Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 11920
Hei, jeg har tenkt å starte en nettbutikk.
Den skal bestå av klær, sko og smykker til både dame og herre, men jeg har selvfølgelig lyst til å utvide butikken senere hvis jeg får mulighet til det.

Jeg har lyst til å finne på det ultimate navnet som kan speile seg i det jeg selger, men det er der jeg sitter fast.
Jeg vet at jeg må tenke på aldersgruppe og hva som fenger for at folk skal huske det.

Jeg var innom tanken på LG fashion som i (ladies and gentleman fashion ), men det navnet LG brukes nå.

Jeg har lyst at det skal høres "fresht" ut, for det er det den yngre målgruppen trekker seg til.
Målgruppen skal være mellom 16 til 30. Også er det viktig at jeg kan ha det i en tøff logo

Håper jeg kan få forslag på navn eller ideer av dere?. Eller hvordan regler rundt navn på en nettbutikk, hva jeg kan bruke og ikke =)
Clothes For People.
The Wardrobe.
Dress up.

Mine forslag. Veit ikke om noen av dem allerede er i bruk.
Swagshop?
Sist endret av Bombasa; 24. november 2012 kl. 22:38.
hva får jeg for å gi deg et tiltrekkende nettbutikk-navn?
Sitat av PunkBear Vis innlegg
hva får jeg for å gi deg et tiltrekkende nettbutikk-navn?
Vis hele sitatet...
Fame and glory.
God samvittighet?
Nystil
Økonomimote (ikke så fresht, men ikke undervurder hvor tiltrekkende lave priser er)

Eller så kan du velge et navn/ord som har en tilknytning på deg. Nå kjenner ikke jeg til så mange nettbutikker for klær, men de to jeg vet om er Zalander og nelly. Ikke akkurat to navn som har noe som helst med klær/mote og gjøre. Så lenge det klinger og er lett og huske så kan du skape et merkenavn av det meste
Mote online
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Økonomimote (ikke så fresht, men ikke undervurder hvor tiltrekkende lave priser er)
Vis hele sitatet...
Tror faktisk du tar litt feil der, lave priser er så klart tiltrekkende, men hvis butikken heter økonomimote forventes det også at prisene er lave, samt at kvaliteten er middels på det beste.
Jeg tror det er langt smartere å velge ett navn som høres mer classy/dyrt/kvalitet ut enn å gå for "fattigklær.no". Jeg grunngir dette med følgende tankegang:
Marthe besøker Kvalitetsklær.no (eller andre navn som høres dyre eller kvalitet ut), og ser en jakke til bare 700,-, siden Marthe vet at denne nettsiden har mange kvalitetsklær, tenker hun at dette er et kupp. Hun kan også skryte av at jakken er kjøpt hos en forhandler som har mange fine og dyre klær, og vil sosialt bli sett mer opp til.
Hvis vi derimot følger Maren som surfer til Økonomiklær.no (eller andre navn med fokus på billighet etc) ser hun en jakke til 350,-, Maren tenker at dette er billig, men jakken virker kanskje litt for billig? Spesielt med tanke på navnet og de andre produktene på siden, Maren tenker så på de praktiske og sosiale tingene, hvordan ser den ut? hvordan passer den? hva syntes andre mennesker om den? Og viktigst av alt, hvis noen vet at den er kjøpt fra økonomiklær.no, en billignettside, hva slags tegn og signaler sender hun da om sin sosiale og økonomiske stand?

Så mitt tips er å velge et navn som gjenspeiler hva du skal selge, eller som gjenspeiler din målgruppe. Forkortelser høres ikke så bra ut. Det er også mulig å velge et enkelt navn av typen "Zara" og "Nelly", som vi har sett at blir mer og mer populært.
Brownii's Avatar
Trådstarter
13 0
Mange fine svar her, men det er sant det du skriver her "MrMrtn" Det er også den tankegangen jeg har, viktig å sette seg inn i hva ungdommen tenker. Tenkte også på det "Sinke" Skrev her med "Fame and glory", men tenkte kanskje at det ble litt for mye og sukkersøtt for gutter/menn.

Kanskje "Glory" eller "Glory Fashion" kan funke? eller "Iman Fashion" ?
Er litt satt på fashion nå, kanskje fordi jeg vet at det er det første vi jenter trykker på når vi kommer inn på en side;P
Hva med style.no
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Brownii.no -

"Halla Ali, jeg sjekka nettopp opp brownii.no, de har så swægge klær at jeg fikk helt bakoversveirs gitt. Jeg bestilte litt bling bling og den pimpa jakken fra Burton. Gleder meg ass til det kommer i posten." -Kjøper1

"Hei Tonelise, jeg var på brownii i gårkveld og jeg fant FIIIIIIIIINE jakken, altså, den var så fin, jeg kunne ikke lukke ned pcen fordi jeg var så fascinert av den jakken altså. Den kosta 2999,-, men den var jo fra Gull og Grønneskoger så den burde jo være av god kvalitet. Åhhh, hvor jeg gleder meg." -Kjøper2
Sitat av Brownii Vis innlegg
Mange fine svar her, men det er sant det du skriver her "MrMrtn" Det er også den tankegangen jeg har, viktig å sette seg inn i hva ungdommen tenker. Tenkte også på det "Sinke" Skrev her med "Fame and glory", men tenkte kanskje at det ble litt for mye og sukkersøtt for gutter/menn.

Kanskje "Glory" eller "Glory Fashion" kan funke? eller "Iman Fashion" ?
Er litt satt på fashion nå, kanskje fordi jeg vet at det er det første vi jenter trykker på når vi kommer inn på en side;P
Vis hele sitatet...
Synes ikke 'Fame and Glory' er sukkersøtt i det hele tatt. 'Fame Fashion' er kanskje bedre enn 'Glory Fashion'. Mer catchy også. Men kanskje det finnes for alt jeg vet.

Brownii er heller ikke en umulighet.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Synes ikke 'Fame and Glory' er sukkersøtt i det hele tatt. 'Fame Fashion' er kanskje bedre enn 'Glory Fashion'. Mer catchy også. Men kanskje det finnes for alt jeg vet.

Brownii er heller ikke en umulighet.
Vis hele sitatet...
Hva med ''Fame and Fashion''?
The Gory Glory Hole
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva med ''Fame and Fashion''?
Vis hele sitatet...
Less is More? Fame n' Fashion klinger kanskje best ja, men skrevet tror jeg Fame Fashion fungerer bedre. Evt. Fame&Fashion.
Sitat av Nougatti Vis innlegg
The Gory Glory Hole
Vis hele sitatet...
The fabulous Glory hole*
Fashion for all
Fashion for less (hvis du skal ha lave priser)
Passion & fashion (eller omvendt)
Fashion to the people

Tagline: Our passion is your fashion/your fashion is our passion

Kanskje?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Må bare få si at når du putter fashion eller glory inn i navnet til en nettbutikk gir det assosiasjoner til kinesiske piratsjapper. Det virker så "trydhard" og "fake".
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
doublepost due to serverload.
Sist endret av uaexed; 25. november 2012 kl. 02:00.
Synes klesbutikken.no klinger bra. Ledig domene og, gitt.
Tips, vær original, minner til Nelly, BlackMilk osv.
Ikke nødvendighet å bruke cloths, fashion eller liknende, med mindre det fenger
Jeg har noen navn jeg også, men bruker selv noen ord som nevnt ovenfor, men aldri nødvendighet.

Navnene mine:
- LUXUZ
- FASHIONTRADE
- NEWCLOTHS
- NICECOVERS
Gangnam Style Fashion ... ehh
Zoidberg! titegn
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Klea på nætt.no
Brownii's Avatar
Trådstarter
13 0
Fikk noe å tenke på der! =) Men hva gjør jeg hvis jeg finner et navn, hvordan kan jeg få rettigheter til det?
Lage et firma med navnet?
Brownii's Avatar
Trådstarter
13 0
Ser den, men siden det tar sin tid før nettbutikken er ferdig så tenkte jeg at det kunne vært fint å sikre det? Det kan jo være en som kan finne på å ta det i mellomtiden.
Dedicated follower of fashion. Kanskje litt langt.
Dedicated Fashion
Hvorfor ikke bare ta et navn?

Det finnes f.eks.:
Vicky-martin
Victorias secret
Nelly.com
Sist endret av RydEN; 25. november 2012 kl. 15:12.
Do-ma.com hvis du kan vietnamesisk
Søren, jeg som hadde håper på å kunne git mo.fo som forslag. Det var tatt.. :/

Men! Hvorfor ikke bruke andre domener en .no lage noe kult noe. Trenger ikke ha .no på alt.
Brownii's Avatar
Trådstarter
13 0
Blir ikke det litt for nytt for noen personer kanskje?
Hugin & Munin

Edit: Det ble ganske H&M når jeg tenekr meg om..
Sist endret av frø; 26. november 2012 kl. 19:28.
Sitat av Brownii Vis innlegg
Jeg har lyst at det skal høres "fresht" ut, for det er det den yngre målgruppen trekker seg til.
Målgruppen skal være mellom 16 til 30. Også er det viktig at jeg kan ha det i en tøff logo
Vis hele sitatet...
Råstilig.no
Som en parodi til superkul.no, som forøvrig må ha det mest latterlige navnet i den norske industrien per dags dato.

Forslag som Suit Up hadde vært jævlig kult om det her var snakk om en nettbutikk for herrer, som hovedsaklig fører dresser og lignende formell klesvare. Ser også at www.suitup.com allerede eksisterer.

Om du ikke tar sikte på veldig dyre og "stilige" klær, kan det hende at navn som cheapskankhoe.com slår an hos den yngre garde. Nå mener jeg ikke et så vulgært navn i veldig bokstavelig forstand, men en litt vulgær og/eller satirisk undertone kan gjerne være positivt.