jeg er forskjellig fra jeng til jeng men noen fester man går på er det mye skryteprat og det kommer off som falskt når jeg blir veldig stein. Er du innstilt på å prate piss og jatte med når du er stein så kan det sikkert fungere, men jeg som er inneslutta fra før av får et problem hvis jeg skal sette to pluss magneter sammen og de preller av hverandre før nærkontakt.

En annen ting som du sier du sliter med er å gnome for mye når du er stein, dette opplever jeg fra tid til annen når jeg røyker for mye eller for lite, har kanskje en ting jeg skulle ha ordnet opp i som henger litt i bakhodet og dette kan bli dradd ut av proporsjon når jeg er stein, for da begynner tanketrommellen å spinne, jeg tenker på alt og ingenting, følelsene går litt som en berg og dalbane samtidig som ansiktsutrykket mitt er veldig passivt. Dette er negativt i en gruppe setting og blir for min egen del værre hvis det er nye mennesker tilstede i røykegruppa som jeg ikke kjenner.

For min egen del har jeg hatt mange gode erfaringer med røyking og sikkert like mange dårlige. Cannabis funker for meg som en utrolig intens stimulant på hodet, følelsene, hjertet og retningen i livet mitt. Jeg likte å tenke på følelsene mine som separate følelser før jeg begynte å røyke, og under rusen er alle følelsene i samme balje. Nå gnomer jeg avgårde mens jeg er på en [0]

Som du sier så liker du å fyre opp uten sosialisering og jeg kan være enig i det, jeg er på samme måte, jeg syntes det er fint å fyre en liten doobie, lese litt i a song of ice and fire og bare drømme meg vekk, sånn er det når man er loner! Jeg kan ikke anbefale det, pga du blir sosialt retardert av å røyke alene hele tiden og skal jobbe med å være sosial når du er edru.
En liten joint på fest skader ikke for min del personlig, men om det blir mer (eller like mye) cannabis som alkohol, og det er en fest, da havner jeg også i "hjørnet". Som flere sier, i større doser bør de nytes hver for seg.
Alt kommer ann på settinga, hvis det er type naschspiel med musikalske folk så vil improvisere og synge så kommer jeg i perfekt stemning etter et par trekk av en joint når alkoholrusen er på vei ned. Få ting er så herlig da som å jamme litt! hehe
Trådstarter
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Purple haze er en utdødd strain, så det går ikke.
Ja, jeg vet jeg er et rasshøl.
Vis hele sitatet...
Fikk beskjed om at det var Purple haze, og den var VELDIG lilla, http://www.google.no/imgres?um=1&hl=...Rtqy0DA&zoom=1
Kansje ikke så mye, men var tilnermet
Sitat av Felixer Vis innlegg
Så er du en idiot, eller en nybegynner? Enlighten me!
Vis hele sitatet...
Du oppfører deg som en drittunge, eller noen som forhøyer seg selv ved at det virker kult at du røyker mye? Helt enig med chillzone her. Og ja de fleste som røyker bra shit, blir fjerne når de får shit de ikke har sitti å røyka på i flere uker med god kvalitet. Nesten alle jeg kjenner som trøkker i seg opp til 5g på en dag gjør det av uvane og har et stort missbruk/toleranse oppbygning.

Du er helt reeeeeeeeen