Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4427
Har sett en "trådløs nettverkskabel" hos en kompis tidligere, det var en plugg med en liten anntenne som han plugget inn i pcn sin som da fungerte som en liten "router".
Er det noen som vet hva dette heter? litt dumt og kjøpe noe jeg bare tror blir rett..@

På forhånd takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skal du ha WLAN er det WLAN som er tingen. Du får kjøpt små rutere som er forsynt frå USB for ein hundrelapp eller to på ebay. T.d. http://www.ebay.com/itm/TP-Link-TL-W...0AAOSw32lYuirn
Mener du en slik?



Dette heter trådløst nettverkskort og finnes i ulike varianter, for det meste usb sticks med nettverkskort innebygd.
Takker for svar Rushet opp på chlas før senteret stengte og kjøpte denne http://www.clasohlson.com/no/Netgear...rt-USB/38-6352

dette var jo enklere sagt enn gjort.. Noen som har vært borti noe lignende løsninger før? Kjører setup for så å ikke komme meg videre, prøcd å lastet ned drivere fra nett å, får den ikke til og fungere.
S1: Install CD and push the button on the adapter! (Check) S2: Push the Push ´N´connect button on the router. (hvilken button??)
Har en zyxel P8702N ruter. Om noen har en løsning på det har det vært til meget stor hjelp
Sist endret av puppetwar; 8. mai 2017 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Har sett en "trådløs nettverkskabel" hos en kompis tidligere, det var en plugg med en liten anntenne som han plugget inn i pcn sin som da fungerte som en liten "router".
Er det noen som vet hva dette heter? litt dumt og kjøpe noe jeg bare tror blir rett..@

På forhånd takk for svar
Vis hele sitatet...
Du tenker vel på en slik:



Men selvsagt så hadde sikkert kompisen din en mindre versjon, siden du skriver «liten antenne», dette her er Rolls Roycen av trådløse internett antenner.
Ja det er noe i den duren ja Men som du ser fikk jeg i meg en USB versjon, har ikke hadd noe hell med den enda men håpet er der.
))

Sliter fortsatt med å få den til å fungere, noen som tror de har noe å tilføye som kunne hjulpet?
Sist endret av puppetwar; 9. mai 2017 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Men som du ser fikk jeg i meg en USB versjon
Vis hele sitatet...
De skal ikke konsumeres, skytes eller settes analt.
Men fra spøk til alvor, du sier du ikke kommer videre etter setup, hva skjer? Får du ikke installert? Hvilket OS bruker du? Har du lest og fulgt installasjonsmanualen og brukermanualen?

Det er vanskelig å hjelpe når du sier at det ikke funker, uten å si hva som ikke funker.
Takk for hjelp og takk for svar, ja fulgt manualen, nå fungerer det som det skal ser det ut som! Har enda ikke koblet fra iphone 4g´n tho!
Men om noen kommer over denne tråden i senere anledning har jeg fix! jeg kjørte CD uttalige ganger med en beskjed om at jeg måtte re-installe. Det som fungerte var enkelt og greit å se etter updates via install wizard, det alternativet kom opp når datamaskinen var koblet til nett. Litt leit at du er avhengig av nett for å få noe som skal hjelpe deg å få nett igang! hehe
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du tenker vel på en slik:



Men selvsagt så hadde sikkert kompisen din en mindre versjon, siden du skriver «liten antenne», dette her er Rolls Roycen av trådløse internett antenner.
Vis hele sitatet...
Hvor kan man få tak i slike som den på bilde?(hvis det er mulig)

Vil denne da fungere i en TV kunn med RJ-45/Ethernet port?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvor kan man få tak i slike som den på bilde?(hvis det er mulig)

Vil denne da fungere i en TV kunn med RJ-45/Ethernet port?
Vis hele sitatet...
Bildet er en spøk.

Sjå det eg posta over. Det vil i praksis fungere for TV med ethernet.