Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er du ferdig med årets julegavehandel
Nei - 79,76%
Ja - 20,24%
Stemmegivere: 84. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 2382
Faens stress vært jævla år! Er du ferdig med handelen for i år, eller har du igjen mye på lista? Selv har jeg ikke starta engang.

Hva har folk handlet (til hvem)?

Tips til bra gaver?

Enten om det er til:
bestefar,mor,tante,barn,søsken eller venner
Kun søsken og foreldre får gaver.
Alle får det samme; årsmedlemskap i dyrebeskyttelsen og gavekort på vinmonopolet.
Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Kun søsken og foreldre får gaver.
Alle får det samme; årsmedlemskap i dyrebeskyttelsen og gavekort på vinmonopolet.
Vis hele sitatet...
Gavekort eller betalt medlemskap i en organisasjon, er jo fine gavetips Vurderer å holde meg bare til familie selv også!
Kjøper en magnum-flaske med noe digg på polet til foreldre.
Søsken får bøker og gavekort.
Dama får tur til en eller annen storby.
Barna i familien får penger i fondskontoen, de får leker og sportsutstyr av alle andre så mine gaver drukner i mengden, da blir penger som kan vokse litt en bedre gave.
Hvis du har mange unger i familien å kjøpe til, så slår jeg et slag for bøker.

- Gave som varer litt
- Lett å tilpasse alder og interesseområde
- Lett å sende i posten
- Du kan kjøpe alle gavene i én butikk
- Det er stort sett kyndig hjelp å få i å velge ut
Ferdig med julegaver??
Du er klar over at det er nesten en måned til jul?

Er vel ferdig 23 eller 24.12 i år
Er ferdig med julehandelen. En 55 tommer Samsung TV til meg selv. Måtte bytte min 3 år flotte og gode LG f55 fordi det ikke går an å kjøre HBO Max på den. WebOS versjon 3 på min 3 år gamle LG og minimum 3,5 for å kjøre HBO Max. Sjekk det hvis du kjøper TV og tenker og ha HBO Max, det blir min tips i julegave til alle. Jeg så på TV2 sjefen på Prisjakt ble intervjuet og han sa vær forsiktig med tilbudene og sjekk godt da det er mange gamle modeller (opp til flere år) som skal ut av lager.
Sist endret av oggen; 29. november 2021 kl. 13:04.
Sitat av oggen Vis innlegg
Er ferdig med julehandelen. En 55 tommer Samsung TV til meg selv. Måtte bytte min 3 år flotte og gode LG f55 fordi det ikke går an å kjøre HBO Max på den. WebOS versjon 3 på min 3 år gamle LG og minimum 3,5 for å kjøre HBO Max. Sjekk det hvis du kjøper TV og tenker og ha HBO Max, det blir min tips i julegave til alle. Jeg så på TV2 sjefen på Prisjakt ble intervjuet og han sa vær forsiktig med tilbudene og sjekk godt da det er mange gamle modeller (opp til flere år) som skal ut av lager.
Vis hele sitatet...
Hva er en "LG f55"? Det er ikke en modelldesignasjon de fører.
For 3 generasjoner siden så var de, forsåvidt, på 9-serien og den kjører WebOS4.0, så om du så kjøpte TV'n for 3 år siden så er den uansett veldig mye eldre enn som så.
Neptunia - Riktig beskrivelse av LG tv: LG 55" 4K UHD LED TV 55UH850VAEN. Den har versjon 3 og du får bare feilmelding når du prøver og laste ned HBO Max. Hbo Nordic gikk hvist greit i følge nettet.
Har meldt meg totalt ut av hele karusellen. Angrer ikke et sekund på det.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dette var første året jeg handlet meg ferdig tidlig. Var ferdig med det i starten av november. Vanligvis stress-handler jeg i slutten av desember
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Har meldt meg totalt ut av hele karusellen. Angrer ikke et sekund på det.
Vis hele sitatet...
Ditto. Leger uten grenser får ein del tusenlapper, og det er det. Tar fire minutter, og gjer langt meir nytte for seg enn endå ei pepperkvern til folk som har 27 i skapet frå før.
Jeg får spørsmål om hva jeg trenger. Med litt dårlig økonomi så blir det noen sokker og litt slikt. Gavekort på Kiwi, oh yeah. Fattern spør alltid om det samme, en marsipangris. Ellers kjøper hverken søster eller bror noe til hverandre. Er bare tull uansett. Bikkja til bror får en leke fra meg da. Liten familie gjør ting easy peasy. Jul er no dritt uansett. Nå SKAL vi kose oss. Ååå så jævla hyggelig vi har det.
Gir ikke gaver til jul til noen. Stikker noen sedler i gryta til Frelsesarmeen det er det. Jul er blitt fullstendig galskap. Og selv voksen folk forventer pakkekalender. Wtf? Starte m pakker alt 1 desember? Feirer egentlig ikke jul heller, pleier å hjelpe til som frivillig på alternativ jul det er gir meg julero og god stemning. Så drar jeg hjem uten stress og høye skuldre, der er det kjemisk fritt for jul straks jeg kommer inn døren. Hadde jeg hatt barn så hadde jeg nok gjort noe ut av jula for barnas skyld, men skjønner ikke at voksne folk skal bli så opphengt i jul, selv folk uten barn føler jeg stresser i overkant mye. Før covid så pleide jeg å samle venner til lutefisklag og pinnekjøttlag et par lørdager lenge før jul så var liksom jaget ute av kroppen. I år ble det pinnekjøtt fra Fjordland og føler meg klar for ett nytt år nå.
Dråger til venner! Penger til slekt! Og leker til barna! Done!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ditto. Leger uten grenser får ein del tusenlapper, og det er det. Tar fire minutter, og gjer langt meir nytte for seg enn endå ei pepperkvern til folk som har 27 i skapet frå før.
Vis hele sitatet...
Det er en veldig fin ting å gjøre. Personlig så gjør jeg noe alá det samme, men jeg skriver også personlige julekort til de nærmeste. For min del så er julen en fin anledning til å sette ord på hva de du er glad i betyr for deg
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Lager avtale med familien på forhånd om at gaver ikke skal kjøpes, men heller fokus på å være sammen og ha det hyggelig.

En gang trakk vi lapp på navn, og den personen du fikk navnet til - skulle du kjøpe en gave for maks 500 kr.
Ingen får vite hvem de får gaven fra.

Ellers kjøpes det gaver til barna som "vanlig" - helst klær og ting som trengs.

Julegaver synes jeg er et hysterisk sløseri og masseforbruk.
Har ikke tenkt paa det en gang enda, naa er det litt usikkert om jeg kommer meg hjem til jul eller ikke pga corona, om jeg ikke skulle kommet meg hjem til jul blir det bare noe lite til dama og foreldrene hennes og muligens en sixpack til bror om jeg klarer skrape sammen nokk spenn. Er altid sent ute med julegavehandelen, og ender oftest opp paa clas olson den 24 desember og kjöper noe til alle som er der jeg feirer jul. Synes det blir alt for mye styr, den störste gaven man kan gi meg er aa paa forhaand si jeg ikke faar noe saa jeg slipper aa kjöpe gave til vedkommende.
Nei, pleier begynne rundt disse tider. Blir no iphone deksel til far og no akevittglass til far/ stemor
Resten får hjemmelaga øl/ vin ;-)
Kjøper mindre og mindre for hvert år, har ikke begynt enda men har ikke lange lista.
Jeg foretrekker å gi opplevelser, gavekort på restaurant, hotell, spa, osv. I år tenkte jeg å ta med pappa og søsken på escaperoom
Jeg synes det er gøy å gi julegaver, men at stresset man kjenner på når man er sent ute ødelegger moroa.

Derfor har jeg de to siste årene vært ferdig før desember, slik at jeg får mest mulig tid til å nyte førjulstiden. Gir til hele familien og onkelunger her og der.

Er med på karusellen så det suser og det er klart at det gir en bismak. Black friday, som blir til black week. I dag fikk jeg mail av Elkjøp om at ”Black Week fortsetter”. Gulper litt i munnen av sånt.

Kunne nok tenkt meg å roe ned litt, men vil ikke droppe gaver helt. Og det å gjøre seg ferdig i november vil jeg nok ikke slutte med
Har ikke hatt økonomi til å delta på julekaoset, og gud så utrolig deilig det er. Savner å kunne gi bort en gave til noen, men ikke alt stresset rundt JuleHelvete™ som absolutt skal blir trykt nedi halsen på deg så fort som mulig som følger med.

Hadde gitt ganske mye for å kunne oppleve jula litt mer som når jeg var barn, å være voksen suger!