Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3766
Hei,

Jeg hadde lenge lyst til å ta en toller utdanning. Jobber for øyeblikket for et alarmselskap så tanken var å jobbe noen år og bruke den erfaring og bygge videre som toller. Ser nå at det har gått over til en bachelorgrad og derfor ikke aktuelt lenger.

Lurer derfor på hvilke karrieremuligheter man har med vekterutdanning? Kan man jobbe seg opp til mer interessante jobber etterhvert? Har alltid hatt lyst til å jobbe på flyplasser og lignende. Kan man jobbe seg opp til toller og/eller andre lignende stillinger uten å være utdannet toller?
Tollere starter vel som aspiranter, og du kan søke på lik linje med alle andre. Hvorvidt den tid som vekter blir vektlagt spesielt aner jeg ikke men du kan sikkert kontakte dem og høre med dem. Lurer på om aspirant perioden er to år med lønn. Etter aspiranten kan du søke fast jobb.

Edit; ser tollerutdanning nå fra i år er blitt et bachelorstudie. Det kreves generell studiekompetanse og politiattest. Da er vel ikke betalt lengre. Og det tar ett ekstra år å bli ferdig. Så 3 års studier i Stavanger.

https://www.toll.no/no/om-tolletaten/jobb/blitoller/
Sist endret av _abc_; 25. januar 2021 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tollere starter vel som aspiranter, og du kan søke på lik linje med alle andre. Hvorvidt den tid som vekter blir vektlagt spesielt aner jeg ikke men du kan sikkert kontakte dem og høre med dem. Lurer på om aspirant perioden er to år med lønn. Etter aspiranten kan du søke fast jobb.

Edit; ser tollerutdanning nå fra i år er blitt et bachelorstudie. Det kreves generell studiekompetanse og politiattest. Da er vel ikke betalt lengre. Og det tar ett ekstra år å bli ferdig. Så 3 års studier i Stavanger.

https://www.toll.no/no/om-tolletaten/jobb/blitoller/
Vis hele sitatet...
Jepp, som nevnt innledningsvis så er ikke toller lenger aktuelt pga det er gått over til studier.