Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1959
Funket fantastisk mot "opiatsuget" mitt da jeg prøvde det mens jeg var i US for et år tilbake. Kjempetrist at det er så og si umulig å få tak i her i landet. Så at selv europeiske vendors på nettet som selger kratom som regel ikke har Norge som et land de kan shippe til. Sverige og Danmark derimot ser ut til å ha mange muligheter for kjøp av kratom.. ��

Som sagt dritkjipt at det ses på som hard rus her i landet. Min erfaring med kratom var at det tok knekken på russuget samtidig som den hadde en veldig subtil opiatlignende effekt.
Sist endret av OmgZ0raz0; 18. juli 2023 kl. 23:49.
Var på Svinesund og fikk beskjed at det mest sannsynlig blir ulovlig der og.
De hadde fått beskjed om å fjerne det fra butikkhyllene.
Mitragyna speciosa heter planten, se om du kan finne noen frø. Den trives innendørs med godt lys, høy luftfuktighet og høy temperatur
Sist endret av CannaLars; 19. juli 2023 kl. 01:07.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Mitragyna speciosa heter planten, se om du kan finne noen frø. Den trives innendørs med godt lys, høy luftfuktighet og høy temperatur
Vis hele sitatet...
Kratom er jo bladene fra et tre, det er ikke en liten plante, selvom du kan prøve å gro den innendørs, men med veldig liten succes rate. Du må ha veldig ferske frø også for å få det til.
Kilde: https://www.gardeningknowhow.com/hou...nformation.htm
Sitat av fjellape Vis innlegg
Kratom er jo bladene fra et tre, det er ikke en liten plante, selvom du kan prøve å gro den innendørs, men med veldig liten succes rate. Du må ha veldig ferske frø også for å få det til.
Kilde: https://www.gardeningknowhow.com/hou...nformation.htm
Vis hele sitatet...
De aller fleste husplanter vi har kan bli 3-4 meter, mange mye større også, noen er faktisk trær. De må ikke vokse til full størrelse for å kunne høstes av. Du får det til å virke som at ingen gjør dette her, men det stemmer ikke.
Ferske frø er det mange planter som skal ha også, de blir fraktet rundt hele jorda. Man klipper bare av frøkapselen med et par set med blader og holder den i live i flere dager akkurat som snittblomseter.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du mener at noen i nordisk klima dyrker Mitragyna speciosa? Det hadde jeg virkelig ikke sett for meg. Tror det må være veldig krevende å få til.
Sannsynligvis kommer det til å få en lignende behandling som ketamin hvis det noen gang blir lovlig. Forhåpentligvis begynner vi med kratombehandling for rusavhengige etter hvert. Når jeg er ferdig med PhD'en min om tre år kommer jeg til å jobbe hardt for å få dette til i Norge.

Kratom er helt fantastisk, og gjør at jeg er en svært suksessfull student istedenfor en alkoholiker på grensen til å dø. Jeg ønsker inderlig at flere skal få denne muligheten jeg har fått ved å bo i utlandet.
Sist endret av En deling; 16. oktober 2023 kl. 00:59.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av En deling Vis innlegg
Sannsynligvis kommer det til å få en lignende behandling som ketamin hvis det noen gang blir lovlig. Forhåpentligvis begynner vi med kratombehandling for rusavhengige etter hvert. Når jeg er ferdig med PhD'en min om tre år kommer jeg til å jobbe hardt for å få dette til i Norge.

Kratom er helt fantastisk, og gjør at jeg er en svært suksessfull student istedenfor en alkoholiker på grensen til å dø. Jeg ønsker inderlig at flere skal få denne muligheten jeg har fått ved å bo i utlandet.
Vis hele sitatet...
Jeg selv har stor suksessrate med kratom. Jeg har brukt det over mange år og greid å moderere bruken til 2 ganger i uken for å unngå avhengighet. Jeg bruker det mot smerter.
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Du mener at noen i nordisk klima dyrker Mitragyna speciosa? Det hadde jeg virkelig ikke sett for meg. Tror det må være veldig krevende å få til.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nordisk klima inne under LED lys
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg selv har stor suksessrate med kratom. Jeg har brukt det over mange år og greid å moderere bruken til 2 ganger i uken for å unngå avhengighet. Jeg bruker det mot smerter.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt store doser daglig i flere år nå. Avhengigheten er der, men så lenge jeg planlegger godt er den aldri et problem. Det verste som kan skje er at jeg er noe kjip i et par dager. Litt snufsete og smågretten, dårligere motivasjon. Går helt fint å komme seg gjennom
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg selv har stor suksessrate med kratom. Jeg har brukt det over mange år og greid å moderere bruken til 2 ganger i uken for å unngå avhengighet. Jeg bruker det mot smerter.
Vis hele sitatet...
Har du smerter to dager i uka da, eller har du andre våpen for de andre dagene?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Har du smerter to dager i uka da, eller har du andre våpen for de andre dagene?
Vis hele sitatet...
Nei, smerter har jeg hele tiden. Jeg er og forsåvidt forsonet med dem.

Jeg er oppe i 40 årene og sliter med skjelettplager som mange andre i et hardt yrkesliv. Kratom gir meg på en måte pause fra smertene. Når jeg slapper skikkelig av vil jeg påstå det har innvirkning på resten av ukedagene.

Jeg bruker og cannabis i perioder, ediblies kun om natten for søvnens skyld. Kratom, og cannabis er utvilsomt bedre en en del andre reseptbelagte alternativer.


Kratom vil jeg ellers si er bra for livskvaliteten på andre områder. Jeg har noe å glede meg til de to dagene i uken jeg bruker det. Jeg er i full jobb ellers i en turnus-stilling og bruker det ikke de to ukene jeg er på jobb. Da får kroppen pause og jeg blir ikke så tollerang mot stoffet.