Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6205
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var på fest sist helg.
Alle var enige om at jeg skulle testes i å se om jeg turde å slå ned min lillebror, som også var med på festen. Lillebroren min var med på testen, og ba meg gjentatte ganger om å slå ham. "Slå meg da! Ikke vær feig!".
Jeg stod der og var veldig, veldig usikker på om jeg i det hele tatt ville bruke vold i det hele tatt. Jeg er jo ikke voldelig i det hele tatt.
Alle sto rundt oss og heiet meg frem, jeg skulle så absolutt slå ham midt i ansiktet, ellers var jeg feig. Det samme sa lillebroren min.
Så da ga jeg ham et slag midt i trynet, og bestod testen.

Etterpå viste det seg at det bare var en test for å se om jeg klarte å si nei til å slå ham...? Altså, de ville presse meg så langt som mulig, og se om jeg klarte å motstå presset ved å ikke slå lillebroren min, altså si nei og nekte å slå ham. Men de presset jo så hardt på, og jeg tenkte at siden jeg så absolutt måtte gjøre det, ifølge alle andre, og lillebroren min, så måtte jeg jo bare..? Jeg var veldig usikker...

Nå hater alle meg, og jeg forstår ikke helt hva faen dette var for noe.

Synes ikke dere det er teit? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller tenke om meg selv nå..
Du er en svak person med dårlige venner. Jeg håper du tar lærdom av denne erfaringen.
Sist endret av Fulmen; 21. juni 2021 kl. 22:06.
Ja hva skal man si til ting som dette. Noe av det mest idiotiske jeg har hørt om på en stund. Hvor gamle er dere?
Jo, for what it's worth, vi synes også det er teit.. Utrolig mye å ta tak i her tbh, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lillebroren din fortjente det, hvorfor skal man teste noen i det hele tatt å få med hele festen til å gå med på det for å se om du går med på det? Går ut ifra du ikke er voldelig person å det visste lillebroren din nok godt. Tullete hendelse men hva forventer de andre når de presser�� hadde nok gjort det samme viss jeg var i din situasjon å viss jeg var i 12-16års alderen
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kort oppsummert så er vennene dine idioter. Du må heller aldri slå noen i hodet, det er idiotisk og kan faktisk være ganske farlig hvis du treffer "godt".
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om broren min hadde skriki til meg "Slå meg da, ikke vær feig" så hadde jeg slått han.

Riktignok storebror min, men vi har a sloss før så om han ville blitt slått be my guest..

Men om du kun hadde slått for at vennene dine hadde sagt det så er du feigere en feigest. Samtidig vanskelig å dømme en sak jeg ikke har vært til stedet.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merkelig situasjon men håper du lærte noe også av dette da. Aldri buk under for gruppepress og bruk aldri unødvendig vold uansett hva andre sier.
Jeg er også veldig usikker på hva som egentlig ble testet her, men tror trygt vi kan si at alle involverte strøk.
Play stupid games, and you win stupid rewards...
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva faen?! Du slo lillebroren din i trynet!!!!! Hva inni deg fortalte deg at det var riktig å gjøre???? Du er en svak sau som ikke står opp for deg selv og dine men gir etter for gruppepress.. Og du fikk vist alle sammen at du ikke har respekt for broren din eller noe selvrespekt i behold!
Ja hele testen var jævla teit men hvor teit den var overstyrer ikke det faktum at du klinte til broren din i trynet hva faen!
Man er ikke feig om man ikke slår men man er faens så feig om man ikke klarer å stå opp for egne verdier og skille mellom rett og galt.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^voks opp mann
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
^voks opp mann
Vis hele sitatet...
Hvis vokse opp betyr å være voldelig mot familien sin er du ute på villspor ass!
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis vokse opp betyr å være voldelig mot familien sin er du ute på villspor ass!
Vis hele sitatet...
Tror han siktet til trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er en svak sau som ikke står opp for deg selv og dine men gir etter for gruppepress.. Og du fikk vist alle sammen at du ikke har respekt for broren din eller noe selvrespekt i behold!
Vis hele sitatet...
Åpenbart er ikke disse folka så voldsomt gamle, men det er da ikke ts som mangler respekt!

Det er de andre som mangler respekt, som skal drive å "teste", plage, presse, mase og kalle han feig osv... Hadde ts hatt mulighet så skulle han gitt samtlige en på snørra spør du meg
Dette er ikke ille, det er de som presser under påvirket tilstand som er idioter her. Hvertfall det å bli sur på deg i etterkant. Broren din daua vel ikke akkurat heller, du får be han klappe til deg en gang da hvis det var så ille for dem/han(Selv om jeg syns det var fortjent). Det eneste grunnlaget det hadde vært ille var hvis de presset deg til å slå broren din, men han ikke ville. Men han var jo like med på det som alle andre. Da lærte han en lekse om ikke annet : )
Sist endret av Kollio; 21. juni 2021 kl. 23:00.
Hadde dere konfirmasjon i år?
Det eneste jeg har å si on topic er at jeg er relativt sikker på at du troller. Uansett er innlegget morsomt
Sist endret av subscribe; 21. juni 2021 kl. 23:13.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis vokse opp betyr å være voldelig mot familien sin er du ute på villspor ass!
Vis hele sitatet...
Barn gjør feil og lærer, ts og lillebror er ung å det er normalt å gjør ting man senere angrer på/lærer av når man er ung.
Du bestod vel ikke denne "testen", du lot deg presse til å gjøre noe du egentlig ikke ønsket. Og du valgte å gi etter for gruppepress, selv om det betød at du klinket til lillebroren din midt i fjeset. Du sier ikke noe om alder, men dere er helt sikkert ganske unge. Gjort er gjort og du får det ikke ugjort for å se det sånn. Men det betyr jo ikke at du ikke kan ta lærdom av det som hendte.

Neste gang du føler på gruppepress, så får du finne din indre styrke til å gjøre det som føles riktig for deg. Helt uavhengig av hva alle andre tenker. Latterlig lek av dine venner, og de burde faktisk tenkt seg langt bedre om før de iscenesatte noe slikt. Det kunne også fått alvorlige konsekvenser. Du kunne ødelagt tenner på broren din, truffet ham så hardt at du slo ham rett ned og han kunne falt å slått huet mot noe hardt og i verste fall dauet som følge av slaget og fallet. Dere får være glad det ikke ble noe mer alvorlig. Du får jo ikke gjort så mye med vennene dine, de må selv skjønne at dette var feil. Men du kan gjøre veldig mye med hvordan du selv reagerer på slikt i fremtiden. Noen ganger må en bare si nei, selv om det er ukult, og alle andre forventer eller ønsker noe helt annet.

Dette kommer til å gå over. Om en uke eller to så er det nok i stor grad glemt.
Det jeg kanskje reagerer mest på her er at dette kan kalles en fest. Jeg har vært på min andel dårlige fester men...
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lillebroren min er en psykopat og narsissist, skulle gjerne gitt han en real omgang. Men sånt gjør man bare ikke. Blod er tykkere enn vann.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror han siktet til trådstarter
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Greit nok, det er ikke galaxy brain å gi etter for verdens mest nedrulla form for gruppepress, men det er jo helt klart enda mer idiotisk å være den som står og bokstavelig talt ber om et slag i trynet.


Edit: dessuten virker dette fakere enn [sett inn passende veldig fake ting som jeg ikke gidder å komme på her].
Sist endret av robhol; 22. juni 2021 kl. 00:40.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvorfor? Greit nok, det er ikke galaxy brain å gi etter for verdens mest nedrulla form for gruppepress, men det er jo helt klart enda mer idiotisk å være den som står og bokstavelig talt ber om et slag i trynet.


Edit: dessuten virker dette fakere enn [sett inn passende veldig fake ting som jeg ikke gidder å komme på her].
Vis hele sitatet...
Bare for å få det sagt så siktet jeg faktisk til kommentaren over meg å ikke trådstarter🤣
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Eh. Denne tråden ble akkurat forvirrende av et par grunner til. Du siterte meg for å presisere at du svarte på kommentaren over deg, men jeg svarte ikke til deg, det var til en annen anonym bruker.
Sist endret av robhol; 22. juni 2021 kl. 00:58.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ny gjette lek her på freak: troll eller 12?
Sitat av robhol Vis innlegg
Eh. Denne tråden ble akkurat forvirrende av et par grunner til. Du siterte meg for å presisere at du svarte på kommentaren over deg, men jeg svarte ikke til deg, det var til en annen anonym bruker.
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.ph...tat+funksjonen

Make Freaks less confused again.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis vokse opp betyr å være voldelig mot familien sin er du ute på villspor ass!
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ny gjette lek her på freak: troll eller 12?
Vis hele sitatet...
For min del spiller det ingen rolle om situasjonen er oppspinn eller sant. Skaper en geniun debatt uansett. Kan også lett se for meg 10 kompiser står rundt og skriker på deg til å gjøre noe dumt for en latter. Gjerne ikke vold, men uansett.
Om dette var en test så kan det hende du ga etter for press?Ikke vet jeg,høres ut som ungdommsskole greier.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Idiot, bytt vennekrets og miljø asap. Gjør det i dag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idiot, bytt vennekrets og miljø asap. Gjør det i dag.
Vis hele sitatet...
Ja hele saken er skikkelig lame. Men at vennene hans opptrådte som tullinger betyr ikke at ts må kutte ut alle vennene sine. Om ts i fremtiden er mer bevist på å unngå å gi etter for gruppepress og unngår å gjøre ting han ikke vil for tekkes mobben så er jo det aller viktigst.
Tror du bør skifte vennegjeng.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lillebroren min er en psykopat og narsissist, skulle gjerne gitt han en real omgang. Men sånt gjør man bare ikke. Blod er tykkere enn vann.
Vis hele sitatet...


Det faktiske uttrykket er "the blood of the covenant is thicker than the water of the womb”, det betyr bokstavelig talt akkurat det motsatte av hva du her forsøkte å formidle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ny gjette lek her på freak: troll eller 12?
Vis hele sitatet...
Hahahahaha
Stiller meg veldig bak både *Pi og Knerten her, dette var absurd lesning, både TS sitt åpningsinnlegg og det som fulgte, men at alle strøk denne testen her hersker det vel mindre tvil om enn skyldspørsmålet i Øygård-saken?

Dessuten hørtes dette ut som et komprimert minne av alle de døveste momentsa på en hvilken som helst fjortisfest, tatt gjennom et norsk film anno pre 2000-tallet-filter. Hva fåglarna, enda godt jeg skal ta vaksine på Lørdag for her trengs det gjenåpning av samfunnet! Skjønt, siden vi alle har vært så isolerte er kanskje dette en slags vardøger av hva vi har i vente, uten at jeg skal påberope meg å være overtroisk eller noe.

Edit: troll eller tolv haha, sykt funny!
Sist endret av equimanthorn; 22. juni 2021 kl. 14:59.
Neste gang burde dere holde dere til "flasketuten peker" ..
Sitat av Katt Vis innlegg
Det faktiske uttrykket er "the blood of the covenant is thicker than the water of the womb”, det betyr bokstavelig talt akkurat det motsatte av hva du her forsøkte å formidle.
Vis hele sitatet...
Det er visstnok ikke det originale uttrykket, men definitivt et mye bedre uttrykk
La meg gjette, du er veldig ung? Unge mennesker gjør dumme ting, slik er det bare.
Idiotiske folk som "heiet" på deg spør du meg. Finn deg nye venner.
Vet ikke hvor gode venner disse folkene er, men dette er nok glemt eller blir ledd av om ikke så lenge. Så bare slapp av