Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 5971
Anonym bruker
"Begeistret Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.tv2.no/a/10813102/
I denne artikkelen står det at Nederland i 2019 bestemte at coffee-shoppene skulle få statlig regulert cannabis, mot at de kuttet kontakt med illegale leverandører.

Coffee-shopsene er nemlig lovlige, men det å produsere er ulovlig. Derfor har de inntil da fått all cannabisen fra ulovlige kilder.

Prøveprosjektet skulle være et grep for å redusere kriminalitet knyttet til narkotika.

Jeg er spent på resultatet, nå har det gått to år, og jeg lurer på om noen har kjennskap til hvordan dette skal ha gått? Jeg klarer ikke finne noen gode søketreff.
Dette har jeg ikke fått med meg! Spennende prosjekt. Slik jeg husker ville altså Nederland regulere hele prosessen, fra topp til tå, altså full legalisering - men FN ville ikke tillate dette! Dette førte til at Nederland naturligvis ble hele Europas kilde til cannabis

Edit; ikke nok med det, men det fylte jo lommene til kriminelle syndikater, og ga de mye makt i Nederland. Det var ikke godt for noen ting. Bare tenk det hvitvaskings-systemet som må ha blitt etablert
Sist endret av Door145; 2. august 2021 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.